מהן הדרכים המסוכנות למוסדות הלימוד באשדוד?

 

מחקר של הסדנא לידע ציבורי ממפה את כל מוסדות החינוך בישראל ומדרג אותם על פי מספר תאונות הדרכים שהתרחשו בקרבתם. המיזם מאפשר להורים ללמוד על הסכנות האורבות לילדיהם בסביבת בית הספר

באנר דק אסותא

 

מחקר חדש של פרויקט ANYWAY מבית הסדנא לידע ציבורי הצליב את מיקומי מוסדות החינוך ברחבי הארץ עם נתוני תאונות הדרכים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ודירג את בתי ספר לפי כמות תאונות הדרכים סביבם.

 

במסגרת המחקר נספרו סביב כל מוסד לימודים תאונות הדרכים בין השנים הקלנדריות 2014-2018 בהן נפגעו הולכי רגל עד גיל 19.

 

סביבת מוסד הלימודים הוגדרה כריבוע שכל צלע שלו קילומטר ובמרכזו מוסד הלימודים. באתר שהוקם במיוחד עבור הדו״ח מוזמנים גולשים למצוא ברשימה את ביה״ס שבו לומדים ילדיהם ולחקור את סביבתו.

 

באתר ANYWAY המלא, המוצג כמפה אינטראקטיבית, ניתן לקבל מידע מורחב ואף לחקור שנים נוספות, לצפות במיקום המדויק של כל תאונה וללמוד אלו סכנות אורבות בכבישים בכל הארץ.

מטרת המחקר היא לברר מהן הדרכים המסוכנות בדרך למוסדות החינוך בישראל, להזהיר את הציבור מהסכנה בדרכים ולהביא ליצירת לחץ ציבורי כלפי הרשויות על מנת שינקטו באמצעים לשיפור התשתיות.

 

כדי להגשים חזון זה אימצו בפרויקט את ״חזון אפס הרוגים״, והדו״ח המלא מציג גם פתרונות תשתיתיים לתיקון ליקויים, ותמונות המראות בפועל כיצד הולכי רגל נאלצים להסתכן בשל תשתיות לקויות.

 

"המטרה שלנו היא לא להצביע על בית הספר ולהגיד שהוא יותר מסוכן מהשני, אלא להגיד: פה התרחשו הרבה תאונות, אם היו מיישמים את הצעדים של חזון אפס, רובן או כולן היו יכולות להימנע", אומרת עתליה אלון, מנהלת המחקר והפיתוח בפרויקט ANYWAY.

 

גל רייך, מייסד הפרויקט, אמר כי אף אחד מהצעדים של חזון אפס לא דורש תקציבים שלא קיימים ברשויות. "כבר היום ישנו תת־ניצול משמעותי של תקציבים המיועדים לשיפור הבטיחות בדרכים. תחום שגם בו אנחנו מתכוונים לטפל על ידי סיוע לרשויות במיצוי המענקים המגיעים להן".

בתי הספר הראשונים בדירוג בתוך היישוב שלהם שבסביבתם נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בסדר יורד:

שם יישוב שם מוסד לימודים סה"כ נפגעים

אשדוד ת""ת צמח צדק ויזניץ 28
אשדוד רננים 28
אשדוד ישיבת צמח צדיק 28
אשדוד נאות אסתר בנות 28
אשדוד אבן ישראל 27
אשדוד ת""ת נחלת מאיר 27
אשדוד ת""ת אור מאיר 27
אשדוד בית יעקב עוז והדר 26
אשדוד מקיף חדש ט' 26
אשדוד ת""ת כלל חסידי 26

על יצירת הדו״ח עמלו: דרור רשף, אגם רפאלי-פרהדיאן, דן פולק, אבי קליימן, בניה פרץ, גל רייך ועתליה אלון

 

צילום: ANYWAY יח"צ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן