בית חינוך 'הקריה': חגיגה של יזמות, חקר ופדגוגיה איכותית
בית הספר חוגג סיום שנה מוצלח עם אירוע מרהיב המציג תוצרים מיוחדים של תלמידים. סוף השנה בבית חינוך 'הקריה' הוא לא רק סיום שנה לימודים, אלא גם הזדמנות מיוחדת לחגוג את ההישגים של התלמידים ולהציג את התהליכים החינוכיים הייחודיים המתקיימים בבית הספר. השנה, אירוע סיום השנה היה מיוחד אף יותר, עם ערב חשיפה מרתק בו הוצגו תוצרים סופיים של תהליכי למידה משמעותיים בתחומי היזמות, החקר, האוריינות הדיגיטלית והמדעית, תוך שילוב פדגוגיה איכותית.
גישה חינוכית ייחודית
בית חינוך 'הקריה' ידוע בגישתו החינוכית הייחודית, המדגישה למידה עצמאית, חשיבה ביקורתית, יזמות ויצירתיות. לאורך השנה, התלמידים לומדים תוך שילוב טכנולוגיות חדשות ופדגוגיות מתקדמות, תוך התמקדות בפיתוח מיומנויות חשובות לעתיד.
הצגת תוצרים מרהיבה
אירוע החשיפה היה הזדמנות עבור התלמידים להציג בגאווה את התהליכים והתוצרים שעברו במהלך השנה. התלמידים הציגו פרויקטים ייחודיים בתחומים מגוונים. האירוע נפתח בדברי מנהלת בית הספר, הגברת אסתר כהן ראובני, אשר הציגה את התהליך הייחודי שעברו התלמידים. לאחר מכן, זומן התלמיד אורי סהרוני מכיתה ג' לשתף את סיפורו האישי. אורי, יזם צעיר ומלא חיים, סיפר על המסע המרתק שעבר בחקר החלל ועל הכנת מהדורת חדשות מיוחדת מהחלל. בהמשך, הוצגו עבודותיהם של תלמידים רבים נוספים. התלמידים, יזמים צעירים ומוכשרים, הציגו בגאווה את התהליכים והתוצרים הסופיים שעברו, תוך שימוש בכלים דיגיטליים מגוונים בעזרת הבינה המלאכותית, יצירת ספר דיגיטלי, תמונות בעזרת הבינה של פאדלט, שימוש בכלי להתקדמות קריאה בטימס, וכתיבת סיפורי מקרא בעזרת Storywizard.ai.. ההצגות היו מרתקות ומעוררות השראה, והקהל הרב שנכח, התרשם מאוד מהרעיונות המקוריים, מהיצירתיות ומהיכולות הטכנולוגיות של התלמידים.
היוזמות שהוצגו בבית הספר כללו: יזמים צעירים – תהליך יזמות מובנה משלב העלאת הרעיון, החשיבה והתכנון, ועד לשלב הביצוע תוך שילוב אוריינות דיגיטלית. שימוש בכלים מתוקשבים – פיתוח אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה ואוריינות מדעית. חקר החלל והיקום – בשילוב אמצעים טכנולוגיים. גיוון תהליכי למידה – שילוב מיומנויות ופיתוח לומד עצמאי בתחומי ידע שונים. בינה מלאכותית – שימוש בכלים ומיומנויות של חשיבה מסדר גבוה כאמצעי לביסוס חומרי למידה בתחום המדע והטכנולוגיה. כתיבת תוצרים – בשילוב בינה מלאכותית בעקבות קריאת ספרים באנגלית. השמה – יישום הנלמד במקצועות הקודש, תוך שילוב הבינה המלאכותית וכלי הערכה שונים. כתיבת סיפור – כתיבה חכמה באמצעות (storywizard) , בזיקה לסיפורי בראשית. שיח רגשי – שילוב מפת רגשות דיגיטאלית וכלי יישום שונים. תהליך כתיבת דרשה – בשילוב ספר דיגיטלי תקשוב ומולטימדיה.
מסקנות
העבודה החינוכית במהלך השנה והצגת התוצרים בסוף השנה הם פירות שקוצרים יחדיו מנהלת בית הספר אסתר כהן ראובני, אשר הדריכה את הצוות והובילה את ההבניה של כל התהליך מבחינת החלק הפדגוגי החדשני, תוך הכוונה ליוזמות ותהליכים חדשניים, והמדריכה לתקשוב במחוז דרום סוזי אילוז, שהדריכה את הצוות וכיוונה את כל התחום הדיגיטלי תוך חשיפה לכלי הבינה החדשים ביותר. "שיתוף פעולה זה הצמיח תוצרים ייחודיים וברמה גבוהה" אומרים בצוות המורים המקצועי והמסור שנרתם לתהליך מתחילתו, כשהמורים בעצמם לומדים, משקיעים, מתכננים ומוציאים לפועל תוצרים מדהימים.
ולא עוד אלא שגאווה גדולה מילאה את לבם של צוות בית הספר למשמע המחמאות מפי ההורים שביקרו באירוע. "הייתי מופתעת לטובה מהרמה הגבוהה של התלמידים. רואים שהם מושקעים מאוד בלמידה ושהם נהנים מהתהליך", אמרה אמא של תלמידה מכיתה א'. "מרגש לראות איך בית הספר משלב טכנולוגיה בצורה יצירתית ומהנה. אין ספק שזה עוזר לתלמידים ללמוד בצורה טובה יותר", הוסיף אבא של תלמיד מכיתה ה'. "אני גאה בביתי הספר ובצוות המורים המדהים כאן, הם עושים עבודה נפלאה בקידום התלמידים והכנתם לעתיד", סיכמה אמא של תלמידה מכיתה ג' ובבית הספר אומרים באמונה גדולה: "אין ספק שתלמידי בית הספר יהיו מוכנים היטב לכל אתגר שיציב להם העתיד".
לסיכום
אירוע זה היה עדות לכך שאפשר ללמד אחרת – בחדוות עשייה ועם רוח של חדשנות ויזמות, הייחודית לבית חינוך 'הקריה' אשר שם דגש על הכנת תלמידיו לעתיד, תוך שילוב טכנולוגיות חדשות, פדגוגיה מתקדמת וערכים חשובים. ערב החשיפה ב'הקריה' היה הצלחה מסחררת. הוא הוכיח שוב ושוב שבית הספר הזה מוביל בתחום החינוך החדשני והיזמי, ושיש לו הרבה מה להציע לתלמידים.