תלונת השכנים על ריח צחנה הובילה למבצע מיוחד שכולו בסימן של חסד

הושלם מבצע מיוחד שעומד כולו בסימן של חסד. מדובר באירוע שהחל בתלונת שכנים על כך שמדירה בקומה ג' עולה צחנה נוראה וכל הדיירים סובלים ממטרדי יונים ומכת כינים קשה. הדברים הגיעו עד לכדי קושי להיכנס לבית, בגלל כמות האשפה שנערמה שם. לדיירים נמאס ופנו בתלונה לעירייה.

באנר דק אסותא

מישל אללי, מנהל מחלקת רישוי וממונה על התברואה, קיבל את התלונה לידיו ויצא לשטח. המחזה שנגלה לעיניו היה קשה. הדירה הייתה מוזנחת בצורה נוראה. כמויות של פסולת, ערימות לשלשת יונים וחלונות שבורים קידמו את פניו. משיחה עם הדייר בדירה, אללי התרשם שהוא מנותק מהסביבה ולא מודע למצבו, ומכיוון שמדובר בנכס פרטי הוא מנוע מלפעול ללא היתר.

כאן נכנסה המחלקה המשפטית לתמונה. עו"ד מאיר בירנבוים דאג להמציא צו מבית המשפט המתיר לעירייה להסיר את המפגעים מהדירה. עם קבלת הצו אללי וצוותו דאגו לגייס קבלן מתאים אשר נכנס לדירה, פינה את כל האשפה, ניקה היטב את הבית, ביצע חיטוי והדברה בכל הבית.

מסתבר שאין זו הפעם הראשונה ובעבר גם הייתה התערבות דומה. הדייר בדירה גר למעשה בנכס פרטי שנמסר לו ע"י אחיו, אך הם מתקשים לסייע לו. כעת לאחר המבצע הם התבקשו לקחת אחריות על אחיהם, ובד בבד תיבדק האפשרות לסייע לו ע"י גורמי הרווחה. במינהלת הרובע והרווחה אומרים כי אמורה להתקיים ישיבה בהשתתפות כל המעורבים, על מנת למנוע הישנות המקרה.  "חשוב שמשפחת הדייר תהיה מעורבת על מנת להעניק לו סיוע מיטבי" אומרים ברווחה.

למבצע המיוחד הזה היו שותפים נוספים ממינהלת הרובע, מחלקת שירותי אשפה, גורמי רווחה והשיטור העירוני, ובניצוחו של תברואן מחלקת רישוי מר דוד דנינו. "לכולם התודה והברכה ואני מקווה שהמשפחה תסייע לדייר בשמירת המצב הקיים" אומר אללי.

במינהל התפעול משבחים את התגובה המהירה ואת הפעילות המורכבת שכללה תיאום בין כמה יחידות, וציינו כי זאת דוגמה לכך שמלבד הפעילות השוטפת והשירותים השגרתיים, העירייה נרתמת לסייע גם במקרים מיוחדים כדוגמת הסיפור הנ"ל. "כך בונים חוסן קהילתי וכך גם שומרים על הפרט" הם אומרים ומודים לכל מי שנתן יד למבצע זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן