צפו בתיעוד שהביא לסגירת אתר בנייה בעיר בעקבות ליקויי בטיחות המסכנים את חיי העובדים

האתר נסגר בגין ליקוים המסכנים את חייהם של העובדים במקום: פועלי בניין תועדו עובדים בגובה תוך סכנה ממשית לחייהם

למוקד הלאומי "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות הגיע היום דיווח מלווה במספר סרטונים ובו עבירות בטיחות מסכנות חיים • מינהל הבטיחות הפסיק את העבודה באתר עקב הפרות הבטיחות

באנר דק אסותא

בדרך כלל כיף להיכנס לדירה חדשה בטח כשיודעים שהיא נבנתה תוך עמידה בכל תקני הבטיחות הנדרשים ואת כלל האישורים על מנת לוודא שהדירה תקינה.

אולם, מסתבר שלפעמים קבלנים מזלזלים בחיי הפועלים ולא ברור כמה הם מקפידים על יתר כללי הבטיחות באזור, ומה תהיה מידת האחריות שלהם מול הלקוחות שיירכשו את הדירות ודמיינו חיים של כיף אך בפועל יתחילו מרדפים לא פוסקים לתיקון ליקויים.

המוסד לבטיחות ולגיהות, פועל כל העת על מנת לקדם את תרבות הבטיחות בעבודה באתרי הבנייה בישראל. כחלק מפעולות אלה, הצליח המוס"ל לרתום את הציבור הרחב למאבק הבלתי מתפשר בתופעת תאונות העבודה בענף הבנייה באמצעות החמ"ל הייחודי והמתקדם שהקים בשם "קו החיים", אליו הגיעו עד היום אלפי פניות ודיווחים מהציבור הרחב, שהטיפול בהן מציל חיים.

בין יתר הדיווחים האחרונים שהגיעו למוקד, הגיע הבוקר תיעוד בו נראים פועלים באתר באשדוד, אשר עובדים בגובה במספר פעמים שונות, שלא על פי החוק וללא ציוד מגן אישי תוך סכנה ממשית לחייהם. עם קבלת הדיווח נשלח למקום מדריך בטיחות של המוסד לבטיחות ולגיהות שביצע הדרכת בטיחות במקום. כמו כן, עקב חומרת האירועים, הגיע מפקח עבודה מטעם מנהל הבטיחות במשרד העבודה, אשר מצא ליקויים רבים נוספים באתר הבנייה.

בעקבות הדיווח והליקויים הרבים שנמצאו, ובשיתוף פעולה עם מנהל הבטיחות, הוצא מיד לאתר צו בטיחות. צו האוסר את המשך העבודה באתר עד לתיקון הליקויים סכנות הבטיחות. עד כה ניתנו 499 צווי בטיחות על עברות מסכנות חיים באתרים שונים ברחבי המדינה.

מוטי סולטני, מנהל מוקד "קו החיים" של המוס"ל: "היום קיבלנו דוגמה חיה לכוח של הציבור ושל מוקד 'קו החיים' של המוס"ל. הדיווח שהגיע אלינו היום, מצטרף לאלפי דיווחים שכבר התקבלו ב'קו החיים' והצילו את חייהם של פועלים ועובדים רבים באתרי בנייה לצד אלה של עוברי אורח במרחבים הציבוריים סביב להם. אנו משוכנעים כי פעולות מסוג אלו, יחד עם מנהל הבטיחות ובשיתוף פעולה עם הציבור הרחב, תביא לצמצום תופעת תאונות העבודה והבנייה ותגרום להפחתה בכמות הנפגעים וההרוגים".

צילום: מוקד "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן