וואו! ( זה במילה אחת מה שיש לעורך הצרכנות שלנו להגיד על השעון המטורף הזה… )

בחודש האחרון היה לי הזכות לענוד את שעון הSuunto 7  (סונטו 7) ולסקור אותו במטרה לענות בין היתר על השאלה האם לסונטו 7 יש עדיפות על המתחרים שלו?. תומר זוארץ

באנר דק אסותא

 

הסקירה של הסונטו 7 קצת מאתגרת, בעיקר מכיוון שקשה למקם את שעון הכושר החדש לקטגוריה ספציפית. מצד אחד, כאשר משווים אותו עם שעונים חכמים רגילים, כמו Apple Watch  אוSamsung Galaxy Watch ,
וזה כיוון שה- Suunto 7 משתמש במערכת ההפעלה של Google Wear ובעל קישוריות ופונקציונליות חכמה למדי.

הסונטו 7 – צילום: יח"צ

מצד שני, בהתחשב באילן היוחסין של שעוני סונטו קודמים והדגש על מפות ומצבי ספורט הזמינים בשעון, תרצו גם למדוד ביצועים מול שעוני ריצה מן המניין כמו הגרמין Fenix ​​6 Pro.

כלומר הסונטו 7 בדיוק כמו שתכנן המשורר בנוי גם למשתמש שמחפש שעון חכם מעוצב לשימוש יום יומי וגם שעון למי מביננו שעוסק בספורט אבל לא סתם ספורט אלא כל סוגי הספורט.

 

נראות ושימוש:

 

מיד לאחר שעונדים את השעון סביב שורש כף היד, מה שמושך את תשומת הלב הוא המסך הענק, אני לא בחור קטן ואני רגיל להסתובב עם שעון לא קטן אבל בכל זאת, אני חייב לציין שלמסך השעון הזה יש נוכחות.

 

מעבר לגודל שלו רצועת השעון נוחה מאוד והמסכי ברירת המחדל שמגיעים עם השעון יפים ושימושיים כך שלדעתי אין אפילו צורך לחפש מסכים שיחליפו אותם.

 

השעון מוקף ב3 כפתורים שלכל אחד מהם תפקיד משלו, כפתור 1 – פתיחת מסך האפליקציות וחזרה למסך הבית, כפתור 2 – פתיחת אפליקציית הספורט של סונטו (אותה סקרתי בהמשך), כפתור 3 – ניתן לשינוי, כברירת מחדל פותח סטופר.

בהתחלה קצת נרתעתי מהכפתורים, אמרתי לעצמי למה אני צריך כל כך הרבה כפתורים בשעון עם מסך מגע, אבל ככל שעבר הזמן גיליתי שהכפתורים האלה יותר ויותר נוחים ושימושיים, מה גם שהם מותאמים לאפליקציית הספורט של סונטו ככה שבזמן פעילות ספורטיבית בתוך המים או ברכיבה או בכל ספורט אחר לא תצטרכו לתפעל את המסך מגע, וזה מהווה יתרון מאוד משמעותי לשעון.

 

מסך השעון:

 

תצוגה AMOLED עם מסך מגע, השוכנת תחת מסך זכוכית גורילה ששומרת על המסך מפני שריטות ומכות.
התצוגה בעלת רזולוציה גבוהה (x 454 454 פיקסלים) אשר חדה מספיק כדי לראות תמונות שנשלחו אליך דרך WhatsApp ויש לה מספיק ניגודיות ובהירות בכדי שניתן יהיה לקרוא אותן בקלות, אפילו בתנאי תאורה קשים.

 

תכונות ואפליקציות של השעון:

 

מעבר לכך שהSuunto 7  מופעל באמצעות מערכת הWearOS  של גוגל ואנחנו מרווחים כאן משלל התכונות של מערכת זו לSuunto  יש מספר קלפים מתחת לשרוול שמבדילים את הסונטו 7 משאר השעונים בשוק.

 

  1. אפליקציית הספורט של סונטו שבה ניתן למדוד ולעקוב אחר לא פחות מ70 פעילויות ספורט שונות באוויר בים וביבשה, החל ממתיחות ועד לצלילה, השעון יעקוב אחרי הדופק, המרחקים, הצעדים שלכם ועוד שלל מדדים הכל למען המעקב והשוואה המדויקים והאמינים ביותר של הפעילות הספורטיבית שלכם.

 

  1. אחת התכונות המגניבות ביותר של ה- Suunto 7 היא זמינות המפות הלא מקוונות בשעון, קראתם נכון ניתן לבצע ניווט באמצעות השעון ולצפות במיקום הגאוגרפי שלכם גם כאשר השעון לא מחובר לטלפון או לאינטרנט.
    ההורדה של המפה אותה תבחרו להוריד תתחיל רק כאשר השעון טעון, כך שניתן להוריד / לעדכן מפות בזמן השינה (וזה ככל הנראה כאשר תטעין את השעון).
    ישנם 'עורות' שונים שניתן להחיל על המפות, כמו מפת החום לריצה / רכיבה על אופניים המציגה את המסלולים שבהם משתמשי Suunto פוקדים את מיקומך הנוכחי. אותה מפה מוצגת כרקע במסך הבית (כשבוחרים את פני הצפייה המתאימה) – תכונה מאוד מגניבה.

 

  1. קהילת סונטו העולמית – כחלק מקהל הלקוחות של סונטו אתם מתחברים אוטומטית לקהילת סונטו העולמית.
    תוכלו לשתף את הפעילות שלכם, לצפות במסלולים של פעילים אחרים ולבצע השוואות בין הפעילות שלכם לאחרים.

 

  1. אפליקציית תמיכה של סונטו בעברית!
    החברה השיקה אפליקציה אשר נותנת לכם הסברים ותמיכה כולל סרטונים לטובת הפעלה מיטבית של השעון.
    בין היתר תוכלו לקבל תמיכה והסבר על הפעלת השעון בפעם הראשונה, כיצד לתפעל את השעון בזמן אימון, כיצד לבצע מעקב אחר הפעילות והבריאות שלכם ואיך תוכלו לחסוך בסוללה בצורה הטובה ביותר.

 

סוללה:

 

החברה טוענת לשימוש של יום מלא בשעון כשעון חכם (18 שעות)  ועדיין יישאר לכם עוד קצת לסחוט מהשעון אבל זה מאוד תלוי, תלוי עד כמה תשתמשו בשעון ובתכונות שלו.
במידה ואתם משתמשים במצבי הספורט ובGPS השעון יתאמן איתכם כ7 שעות
ומעבר לכך אני אציין כי לשעון יש מצב של תצוגת שעון בלבד שמשאירה את השעון בתצוגת שעון בלבד ויכולה להחזיק עד 40 יום.
ומה שבאמת מרשים זה שבמידה ונגמרה לכם הסוללה, תוך שעה תוכלו לקבל סוללה כמעט מלאה.

תבחרו את הצבע, צילום: יח"צ

 

שורה תחתונה:

אני יכול להגיד בפה מלא שהשעון עמד בכל הציפיות שלי,
הוא פשוט נותן לי את כל מה שאני צריך משעון חכם ובצורה הכי טובה שניתן לקבל היום בשוק.
הוא נוח לתפעול, הסוללה שלו נותנת ביצועים מעולים, הוא חסין למכות ושריטות, אני לא מפחד להיכנס איתו למים, אפליקציית אימונים מצוינת, כל מה שצריך בשעון אחד מבלי שאצטער שלא קניתי שעון אחר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן