ד"ר אלי לחמני: "גם לחילונים יש זכויות וגם להם מגיעה איכות חיים"

יו"ר האופוזיציה בעיריית אשדוד, ד"ר אלי לחמני, העלה לפני דקות אחדות רשומה לפייסבוק ובה התייחס לנושא הקצאות הקרקע ברובע ח'. "בשבוע האחרון קם רעש גדול בעקבות מודעה קטנה שנתלתה ברובע ח' ובה פרסמו על כוונת העיריה להקצות שטח קרקע של 2500 מטר לכאורה על מנת להקים בית כנסת. על שטח זה ניתן להקים מבנה מפלצתי של 5,000 מר ויותר!!! האם השטח באמת ישמש רק לבית כנסת, הרי כולנו יודעים שלא. אין בתי כנסת בסדר גודל כזה!!!!!", כתב.
 
ד"ר לחמני הוסיף: "חבל שחלק מאלו שאומרים כיום שלא יתנו ידם לכך נאלמו דום מאז חברו לקואליציה, פעלו במשך כל השנה וחצי האחרונות בניגוד גמור להבטחות בוחריהם, מילאו פיהם מים והצביעו בלא שידם תרעד בעד המשך הגזל של הקרקעות הציבוריות.
 
עשרות דונמים ברחבי העיר ניתנים חינם אין כסף לעמותות חרדיות (שאפילו אינם מייצגות את תושבי אשדוד ובוודאי שלא את תושבי השכונה) המגיעות מירושלים ומבני ברק – ומוקצים להם שטחים אין סוף תחת הכותרת של הקצאת שטח לבית כנסת תחת השליטה החרדית על מועצת העיר.
 
ראשית אבהיר כי איני נגד בתי כנסת ולא נגד ישיבות – ובטוחני שלא מעט מאלו המעלים קולם נגד ההקצאה אינם נגד מוסדות דת, אלא הצעקה קמה בגלל שלא יתכן שכאשר שטחים שמיועדים לציבור שמתגורר באותם אזורים נגזלים מהם מבלי לשתף אותם ומועברים לגורמים מחוץ לרובע ואפילו העיר. האם כאשר מקצים שטח לא מתייחסים מי התושבים המתגוררים ברובע ומה צרכיהם? בוודאי שלא.
 
ראו דוגמא: בשכונה בה מבקשים להקים "בית כנסת" רוב התושבים חילונים בכלל – צרכיהם שונים והם מבקשים לנצל את השטח למטרות שישמחו אותם – אבל זה לא קורה רק ברובע ח', רק השבוע בישיבת בנין ערים שהיו"ר שלה הוא שמעון כצנלסון אושרה הקמתו של "בית כנסת" בגודל של 2,500 מ"ר ברחוב פארן ביא', כאשר תושבי השכונה התנגדו וביניהם אף חובשי כיפות מהטעם הברור שהכוונה לא רק לבית כנסת – ומי התנגד בועדה? כמה מפתיע… רק אני!
 
ישנן דוגמאות לרוב של הקצאות לקרקעות המובאות לאישור המועצה ושוב ושוב מקבלות אישור המועצה. כאשר העליתי הצעה שיהיה פיקוח ובקרה על ההקצאה – והקצאה תינתן רק לעמותה של תושבי העיר, וההקצאה תהיה קרקע אחת לעמותה אחת ולא יותר – חברי הקואליציה הצביעו פה אחד נגדה.
 
בעבר הייתה דרישה שמי שמבקש הקצאת קרקע לבית כנסת היה צריך להגיש חתימות של מאות מתפללים תושבי השכונה על מנת שיוקצה השטח. כעת מנהג זה חלף מהעולם בחסות השלטון הנוכחי, עמותות אינטרסנטיות המגיעות מחוץ לעיר, שלא טובת התושבים בשכונה מעניינת אותם, דורשות עוד ועוד. כאשר מעל 90% מקרקעות הציבוריות מועברות לבניית כוללים ובתי כנסת הוא למען התושבים בשכונות – וההקצאות בכל העיר: בסיטי, במע"ר, ברובעים יא', יב', טו', יג' ועוד ועוד – וזאת במקום להקים מועדון, מרכז קהילתי, בריכה וכיוצ"ב.
 
ברובע ח' בתי כנסת וכוללים לרוב. מדוע מבקשים להקים עוד אחד? מדוע על שטח כל כך ענק? מדוע בלב שכונה שתושביה חילונים? לכבוש עוד חלקה?
 
כפי שציינתי בעבר הרעיון של "חיה ותן לחיות" פועל לשני הכיוונים – גם לחילונים יש זכויות וגם להם מגיעה איכות חיים. חבריי לסיעת "אשדוד תנצח" ואני מחזקים את ידי אלו שהרימו קולם ופתחו במאבק. אנו נסייע ונמשיך להלחם בהחלטות המועצה ובוועדותיה למניעת גזילת הקרקעות ונדאג כי שטחי הציבור ישמשו לצורכי התושבים של אותן השכונות.
 
בנימה זו אציין כי תועלה על ידי סיעת "אשדוד תנצח" הצעה למועצת העיר כי בכל הקצאת קרקע, מכאן ולהבא, העיריה תקיים שיתוף ציבור ותתייעץ עם נציגות תושבי השכונה לקבלת עמדתם.
 
(צילום: יח"צ)

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן