בלאגן בנמל אשדוד, כולם נגד כולם:

אחרי שרק ביום חמישי האחרון נגררו אנשי נמל אשדוד לבית הדין לעבודה לאחר השבתת הפעילות במספר מקומות בנמל, הרוחות נמשכות.

באנר דק אסותא

בעוד פחות משנה וחצי ייפתח הנמל החדש והדיבורים בין העובדים על הצפוי להם בנמל ככל הנראה עושים את שלהם.

מכתב עליו חתומים למעלה ממאתיים ושלושים שמות של עובדים בנמל הגיע לידי ההסתדרות שאישרה כי הגיע המכתב עם הבקשה לפיזור הועד.

בהודעה שיצאה היום לעובדים בנמל נכתב: " עובדים יקרים ! בימים האחרונים חתמו רוב עובדי המחלקה על פיטיציה כנגד התנהלות וועד צ"מ.

אנו מודים לכם על ההענות ועל האיכפתיות שגילתם, כי בראש ובראשונה כולנו מחויבים לדאוג לפרנסתינו ולמשפחותינו ולא לכסא של יו"ר וועד צ"מ.

נודע לנו כי רבים מכם זומנו לחדר הוועד ואף קיבלו טלפונים כאלה ואחרים מחברי וועד וגם מיו"ר הוועד במטרה שתחזרו בכם מהחתימה.

ברצוננו להבהיר לכל אחד ואחד מכם כי פניות אלה מנוגדות לחוק ואף מהוות עבירה פלילית מצד הפונה.

את הליך הפיטיציה מלווה אחד מעו"ד המובילים במדינה בתחום דיני עבודה שלא יהסס להגיש תלונות פליליות וגם תביעות כנגד אלה שינסו להלך עליכם אימים.

עוד נציין שהשמות של העובדים שחתמו לא נמסרו ליו"ר הוועד, וכל פניה שתבוא מצידו או מצד חברי הוועד אליכם היא לא יותר מאשר גישוש באפילה כדי לדעת אם חתמתם או לא.

אנו חוזרים ומציינים שאסור להם לפנות לאף עובד כי זו עבירה פלילית והיא תענה בטיפול משפטי ובתלונה פלילית.

אנו מקווים שהפעם יו"ר הוועד שהבטיח לעובדים שאם תוגש נגדו פיטיציה הוא יתפטר , ויעמוד במילתו בניגוד להתפטרות המדומה הקודמת.

תודה רבה לכם עובדים יקרים, הגיע העת שניקח את עתידנו בידינו ולא נשאירו בידי חובבנים. "

בוועד ציוד מכני הודפים את הטענות ועמית שרף, יו"ר הועד אומר בתגובה: " ראשית מדובר בפייק ניוז: ע"פ התקנון לא הוגשה לידי כל פיטיציה! ובכל מקרה בידינו עשרות רבות של מכתבי עובדים שטוענים שנאלצו על בסיס מה שהתברר להם כשקר לחתום על פטיציה והם חוזרים בהם.

משך תקופה ארוכה הלשונות הרעות של גייס חמישי עובדות שעות נוספות לפלג. בתקופה הזו אני וחבריי לוועד דודו אמויאל וערן אואט עובדים 24/7 עבור העובדים ומנסים לייצר לעובדים הסכם רפורמה הכי טוב שיכול להיות.

עובדה שבשיחות עם הוועד כשעובדים הבינו שהם שותפים לתהליך הם חיזקו ותמכו. עובדה שאלה שמחפשים כסא ובהם מי שכבר בסרט שלו היינו (אבינועם שושן) לא הצליחו לגרור עובדים ללאומית ואת המחדלים שלו היום אנחנו מנסים לתקן. אני לא מתרגש מפייק ניוז וממשיך לעבוד למען העובדים. "

נציין שאחד מנציגי העובדים אמר למערכת: " יו"ר הוועד קיבל אינספור הזדמנויות לכנס אסיפת עובדים ולעדכן במתרחש, היה לוועד אינספור הזדמנויות לתקן את ההתנהלות שלו וכעת הגיעה השעה לפזר את הוועד, לגלות מנהיגות ולגלות רצינות.

ההרכב הנוכחי שם אינו ממצא את יכולת הוועד ואת הציפיות מוועד עובדים בסדר גודל כזה, אנו לפני אחת הרפורמות החשובות במשק והצעדים שינקטו יחרצו גורלות.

וועד שאינו החלטי, הססן וזגזגן אינו מתאים להוביל והעובדים רואים ומרגישים את זה בשטח.
העובדים אמרו את דברם …

העובדים מצפים שיו"ר הוועד שאמר שאין לנו העובדים ארבעים חתימות, בעצומה ושהצהיר שבמידה ותוגש פיטיציה נגדו הוא יתפטר ויצא לבחירות כלליות, יעמוד במילתו ולשם שינוי יקיים את מה שהוא אומר ויתפטר! סופית ולא כמו ההתפטרות הקודמת."

בהנהלת הנמל סרבו להגיב, אולם גורם בכיר בנמל אשדוד אמר למערכת שההנהלה לא מתערבת בענייני ועד והסתדרות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן