שמירה על היגיינת הפה

עוד מילדות מלמדים אותנו לשמור על היגיינת הפה. ההורים מרגילים את ילדיהם לצחצח שיניים בבוקר ובערב, על מנת למנוע מחלות שיניים וחניכיים בעתיד, להיפטר משאריות המזון ולדאוג להוצאת החיידקים המזיקים מחלל הפה. אבל צחצוח שיניים הוא לא הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות כדי לשמור על היגיינת הפה שלנו. ישנם עוד כמה דברים נחוצים שכדאי לתת עליהם את הדעת.

באנר דק אסותא

מעבר לצחצוח שיניים – איך שומרים על היגיינת הפה?

רובנו מקפידים לצחצח שיניים בבוקר ובערב, ועל כן מצמצמים את הסיכוי לפתח מחלות ושומרים על היגיינת הפה. אך השיניים והחניכיים שלנו זקוקות להתייחסות מיוחדת הרבה יותר. קבלו את כל הטיפים לשמירה על היגיינת הפה:

  1. משלימים את הצחצוח עם חוט דנטלי.

לאחר צחצוח השיניים באמצעות המברשת מגיע תורו של החוט הדנטלי. זהו חוט מיוחד שאפשר לרכוש בבית מרקחת, ואיתו עוברים על החריצים שבין השיניים כדי להיפטר משאריות המזון שעוד נותרו בחלל הפה. אמנם שימוש בחוט דנטלי מצריך מעט מיומנות, אך היא מתפתחת עם הזמן, כל עוד אתם ממשיכים להשתמש בו.

  • לא שוכחים לנקות גם את הלשון.

לאחר צחצוח יסודי של השיניים, רבים שוכחים לעבור עם המברשת על גבי הלשון. העניין הוא שדווקא על גבי הלשון מצטברים חיידקים רבים שיש להיפטר מהם, אחרת הם יזיקו לשיניים והחניכיים.

  • שטיפה במי פה.

כדאי להשלים את פעולת צחצוח השיניים באמצעות מי פה. מי פה הכוללים פלואוריד מסייעים להילחם בחיידקים ולהיפטר מהם, על מנת למנוע בעיות חניכיים בעתיד.

  • קובעים תור לשיננית.

השיננית היא אשת מקצוע אשר מבצעת ניקוי של השיניים. באמצעות שימוש במכשור טכנולוגי מתקדם, היא מנקה את השיניים מפלאק ורובד חיידקים באופן יסודי. טיפול שיננית באשדוד חיוני מאוד לתחזוקת השיניים והחניכיים והוא מסייע למנוע בעיות בריאות בעתיד.

  • אוכלים נכון ונמנעים ממזונות מזיקים.

אכילה נכונה אינה רק קלישאה, היא באמת מסייעת לכם לשמור על בריאות השיניים ועל היגיינת הפה. בעוד מזונות עתירי שומן וסוכר כמו משקאות קלים, שוקולדים, צ'יפס או משקאות הכוללים קפאין פוגעים בבריאות השיניים והחניכיים, הרי שיש מזונות מועילים אשר תורמים לבריאות הפה. מבין המזונות האלה אפשר להזכיר מוצרי חלב, פירות וירקות ודגנים מלאים.

  • שותים הרבה מים.

המים עוזרים לבנות את את הרקמות שבגוף, אבל מעבר לכך הם תורמים רבות לשמירה על בריאות הפה. הם מסייעים לייצר כמויות גדולות יותר של רוק, והוא בתורו נלחם במזיקים ומקטין את הסיכויים לפתח מחלות כמו עששת.

  • הימנעו כמה שיותר מעישון.

העישון מזיק לבריאות באופן כללי, ועל הדרך הוא גם פוגע בבריאות הפה. ראשית, הוא יוצר כתמים צהבהבים על גבי השיניים. שנית, הוא פוגע באספקת החמצן לחלל הפה, וכך עלול להוביל להצטברות גדולה של חיידקים מזיקים בחלל הפה ולמחלות חניכיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן