הלם טוטאלי – ראיון עם רב ומתפללי בית הכנסת שהושחת ברובע ה אשדוד

תורה תורה חגרי שק - . ספרי התורה מושלכים על הרצפה. הערב בבית הכנסת ברובע ה אשדוד

בית הכנסת הגרוזיני ברובע ה הושחת ביממה האחרונה על ידי אלמונים שפרצו למקום וזרעו בו הרס רב.

באנר דק אסותא
תורה תורה חגרי שק - . ספרי התורה מושלכים על הרצפה. הערב בבית הכנסת ברובע ה אשדוד
תורה תורה חגרי שק – . ספרי התורה מושלכים על הרצפה. הערב בבית הכנסת ברובע ה אשדוד. צילום: אלי קולי

בראיון שערכנו עם הרב אברהם חובלה שליט"א, רב בית הכנסת הגרוזיני ברובע ה, הוא אמר: " זה מזעזע אני לא מאמין שיהודים עשו את זה.

חרון אף וכעס. נכנסתי ראשון, בית הכנסת היה פתוח ובימי חול אין בו תפילות, נכנסתי כמידי פעם להתפלל לפני ה'. הסתכלתי בכיוון ההיכל מרחק של כעשרים מטר, ומשהו לא מצא חן בעיני, הבית כנסת עבר שיפוץ בזמן האחרון בהמון כסף.

הדלתות של ההיכל מבריקות בדרך כלל ופתאום ראיתי צל, התכוונתי וחשבתי אולי מישהו פתח לנקות. ראיתי ספרים מושלכים על הרצפה וברזלים שכנראה שימשו את הפורצים. היה גם בלון של כיבוי אש גדול כנראה איתו פוצצו את ההיכל והוציאו ספרים על הרצפה וקרעו אותם. אחד מהם ספר שלי.

מכאן טיפסו הגנבים. צילום: אלי קולי

יש גם קופה גדולה שפירקו אותה, הייתי המום, הדלתות פתוחות המגירות פתוחות. היה דבר נוראי. הודעתי למישהו שהיה בחוץ קראתי לו שיבוא וחשבתי שכולם כבר יודעים מה קרה ואמרתי אולי הבחור בחוץ ידע הוא היה בשוק טוטאלי, כמעט בכינו ממש.

מהעבר השני יש תפילות בימי חול של מנחה, וקראנו למישהו משם הוא ראה והתחיל לשאוג ולבכות ולצעוק היה בהלם טוטאלי.

הותירו את הארון פתוח. צילום: אלי קולי

גם מי שעוברים בשביל עגלות נכים להגיע למניין בחדר הקטן לא שמו לב לזה, התקשרנו למשטרה והגיעו תוך זמן קצר, שוטרת נחמדה וזיהוי פלילי ועד לפני כמה דקות עוד היו שם.

יש לנו קהילה מפוארת, אתמול היתה לנו סעודה הודיה מפוארת לחבר הקהילה שב"ה התרפא, יצאנו משם בסביבות 01:30 בלילה כנראה זה קרה אחרי. נורא ואיום פשוט נורא והיום. השוטרים אמרו לנו שהיו כמה פריצות לאחרונה אבל נזק כזה גדול לעומת כל השאר אני בהלם טוטאלי.

ברק שלום, ממתפללי בית הכנסת אמר: " כנראה בין 2-5 הם פרצו דרך חלון עזרת נשים וכשבאו לרדת במקרה היה שם סולם. יכול להיות שזה מישהו שהכיר את המקום, כי הסולם לא שם בדרך כלל.

הלכו לקופה, לא ראו הרבה כסף, לקחו מטף של כיבוי אש הוציאו ספרי הפטרות, קרעו אותם ואת ספר התורה לא הצליחו להוציא כי הארון לא נפתח עד הסוף.

משטרת ישראל מסרה לפני זמן קצר: " משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד להתפרצות לבית כנסת ברחוב שבזי באשדוד, שם נגרם נזק להיכל ספרי התורה, ממנו נגנב לפי החשד סכום כסף.

חוקרי המשטרה והמז"פ אוספים ראיות וממצאים במטרה להתחקות אחר זהות החשוד ולהביא למעצרו".

צילום: אלי קולי

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן