כיצד בונים אתר שזמן הטעינה שלו מהיר

זמני טעינה של אתרי אינטרנט הם לא רק עניין טכני. יש השלכות רבות ומשמעותיות למשך הזמן שלוקח בין הכניסה לאתר של הגולש ועד לטעינה המלאה של כל התכנים והמדיה שבו. הזמן הזה יכול להיות בדיוק פרק הזמן שבו הגולש יחליט שלא מתאים לו להמתין והוא כבר יעבור לאתר הבא ברשימה שלו.

באנר דק אסותא

זמני טעינה טובים לאתרים צריכים להיות מינימליים ככל הניתן. אנחנו חיים בעידן של אינטרנט מהיר בקצבים גבוהים יותר מאי פעם. בזמנים כאלו, אין שום הצדקה בעיניי הגולש הממוצע לחכות יותר מדי לטעינה של אתר – אלא אם כן התוכן של האתר חשוב לו באופן מיוחד.

חברות בניית אתרים יודעות שהן חייבות לשים דגש על נושא זה ומשקיעות מאמצים רבים בשיפור זמני הטעינה של האתרים שלהן.

כלים לבדיקה של זמני טעינה

על מנת לבדוק את האתר שלכם, אתם יכולים להשתמש במגוון כלים שמודדים זמני טעינה של אתרים. לגוגל יש כלי פופולרי כזה וכן לחברות נוספות. כלים אלו מודדים במילי-שניות את משך הזמן שלוקח לאתר שלכם להיטען. בסיום הבדיקה תקבלו בדרך כלל ציון וגם המלצות פרקטיות לביצוע אופטימיזציה של זמני הטעינה. בעזרת ההמלצות האלו גם בעלי אתרים שאינם מתכנתים או עובדים של חברת UI יכולים לשפר את זמני הטעינה באופן עצמאי.

יש לדעת כי כמות הפעולות שניתן לעשות באופן עצמאי היא מוגבלת. את הפתרונות האמתיים יכולים לספק בדרך כלל בעיקר אנשי מקצוע בתחום פיתוח האתרים. אך בכל זאת, מוצגות כאן כמה דרכים קלות יחסית לשיפור זמני הטעינה של האתר.

הקטנת משקל התמונות באתר

אחד מהצעדים הקלים לביצוע, במקרה שיש לכם מערכת ניהול לאתר כמו וורדפרס, הוא הקטנת משקל התמונות שנעשה בהן שימוש באתר שלכם. פעמים רבות אנשים מעלים לאתר שלהם תמונות בגודל ענק מבחינת כמות הפיקסלים. זאת כאשר באתר עצמו אותה תמונה מוצגת גם כך בגודל מוקטן. למרות שגודל התצוגה באתר קטן, יש לדעת כי התמונה הגדולה נטענת במלוא המשקל המקורי שלה. כאשר יש מקבץ גדול של תמונות כאלו באתר – הדבר משפיע על מהירות הטעינה שלו.

לכן, חשוב להקטין את ממדיי התמונות לגודל שבו הן מופיעות בפועל באתר. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי תוכנה גרפית הנמצאת בכל גרסה של ווינדוס בשם "צייר" (Paint). לאחר מכן מומלץ גם להעביר אותה באתר כמו TinyPNG – שמבצע דחיסה נוספת של משקל התמונה. רק לאחר מכן מומלץ להעלות את התמונה לאתר. אם משתמשים במערכת וורדפרס, ישנם תוספים שיכולים לבצע הקטנת משקל התמונות באתר באופן אוטומטי.

חיבור לרשת CDN

רשת CDN היא רשת שרתים שמכילים את התוכן של אתרים שונים במקומות שונים ברחבי העולם. אם האתר שלכם מאוחסן בשרת אמריקאי, לדוגמה, ולא בשרת ישראלי – זמן הטעינה עלול להיפגע כאשר גולשים מישראל נכנסים לאתר. חיבור האתר לרשת CDN יגרום לכך שגולשים מישראל יראו גרסה שמורה של האתר שלכם (שמתעדכנת באופן קבוע) בשרת שנמצא קרוב אליהם מבחינה גאוגרפית. על מנת לבצע פעולה זו ניתן לפנות לייעוץ בחברת אחסון האתרים שלכם.

לסיכום

נתנו כאן רק מספר מועט של דוגמאות לפעולות שיכולות להקטין את זמני הטעינה של האתר שלכם. קיימות עוד פעולות רבות נוספות. בכל מקרה, מומלץ לפנות למפתח ווב מקצועי על מנת לקבל ייעוץ מקיף ופתרונות מותאמים אישית בהתאם לצרכים הספציפיים של האתר שלכם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן