6 רמזורים בכביש בין עירוני של פחות מ 15 ק"מ ועומסים רבים – ומה ענו במשרד התחבורה לשאילתא על כביש אשדוד אשקלון

תושבים רבים מאשדוד עושים מידי בוקר את הדרך דרומה לכיוון אשקלון או שאר יישובי צפון מערב הנגב, דרך של פחות מ15 ק"מ ואמורה לקחת בכביש בין עירוני כ 6 – 7 דקות לכל היותר.

באנר דק אסותא

אולם, בכביש של 2 הנתיבים לכל כיוון בין אשדוד לאשקלון צצים לאחרונה רמזורים המאיטים משמעותית את מהירות התנועה וגורמים לעומסים כבדים המורגשים בעיקר בשעות השיא.

הדרך הקצרה לכאורה הפכה להיות סיוטו של כל נהג שאמור לעבור אותה בשעות העומסים בבוקר ובצהריים.

נהגים שעשו את הדרך מהכניסה הדרומית של אשדוד לכניסה הצפונית של אשקלון תזמנו בחלק מהמקרים 20 דקות ויותר ולטענתם הממוצע עומד על קצת יותר מרבע שעה נסיעה, למרות שמדובר בפחות מ15 ק"מ ובכביש בין עירוני.

בכיוון הנגדי, המצב גרוע יותר, מאז הוספת הרמזור לפני קצת יותר מחודש בצומת בית עזרא, מסתבר שמדובר במשימה לא פשוטה והדרך הקצרה מהיציאה הצפונית מאשקלון לכניסה הדרומית לאשדוד לוקחת בממוצע 40 דקות לכל נהג/ת שעולים על הכביש בדרך לנסיעה המייגעת.

כבר במבט הראשון על המסך המציג את תכנת הניווט התושבים שיוצאים מאשקלון מתחילים להתפלל לנס, גם אלו שסיימו שחרית שעה ויותר לפני היציאה לדרך ומסתבר שהוספת הרמזור השישי בקטע הכביש שאורכו פחות מ 15 ק"מ הוסיפה רבות לאווירת הפקקים הקשה מידי בוקר.

עו"ד רונן שירז מאשקלון הוא אחד מהתושבים שנאלצו לצערם לעשות את הדרך, ולמרות שהנסיעות שלו היו קצרות בסך הכל מבחינת מרחק ( אשקלון אשדוד ) באחד הבקרים הוא נאלץ לשהות בכבישים 46 דקות ובבוקר אחד הזמן עמד על 59 דקות.

שירז מרתיע כי במידה ויהיה חלילה אסון באשקלון או בכביש 4, כל דרכי הגישה בשני הכיוונים ייחסמו.

נציין שהרמזור בבית עזרא הוקם מכיוון שבמקום עלו מספר רב של תלונות על מפגעים בטיחותיים שסיכנו את חיי הנהגים הנכנסים והיוצאים מהיישוב הממוקם על אם הדרך בין אשדוד לאשקלון אולם תכנון זמנים לקוי לכאורה ברמזורים בית עזרא, צומת אמונים, ניצן, ניצנים ושדה עוזיה מביא לפקקים האיומים מידי יום.

כאמור עיקר הבעיה בין אשדוד לאשקלון מורגש בבוקר ובערב ובערבי שבתות העומסים גדולים מאז הצבת הרמזור החדש, שמצטרף לרמזורים בצומת אמונים, שדה עוזיה, ניצנים, וניצן והדרך מאשדוד לאשקלון לוקחת לא פחות מחמש עשרה דקות, זאת למרות שמדובר כאמור בפחות מחמישה עשר קילומטרים.

בתגובה לפניית המערכת, ממשרד התחבורה נמסר: " הרמזור הוצב מטעמי בטיחות. חברת נתיבי ישראל תבחן את תזמון הרמזורים בקטע הדרך המדובר במטרה לייעל את זרימת התנועה במקום. "

צילום מסך וויז במכשיר של עו"ד רונן שירז – אשקלון לאשדוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן