ליטוש וחידוש משטחי בטון

קרדיט לתמונה Freepik

הרבה מאוד אנשים שברשותם משטחי בטון או שיש מעידים כי לאחר תקופה מסוימת, המשטחים מתחילים להיראות עמומים ואף גם שחוקים. בדרך כלל, הפתרון שעולה לראש באופן מיידי יהיה לבצע החלפה של המשטח, אם כי חשוב מאוד לציין שבימינו קיים פתרון אחר, אשר עשוי להיות יעיל פי כמה. מדובר בעצם על ליטוש וחידוש של משטחי הבטון. אז איך פתרון זה עובד, מתי כדאי לבצע ליטוש בטון ומה עליכם לדעת על ליטוש שיש? ובכן, במהלך כתבה זו, צוות המומחים שלנו החליט לרכז עבורכם את כל המידע החשוב באשר לביצוע ליטוש וחידוש של משטחי בטון וכל הסובב סביב נושא זה.

אסותא קמפיין קל יותר

ליטוש בטון

ליטוש בטון  זהו בעצם תהליך אשר כולל השחזה והברקה, כאשר המטרה העיקרית היא להשיג גימור עם מראה מבריק וחלק. פעולה זו אינה רק משפרת את הנראות האסתטית של המשטח, אלא גם הופכת אותו להרבה יותר עמיד בפני בלאי, כתמים וכדומה. בדרך כלל, תהליך זה יכלול מספר שלבים:

  • הכנת המשטח טרם הליטוש – לפני שתתחילו בתהליך של ליטוש בטון, הרי שעליכם קודם לכן להכין את המשטח כמו שצריך. לשם כך, הסירו את כל הציפוי הקיים (כולל חומרי איטום או צבע), על ידי שימוש במטחנה או מחשוף כימי מתאים. לאחר מכן, נקו היטב את המשטח על מנת שתוכלו להסיר פסולת, אבק ולכלוך.  
  • ליטוש והשחזה – השלב הבא יהיה לבצע השחזה. לשם כך, עליכם להשתמש ברפידות שוחקות יהלומים, כך שתוכלו להסיר את כל הפגמים שנשארו על מנת שתוכלו להשיג תוצאה של משטח מפולס וחלק.
  • ליטוש באמצעות אבן יהלום – כעת נותר ללטש את משטח הבטון על מנת שתוכלו להשיג את המראה המבריק והנחשק. לשם כך, עליכם להצטייד במכונת ליטוש איכותית עם רפידות שרף ספוגות יהלומים. התחילו עם כרית עם גרגיר נמוך ועברו לאט לאט לגריסים גבוהים יותר עבור גימור עדין יותר. ככל שתתקדמו במסגרת שלב זה, כך פני השטח יהפכו להיות חלקים יותר.

ליטוש שיש

ליטוש שיש דומה מאוד במהותו לליטוש בטון שכן, מדובר על תהליך הכולל השחזה והברקה, כאשר גם כאן המטרה העיקרית היא להשיג גימור יוקרתי ומבריק. שיש היא בעצם אבן טבעית, כך שריצוף עשוי שיש עלול להיות מועד לשריטות לאורך זמן. בדיוק כאן ליטוש שיש נכנס לתמונה – הוא עוזר לכם להחזיר את הברק והיופי הטבעי של הריצוף שכולם אוהבים. השלב הראשון יהיה להכין את המשטח כראוי, על ידי הסרת לכלוך. לאחר מכן, חשוב מאוד לבדוק את המשטח על מנת לוודא שלא נשארו כתמים או סימני חריטה. לאחר שהמשטח נקי ואינו מכיל פגמים, הגיע הזמן להמשיך לשלב ההשחזה. לאחר שעברתם בהצלחה את שלב ההשחזה – כעת תוכלו ללטש את פני השטח על מנת להשיג את המראה המבריק שכולם רוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן