כל מה שחשוב לדעת על ברזל לתינוקות

כאשר העובר נמצא עדיין בבטן אימו הוא ניזון מכל מה שעובר דרך מערכת העיכול שלה והגוף שלה בכלל.

באנר דק אסותא

מרגע הלידה התזונה של התינוק הופכת לאחד האמצעים החשובים לשמירה על בריאותו. אחת הבעיות האופייניות כבר מגיל 6 חודשים ועד 36 חודשים היא אנמיה בעקבות מחסור בברזל.

תופעה זו עלולה לפגוע בהתפתחות המנטאלית והמוטורית של התינוק. עלולות לצוץ סימפטומים של עייפות, חולשה וירידה בתיאבון. הפרעות בגדילה, בראיה, בשמיעה ובשלב מאוחר גם בהפרעות קשב.

לכן ממליצים בטיפות החלב להוסיף לתזונת התינוקות גם תוסף ברזל כבר מגיל 4 חודשים.
נטילת התוסף מפחיתה את הסיכוי לאנמיה, ולמרות זאת חשוב לבצע בדיקות דם שגרתיות בגילאים אלה על מנת לבדוק את רמת הברזל של התינוק.

על פי המלצות משרד הבריאות הישראלי, מומלץ להניק את התינוק בחלב אם עד גיל שישה חודשים. לתינוקות שאינם יונקים יש לתת תחליפי חלב אם המועשרים בברזל.

כל תינוק נולד אמנם עם מאגרי ברזל של 75 מ"ג, אך בתקופת ההתפתחות המואצת המאפיינת את שנת החיים הראשונה, הוא זקוק ליותר.

בין אם הוא יונק חלב אם ובין אם הוא ניזון מפורמולות.

תינוק בריא שנולד בזמן נזקק ל-0.5 עד 0.8 מ"ג ברזל ליום, כאשר ליטר חלב אם מספק לו בין 0.3 ל-1 מ"ג ברזל. החל מגיל 6 חודשים, מומלץ לחשוף את התינוק למגוון מזונות עתירי ברזל (דגים, ירקות, פירות, עדשים ועוד), ועד שתזונתו תתבסס, לתת לו במקביל תוסף ברזל.

מינוני הברזל המומלצים הינם: מגיל 4 – 6 חודשים: 7 מ"ג ברזל, מגיל 6 חודשים עד גיל שנה וחצי – 15 מ"ג ברזל.

שימו לב – לתינוקות הנולדים כפגים או במשקל לידה נמוך, יש להוסיף כ-2 מ"ג עד 15 מ"ג ברזל מדי יום, וזאת מגיל חודש ועד גיל שנה וחצי.

קיימים היום אין ספור תוספים שיכולים להתאים, אך מומלץ לבחור באלה שיהיו בעלי יכולת ספיגה הגבוה ביותר לגוף וכן לא יהיו להם תופעות לוואי המכבידות על מערכת העיכול.

IRON MAX BABY

של חברת אקוסאפ היא פורמולה חדשה ומשופרת המותאמת במיוחד למערכת העיכול הרגישה של תינוקות, ואינה גורמת לתופעות לוואי.

רכיבים טבעיים בלבד – ללא סוכר, ממתיקים מלאכותיים או חומרים משמרים. מועשרת בתמצית תפוח ופירות יער כתוספת טבעית של נוגדי חמצון.

ניתן להשיג בבתי טבע ובבתי מרקחת ברחבי הארץ.

צילום: יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן