נעצר בחשד שתכנן לפוצץ מלון וישלח רק לשבע שנות מאסר

עדאל אבו הדייב, תלושב רהט שעבד כגנן באשדוד, נאצער על ידי השב"כ והמשטרה לאחר שתכנן על פי החשד לפוצץ את מלון לאונרדו בעיר.

באנר דק אסותא

 

בזמן המעצר, פורסם שאבו הדייב ניסה לבצע גם סחר בנשקים והחל בתכנון פויצוץ המלון, לצד מספר עבירות נוספות אותן ביצע על פי החשד.

 

לאחר שפרקליטיו הגיעו להסדר מול הפרקליטות, הוחלט להביא את ההסכם לבית המשפט ושם הוחלט שהוא יישלח לשבע שנות מאסר ויידרש לשלם קנס כספי.

בגזר הדין שניתן באולמו של השופט יובל ליבדרו נכתב:

 

  1. " הנאשם הורשע , על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של הובלת נשק, החזקת נשק וקשירת קשר לביצוע פשע (סחר בנשק), עבירות לפי סעיפים 144(ב) רישא, 144(א) רישא ו-499(א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז – 1977 (להלן: "חוק העונשין") באישום הראשון; בעבירות של רכישת נשק, נשיאת נשק, ירי מנשק חם והחזקת נשק, עבירות לפי סעיפים 144(א) רישא, 144(ב) רישא, 340 א'(א) ו-144(א) רישא לחוק העונשין באישום השני; בשתי עבירות של ניסיון לייצור נשק, עבירות לפי סעיפים 144(ב2) + 25 לחוק העונשין באישום השלישי ובעבירה של ניסיון לייצור נשק, עבירה לפי סעיף 144(ב2) + 25 לחוק העונשין באישום הרביעי.  

 

  1. בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן, בין המחצית השניה של שנת 2017 ותחילת שנת 2018, עת עבד הנאשם בגינון, הוא מצא במהלך עבודתו שקית שהכילה חמישה רימוני יד, שניים מהם רימוני הלם, רימון עשן אחד ושני רימוני גז מדמיע. הנאשם נטל את הרימונים והובילם לביתו ברהט. בשלב מסוים הציע הנאשם למכור את הרימונים לקטין בתמורה ל-400 ₪ לרימון. לאחר שהקטין הסכים לכך הנאשם חזר בו מהצעתו. בסופו של יום הרימונים נתפסו על ידי המשטרה. 

באישום השני הורשע הנאשם בכך שבמהלך חודשים ספטמבר – אוקטובר 2018 מכר אחר לנאשם רובה מסוג "קרלו" ומחסנית בתמורה ל-8,000 ₪. אחר נוסף סיפק לנאשם ארבעה כדורים. הנאשם ירה עם ה"קרלו" את הכדורים בוואדי שבקרבת ביתו. בהמשך הרובה נתפס על ידי המשטרה. 

באישום השלישי הורשע הנאשם בכך שלאחר שצפה בסרטונים ביוטיוב העוסקים בייצור נשק, החליט לייצר רימון עשן. לצורך כך נטל דשן ממקום עבודתו בגינון וערבב אותו עם סוכר, מלח, צבע מאכל ומים, חימם אותם במחבת וניסה להדליק את התערובת. הנאשם שב וניסה לעשות כן באמצעות הוספת דשן ואף באמצעות הוספת ראשי גפרורים. בסופו של יום הנאשם לא הצליח לייצר רימון עשן. 

במועד כלשהו בחודש מאי 2019 ניסה הנאשם לייצר חומר נפץ לצורך הכנת טיל, כפי שלמד מסרטון ביוטיוב, טיל שגופו יהיה עשוי מקרטון. הנאשם ניסה ליצורך כך להבעיר דשן משום שסבר שהוא מכיל פוטסיום ואולם משלא צלח הגיע למסקנה שיש לו צורך בחומר אחר.  

מהאישום הרביעי של כתב האישום עולה כי הנאשם ניסה לייצר חומר נפץ לצורך מטעני חבלה, לצורך כך רכש במשתלה דשן, שסבר שהוא מכיל פוטסיום והבעיר את החומר על מחבת, הוסיף לו סוכר ומים וחימם את התערובת על האש. בסופו של יום לא עלה בידו של הנאשם להדליק את התערובת. 

 

  1. במסגרת ההסדר הוסכם כי הצדדים יעתרו לעונשים של 7 שנות מאסר החל מיום מעצרו, מאסר על תנאי וקנס לשיקול דעת בית המשפט. 

 

  1. העבירות שביצע הנאשם הן עבירות חמורות וקשות, הפוגעות בערכים המוגנים של הגנה על שלום הציבור, ביטחון הציבור והסדר הציבורי. הנאשם ביצע רצף של מגוון עבירות נשק אשר כל אחת בפני עצמה היא בעלת חומרה יתרה המצדיקה ענישה ממשית ומכבידה. יחד עם זאת, בהתחשב בהודאת הנאשם, הודאה שיש בה משום קבלת אחריות וחיסכון בזמן שיפוטי;  בהתחשב בעובדה שהנאשם נעדר עבר פלילי; בהתחשב בגילו הצעיר של הנאשם – כבן 20; בהתחשב בתסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו של הנאשם לרבות נסיבותיו האישיות – משפחתיות המורכבות ובהתחשב בענישה המוסכמת – 7 שנות מאסר, לא מצאתי לסטות מההלכה הנוהגת בדבר כיבוד הסדרי טיעון. 

באשר לעונש הקנס סבורני כי אף על רכיב זה להיות ממשי ולבטא את חומרת העבירות. יחד עם זאת, הנאשם לא הרוויח כסף מביצוע איזו מן העבירות והרקע לביצוע העבירות לא היה בצע כסף. באשר לפסיקה אליה הפנה ב"כ המאשימה אציין, כי באותו מקרה בית המשפט מצא לחרוג ממתחם העונש ההולם מטעמי שיקום ואולם בית המשפט מצא לאזן את רכיב המאסר (שהועמד על עבודות שירות) באמצעות רכיבי ענישה אחרים מכבידים לרבות הקנס. 

  1. אשר על כן, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 7 שנות מאסר בפועל שיימנו מיום מעצרו.

ב. 12 חודשי מאסר על תנאי, לתקופה של 3 שנים מיום שחרורו מן המאסר, שהנאשם לא יעבור עבירת נשק לפי סעיף 144 לחוק העונשין על חלופותיו השונות. 

ג. קנס בסך 12,000 ש"ח או 90 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם בתוך שנה מהיום.

 

ניתן בזאת צו להשמדת המוצגת המוצגים – תחמושת וכלי נשק, וזאת בכפוף לחלוף תקופת הערעור.

 

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט העליון. "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן