יועץ חדש למכון הגנטי לגילוי מוקדם באסותא | כל הפרטים

פרופ' איתן פרידמן

מצטרף לאסותא מרכזים רפואיים: פרופ' פרידמן הנימנה עם המומחים המובילים לגנטיקה ישמש כיועץ במכון הגנטי לגילוי מוקדם באסותא; 5-10% ממקרי הסרטן הינם על רקע גנטי-תורשתי.

באנר דק אסותא

פרופסור איתן פרידמן, מומחה לרפואה פנימית, גנטיקה רפואית ורפואה מונעת בתחום הסרטן מצטרף לאסותא מרכזים רפואיים, הוא יקים ויעמוד בראש המכון הגנטי לגילוי מוקדם באסותא, שמטרתו לאבחן נטייה מורשת למחלות, ובהתאם לבנות מסלולי מעקב והתערבות מותאמים אישית למטופלים ולבני משפחתם. על כך הודיע יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר.

המכון הגנטי לגילוי מוקדם, שנחנך בימים אלה, יציע שירותי ייעוץ גנטי לבריאים ומטופלים בכל הארץ, ויקדם אמצעי מעקב וטיפול מבוססי מחקר חדשני.

פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא אמר: "המכון לרפואה מונעת מותאמת אישית החדש אותו אנו חונכים מהווה צעד נוסף בחתירתה של אסותא למצוינות ברפואה. פרופסור פרידמן עסק שנים רבות בטיפול ומחקר גנטי וצבר ניסיון עתיר שנים בתחום מציל חיים זה, שבשנים האחרונות חלו בו תמורות טכנולוגיות יוצאות דופן".

גידי לשץ, מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים הוסיף: "הרפואה המודרנית משתנה ועמה מתפתחת גישה מותאמת אישית למניעה ולטיפול במחלות. אנו גאים להוביל את השינוי ורואים אותו כחלק מסטנדרט אסותא, ששם דגש על שיתוף המטופלים ובני המשפחה בניהול הבריאות. העתיד כבר כאן".

מסביר פרופ' איתן פרידמן: "ההתפתחויות הטכנולוגיות מאפשרות כיום בדיקה גנטית מדויקת, שבמסגרתה נבדקים גנים מרובים במקביל, בטכניקה של ריצוף עמוק. זהו עידן חדש בשימוש הקליני בגנטיקה ככלי לסקר יעיל באנשים בריאים. מגמה זו עתידה לשנות את פני האנושות כולה בזכות רפואה מניעתית והכחדה של מחלות שונות.

היכולות הרפואיות ומעטפת השירות של אסותא יאפשרו למטופלים לקבל את האבחון והטיפול המקצועי תוך שמירה על רצף טיפולי מלא ושלם".

המכון הגנטי לגילוי מוקדם יעסוק במצבים רפואיים שיש עבורם המלצות בריאותיות יישומיות – כל נבדק במכון יקבל מידע גנטי עדכני על מצבו הרפואי, ותיבנה עבורו תכנית מעקב מותאמת אישית שכוללת המלצות לפעילות מונעת.

המכון יוביל וישתתף במחקרים בתחומי הרפואה המונעת מותאמת אישית עם גופי מחקר מובילים בארץ ובעולם. כחלק מכך, למטופלים שיתאימו, תינתן אפשרות לקחת חלק במחקרים פורצי דרך ולהיחשף לטכנולוגיות חדשות לאבחון ולטיפול.

פרידמן הוא פרופסור מן המניין במסלול חוקרים בחוג לרפואה פנימית ובחוג לגנטיקה וביוכימיה באוניברסיטת תל אביב וחוקר את הנטייה המורשת לפתח סרטן. פרידמן נמנה עם מובילי "הקונסורציום הישראלי לסרטן שד", הפועל בחסות ובמימון האגודה למלחמה בסרטן. הוא גם הישראלי הראשון שצלח בשחיית סולו את תעלת למאנש.

פרופ' איתן פרידמן
צילום: עודד קרני

לאחר כ-100 ימי אשפוז, בת ה-73 משתחררת לביתה לאחר שחלתה בקורונה; וגם: מנכ"ל אסותא: "יש לשוב למתווה התו הירוק"

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן