תכנית רמ"י להקמת שכונת מגורים חדשה בגן יבנה אושרה בותמ"ל

שכונה חדשה בגן יבנה דרום מזרח, הדמיה: רונאל אדריכלים

תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה בגן יבנה דרום מזרח אושרה בותמ"ל

התוכנית כוללת תוספת של 1,686 יחידות דיור חדשות, כ-20,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, כ-47,000 מ"ר עבור מבני ציבור וכ-36 דונם שטחים פתוחים

באנר דק אסותא

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה היום לאשר תוכנית להקמת השכונה המזרחית בגן יבנה.

התוכנית, הינה על שטח כולל של כ-265 דונם, והיא ממוקמת בדרום-מזרח גן יבנה ומשתלבת בחלקה בין שכונותיה הוותיקות.

צפיפות של 15 יחידות דיור לדונם

במסגרת התוכנית שקודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל, ושנערכה על ידי איילה רונאל תוקם שכונת מגורים חדשה בשטח של כ-266 דונם ובצפיפות של כ-15 יח"ד לדונם בדרום מזרח גן יבנה, בין השכונות שיכון עובדים לנווה עובד ומצפון לאיזור התעשייה של המועצה המקומית. התכנית גובלת במזרח לשטחים פתוחים המשמשים לחקלאות.

התוכנית כוללת הקמת כ-1,386 יחידות דיור חדשות בתמהיל מגוון ועוד 300 יחידות לדיור מוגן, ומאפשרת בנוסף הקמה של כ-70 דיוריות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-420 יוקצו עבור דירות קטנות וקטנות מאוד שייתנו פתרון למשקי בית צעירים ולמגוון רחב של קבוצות אוכלוסייה.

תכנית השכונה החדשה בגן יבנה: התייחסות לסביבה וגובה הבניה

הבינוי כולל בנינים נמוכים יחסית, בגובה מדורג המשתנה בין 4-8 קומות בלבד, תוך התייחסות לסביבה ולגובה הבניה הקיימת הגובלת בתוכנית. זאת, תוך הקפדה על התחברות ויצירת רשת תנועה מקיפה עם הרחובות הקיימים, ריבוי שבילים ושטחים ציבוריים נרחבים שיוצרים רצף נעים להליכה.

כמו כן, אירועי הצפה המתרחשים מידי חורף בשטח, נפתרו באמצעות תכנון ערוץ זרימה במופע טבעי, וסביבו יוקם 'פארק נחל' לרווחת תושבי המקום והיישוב. התוכנית גם שומרת על שטחים פתוחים שהם חלק ממסדרון אקולוגי בעל חשיבות סביבתית.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מסחר, שירותים ושטחי תעסוקה, בהיקף של כ-20,000 מ"ר, הממוקמים לאורך שדרה עירונית חדשה המתחברת למרקם הוותיק של הישוב בחלוקה של מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-18,000 מ"ר לאורך השדרה העירונית, ועוד כ- 2,000 מ"ר של מסחר בקומת הקרקע בתא השטח המיועד לדיור מוגן.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל הרב נתן אלנתן: "התוכנית מציגה תכנון השומר על כלל הצרכים והאינטרסים במרחב, ע"י הוספת יחידות דיור חדשות בבינוי מגוון, לרבות יח"ד קטנות תוך שמירה על מרקם מגורים איכותי".

שכונה חדשה ואיכותית שתחזק את הישוב

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל בירכה על ההחלטה לאשר את התכנית וציינה כי "בגן יבנה תוקם שכונה חדשה ואיכותית שתחזק את הישוב ותוסיף כ-1,690 יחידות דיור בתמהיל מגוון הכולל גם דיור מוגן ודירות קטנות שתוכננו תוך עירוב שימושים עם שטחי מסחר ותעסוקה.

המתחם המוצע משתלב בישוב הקיים ומתחבר לשכונות הסמוכות באמצעות מערכת שבילים ודרכים המעודדת הליכות ושימוש באמצעי מיקרו מוביליטי ותוך שמירה על גישה לשטחים הפתוחים באזור. מדרום לשכונה המוצעת מקודמת תכנית רמ"י נוספת המרחיבה את אזור התעסוקה בדרום הישוב ופורסמה להפקדה בימים אלו, שתי התכניות יחדיו יסייעו להמשך פיתוח הישוב, חיזוקו וצמיחתו".

מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "התכנון המוצע משכיל לאזן בין המרחב הבנוי לצרכים סביבתיים בגבולותיו, ומייעל את השימוש בקרקע תוך התחשבות במרקם העירוני הקיים. התכנון מציג מרחב ציבורי נגיש וזמין תוך שמירה על ערכי טבע".

שכונה חדשה בגן יבנה דרום מזרח, הדמיה: רונאל אדריכלים
שכונה חדשה בגן יבנה דרום מזרח, הדמיה: רונאל אדריכלים

תוך פחות מחצי שנה – אכיפה על קורקינטים ואופניים חשמליים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן