לפי מה בוחרים דשא סינטטי?

קרדיט תמונה FREEPIK

דשא סינטטי כבר מזמן הפך לאחד מן המוצרים הפופולריים ביותר בקרב בעלי חצרות פרטיות, כאשר הוא מביא עמו יתרונות לרבות: אי-צורך בהשקיה וטיפוח, עמידות גבוהה בפני החום הלוהט של הקיץ הישראלי וכן נראות חיונית ומוריקה הנשמרת לכל אורך ימות השנה.

אסותא קמפיין קל יותר

לצד זאת, ריבוי הדגמים והאפשרויות העומד בפני הצרכן, בהחלט יכול להערים לא מעט קשיים ואתגרים. כאן נלמד להבין כיצד ניתן לבחור את הדשא הסינטטי הנכון בהתאם למגוון פרמטרים שיסללו לכם את הדרך אל עבר חוויה צרכנית פשוטה יותר, ונכונה הרבה יותר.

מטרת הדשא

גינה פרטית לעומת מגרש ספורט: מטרת השימוש בדשא הסינטטי משפיעה באופן משמעותי על סוג הדשא שעליכם לבחור. דשא לגינה פרטית נוטה להתמקד באסתטיקה ובתחושה רכה ונעימה, בעוד שדשא לספורט צריך לעמוד בשימוש תכוף ולספק תכונות בטיחות. כך נכון הדבר גם לגבי דשא המיועד לגינות פרטיות הנדרש לעמוד בפני מגוון רחב של רגליים הדורכות עליו שוב ושוב

גם חיות מחמד וילדים אלו הם היבטים שחשוב לקחת בחשבון. חשוב לבחור באפשרויות יותר עמידות ונוחות לניקוי אם חיות מחמד או ילדים ישתמשו באזור בתדירות גבוהה. כמו-כן, רכות הדשא תבטיח משטח עבודה בטוח ונעים לילדים המתרוצצים.

גובה סיבי הדש

סיבי דשא סינטטי ארוכים יותר, בדרך כלל בסביבות 30-37 מ"מ, מחקים באופן ריאליסטי יותר את מראה הדשא הטבעי העשיר והם מועדפים על-ידי רבים מבעלי החצרות הפרטיות.

עשבים קצרים יותר (סביב 20-25 מ"מ) לרוב משמשים למגרשי גולף או למגרשי ספורט שבהם יציבות ותחזוקה נמוכה הם קריטיים.

קחו בחשבון גם היבטים של נוחות לעומת עמידות. עשבים בעלי סיבים ארוכים יותר, נוטים להיות רכים יותר אך עשויים לא לעמוד באופן מיטבי בפני שימוש תכוף. לשם כך, תצטרכו גם מכשיר שיעמיד מחדש את סיבי הדשא וישנם פריטים שכאלו לרכוש בחנויות המשווקות דשאים סינטטיים ומוכרות פריטים משלימים לרבות שואבים ומזקיפים לדשאים.

צפיפות סיבי הדשא

צפיפות מתייחסת למספר התפרטים לכל מטר רבוע. כלל ברזל הוא שדשא בעל צפיפות גבוהה יותר הוא עמיד יותר ומרגיש רך יותר עבור כפות הרגליים.

משקל הדשא גם הוא פרמטר שכדאי להכיר. ודשא סינטטי כבד יותר מצביע על כמות חומר גדולה יותר ובדרך כלל מעיד על איכות טובה ועמידות רבה יותר.

סוג המילוי

מילוי עוזר לתמוך בסיבי הדשא, מסייע בניקוז, ומוסיף משקל לדשא. בחירת חומר המילוי תלויה באופן שבו הדשא ישמש. סוגי מילוי נפוצים כוללים גומי מגורען, חול ואפשרויות אורגניות כמו סיבי קוקוס.

בעת שאתם רוכשים דשא סינטטי, תוכלו לבחור את סוג המילוי, ומשווקים המקפידים על מילוי איכותי, בהחלט מעידים על איכותם בכל מוצריהם.

סוג החומר

פוליאתילן הוא חומר גלם רך, עמיד ובדרך כלל משמש לחצרות פרטיות. הוא עדין למגע ונראה טבעי מאוד. לעומתו, פוליפרופילן מתאפיין במחירים נוחים יותר, אך לצד זאת הוא פחות עמיד ורך. לעיתים קרובות משמש במדשאות לגולף לאור התחלופה הרבה.

האחריות על המוצר

חפשו אחר משווקי דשאים סינטטיים המעניקים אחריות מלאה על המוצרים, אחריות שמכסה הגנה מפני UV ועמידות למספר שנים.

זכרו כי בעוד שהעלות היא גורם משמעותי, חשוב לאזן אותה עם איכות כדי להבטיח שתקבלו דשא סינטטי שיחזיק מעמד זמן רב ויענה על ציפיותיכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן