נפלה בטיול במרוקו, הוכרה כנפגעת תאונת עבודה בארץ ופצתה בעשרות אל"ש

אתר תיירות במרוקו - צילום אילוסטרציה: Julita Pixabay

נפילה בטיול לקברי צדיקים במרוקו הוכרה כתאונת עבודה – העובדת פוצתה בעשרות אלפי שקלים

בנובמבר 2022, יצאה תושבת אשדוד, בת 48, לטיול מאורגן במרוקו מטעם מקום עבודתה. באחד מימי הטיול, בעת ביקור בקברו של הצדיק בעמק האוריקה, היא איבדה את שיווי משקלה והחליקה על ארבע מדרגות בולטות בכניסה למתחם הקבר.
נפלה בטיול והוכרה כנפגעת תאונת עבודה, אתר תיירות במרוקו - צילום אילוסטרציה: Julita Pixabay
נפלה בטיול והוכרה כנפגעת תאונת עבודה, אתר תיירות במרוקו – צילום אילוסטרציה: Julita Pixabay
כתוצאה מהנפילה נחבלה העובדת קשות בגבה ובעצם הזנב. חבריה לטיול סייעו לה לקום, אולם בשל הכאבים העזים, היא התקשתה להמשיך בטיול, ושבה במונית לבית המלון.

על פי עדותה, מחדרה שבמלון, ניסתה העובדת להזמין ביקור רופא, על מנת לקבל זריקה נגד כאבים, אולם הרופא איתו שוחחה בטלפון, המליץ לה לפנות לחדר מיון. לדבריה, בשל הכאבים העזים היא מיאנה לעשות כן, ונשארה בחדרה במשך יומיים נוספים, עד מועד חזרתה לישראל.
בבדיקת CT, שבוצעה בארץ , במקום שנמצא תחת פיקוח של משרד הבריאות, נמצא כי היא סובלת משבר בעצם הזנב. בהמלצת מומחה לאורתופדיה, היא טופלה בפיזיותרפיה ובמשככי כאבים, אך חרף כך, היא עדיין מוסיפה לסבול מכאבים בגב התחתון, ממגבלות בטווחי התנועה, ומקשיים בתפקוד היומיומי.
לאחר שהתאוששה, פנתה האישה לעורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל מאשדוד, אשר הגישו בשמה בקשה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) להכיר באירוע כפגיעה בעבודה.

המל"ל קיבל את הבקשה, וועדה רפואית, מטעמו, בדקה אותה, וקבעה לה 14.5 אחוזי נכות אורתופדית לצמיתות, שזיכו אותה בתגמולים של כ-70 אלף שקלים.
לדברי עורכי הדין שמעיה ומירל, לעיתים, בנסיבות מסוימות, המל"ל עשוי להכיר בתאונה המתרחשת מחוץ למקום עבודה, ואפילו בחו"ל, כפגיעה עבודה. בין המקרים שבהם יכולה תאונה לענות להגדרה של פגיעה בעבודה, היא תאונה שאירעה במסגרת פעילות מחוץ למקום העבודה, אך עדיין קשורה לעבודה, כמו קורסים, טיולים מאורגנים, השתלמויות וכו'.

לדברי עוה"ד שמעיה ומירל, להכרה באירוע כתאונת עבודה קיימת משמעות רבה, משום שבמקרה והאישה תסבול בעתיד מהחמרה במצבה, הקשורה לחוליות הגב התחתון ועצם הזנב, היא תהיה רשאית לפנות למוסד לביטוח לאומי, ולדרוש להכיר בהחמרה זו כחלק מתאונת העבודה שאותה עברה – וכך, אם תביעתה תתקבל, היא עשויה לזכות לגמלה בעשרות אלפי שקלים נוספים מהמל"ל.

הנתונים של תקלת הרישום במשרד הבריאות נחשפו – כל הפרטים באפצ'י חדשות הבריאות של ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן