איך רואה חשבון יכול לעזור לעסק חדש?

קרדיט תמונה FREEPIK

הקמת עסק חדש היא צעד מרגש אך בו-זמנית מאתגר. בזמן שיזמים מתמקדים במוצרים או בשירותים שלהם, ההיבט הפיננסי של העסק מוכרח לזכות למלוא תשומת הלב, וזאת כדי שהחלום אכן יוגשם ויתהווה אט-אט למציאות.

אסותא קמפיין קל יותר

בחיפושכם אחר איש המקצוע הנכון לפנות אליו בצעדיכם הראשונים כעצמאיים, הרי שרואי חשבון משחקים תפקיד חיוני בסיוע לעסקים חדשים לנווט במורכבות של ניהול הכספים, הציות לחוקים ותקנות המס ובתכנון אסטרטגי המתאים לצרכי העסק.

תכנון עסקי ותחזיות כספיות

תפקידו הראשון של רואה חשבון בעסק חדש לעיתים קרובות כולל סיוע בעריכת מעין בסיס לתוכנית עסקית.

רואי חשבון אמנם אינם יועצים עסקיים והם לא יתכננו אתכם את העסק מאל"ף עד ת"ו, אך הם משתמשים במומחיותם כדי לספק תחזיות כספיות הנדרשות לצורך בחירת סוג התיק שייפתח (עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ).

תחזיות אלו יכולות להימצא לעתים כחיוניות לקבלת מימון ממשקיעים או בנקים. הם יכולים לחזות הכנסות, הוצאות וזרימת מזומנים, או לכל הפחות לסייע למקימי העסק לערוך רשימה של הוצאות והכנסות, וכן לקבוע מטרות ונקודות ביקורת פיננסיות ריאליות.

בחירת מבנה העסק

בחירת המבנה העסקי הנכון כאמור כפי שצוין מעלה (פטור, מורשה או חברה בע"מ) משפיעה על כלל התנהלותו של העסק החל מחשיפה לסיכונים עד לחבות מס. רואי חשבון יוכלו להסביר לעסק בהתהוות על יתרונות וחסרונות כל מבנה, תוך שהם מתאימים את המלצותיהם לצרכים ולמטרות הספציפיות של העסק.

החלטה זו היא בסיסית, שכן היא משפיעה על השלכות מס עתידיות.

מערכות כספיות וניהול ספרים

הקמת מערכות כספיות יעילות השומרות על רישומים מדויקים, כל אלו מהווים כבסיס להצלחת העסק ולהתנהלותו הפיננסית השוטפת.

רואי חשבון רבים עוזרים בכך שלרשות משרדיהם תוכנות ייעודיות לחשבונאות אותן ניתן להתאים לצרכי העסק.

במשרדי ראיית חשבון רבים מתפעלים תוכנות מסוג זה בהן הלקוחות יכולים להשתמש למען ניהול הספרים מה שמאפשר להם לשדר את המידע ישירות למשרד רואי החשבון, ובו-זמנית להתמקד בפעילויות העסק המרכזיות, מבלי להידרש לדיווחים ידניים.

ציות לדרישות רגולטוריות וחוקיות

ניווט במבוך של חוקי מס ודרישות ציות הוא אתגר לכל בעל עסק חדש. רואי חשבון מבטיחים שהעסקים עומדים בכל התחייבויותיהם החוקיות, כגון רישום למיסים המתאימים (מע"מ, ביטוח לאומי, מס הכנסה) והגשת דוחות שנתיים בזמן.

הציות תקף למגוון רחב של היבטים שונים לרבות ניהול תשלומי השכר לעובדים, חישוב ניכויים והגשת מסמכי מס שונים.

לסיכום

ברצותכם לעשות את צעדיכם הראשונים בתחום העסקי, הרי שמומלץ לחפש אחר רואה חשבון מקצועי שיוכל ללוותכם ולהבטיח שאכן תפצחו על רגל ימין במסע להגשמת חלומכם.

הקפידו לבחור במשרד ראיית חשבון המקפיד על יחס אישי, הזמין בכל עת לשאלות לקוחותיו, ושמתמחה בליווי עסקים חדשים בין אם באמצעות צוות מקצועי ומסור ובין אם באמצעות תוכנות ייעודיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן