ד"ר אלי לחמני: "בעד סגר מבוקר, ישנה הדרדרות במשמעת של הציבור, חובה להפסיק עם ההקלות"

ד"ר אלי לחמני מתייחס היום (ראשון9 להטלת הסגר לקראת חגי תשרי. "עוצרים אותי רבים מתושבי אשדוד ושואלים את דעתי בנושא הסגר הצפוי ואני משיב לכל אחת ואחד שאני בעד סגר מבוקר, כלומר סגר של מוקדי תחלואה יחד עם המשך ההתנהלות הכלכלית של מפעלים ומשרדים, שכן מוקדי ההדבקה אינם מקומות עבודה או מסעדות או חדרי כושר אלא בתי ספר, מסיבות ובתי כנסת", הוא משיב.

באנר דק אסותא

"במוסדות חינוך ובבתי כנסת צריך לעשות חישוב מסלול מחדש ולבחון מהי הדרך למנוע הדבקות. קשה להודות אך מהמציאות אין לברוח: המצב אינו טוב. ישנה הדרדרות במשמעת של הציבור – ייתכן משום שהציבור רואה שהמנהיגים מצפצפים על ההוראות, אז למה שהם יישמעו? כמו כן, אין הסברה בקרב הצעירים שמרגישים בטוחים שהמחלה לא תעשה להם דבר – ולכן אני חושב שעל ההנהגות המקומיות ומקבלי החלטות לרדת לעם, להסביר בגובה העיניים את המשמעות לאותו ציבור שלא נשמע – שהוא פוגע במשפחתו הקרובה, מסכן את חיי הוריו ואחיו".

ד"ר לחמני מוסיף: חובה להפסיק עם ההקלות – גם להפגנות שכן ניתן היום למחות בדרכים אחרות. אנו במצב שחופש הפרט גם כך נפגע לטובת הבריאות וכאשר מתבצעים מעקבים אחרינו מגבילים את תנועתנו במרחב הציבורי – אז אפשר ורצוי להגביל כל התקהלות גם אם זו הפגנה. הציבור רואה את ההפגנות ושואל עצמו 'אם שם מותר אז למה לי אסור?' – ובצדק. אסור שיהיו יוצאים מהכלל.

"לממשלה אני קורא: הסבירו כל החלטה מדוע, למה ואיך? תגידו גם מה יקרה אחרי שיהיה הסגר. תנו לנו אור בקצה המנהרה שתהא לנו סיבה ותקווה ולא רק יאוש. הבטיחו מהיום כי כל העסקים שייסגרו יקבלו פיצוי ישיר ללא פרוצדורות מיותרות. מיד עם תחילת הסגר העבירו כספים לעסקים אלו לפי מחזור פעילותם האחרון הידוע לממשלה על פי דיווחי המקדמות של העצמאיים".
את דבריו מסכם יו"ר האופוזיציה בכך ש"זהו צו השעה – לציבור ובוודאי לממשלה. קורא מכאן לכולם להיות חזקים, לשמור על ההנחיות ושבעזרת ה' תהיו לי בריאים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן