הדו"ח השבועי של נמל אשדוד חושף: זמן ההמתנה הממוצע של אניות ירד, אך התור התפעולי של מטענים רשם עלייה. כמות המשאיות היומית פחתה, והשפעתה על השירות בנמל נבחנת
חברת נמל אשדוד פרסמה את מדד השירות השבועי שלה, המספק נתונים על זמני ההמתנה של אניות ומשאיות, וניהול התורים התפעוליים בנמל. מהדו"ח עולה כי חלה עלייה בתור התפעולי של מטען כללי, תפזורת וגרעינים, שהגיע ל-4.8 אניות בממוצע, לעומת 3.6 אניות בשבוע הקודם. במקביל, נרשמה ירידה במספר המשאיות שנכנסו לנמל, שהסתכם בממוצע יומי של 2,980 משאיות – ירידה בהשוואה לשבוע הקודם שבו עמד הנתון על 3,373 משאיות.

ירידה במספר המשאיות – השפעה אפשרית על העומסים
אחת הנקודות המרכזיות בדו"ח היא הירידה במספר המשאיות היומי בנמל, נתון שעשוי להסביר חלק מהשינויים במדד השירות. ממוצע ההמתנה בשער נותר יציב על 4.3 דקות, אולם זמני השירות הכוללים למשאיות הציגו שיפור מסוים.
בהשוואה לשבוע הקודם, בו זמן הסבב הכולל למשאיות עמד על 61.1 דקות, השבוע נרשם זמן ממוצע של 58.1 דקות – קיצור של כ-3 דקות בסבב התפעולי. מדובר באינדיקציה ליכולת הנמל לשמור על רמת שירות יציבה, גם כאשר מספר המשאיות היומי פוחת.

שיפור בזמני ההמתנה לאניות בנמל אשדוד
מנתוני המדד עולה כי ממוצע האניות שהמתינו להיכנס לנמל אשדוד עמד על 14.6, עלייה בהשוואה לשבוע הקודם (10.4), אולם זמן ההמתנה המרבי התקצר ל-8 ימים בממוצע. לעומת זאת, במתחם חיפה ממוצע ההמתנה המרבי היה 32.5 ימים – נתון שמצביע על עומס כבד יותר בצפון.
התור התפעולי של מטענים בעלייה
המדד מצביע על עלייה במספר האניות הממתינות לפריקת מטענים, במיוחד במגזרי המטען הכללי והתפזורת. המטען הכללי רשם עלייה ממוצעת של 2.4 אניות (לעומת 1.8 בשבוע הקודם), ואילו מגזר התפזורת והגרעינים זינק ל-4.2 אניות, לעומת 3.0 אניות בלבד בשבוע הקודם.
שקיפות ושיפור השירות בנמלים
נמל אשדוד ממשיך לפרסם את נתוני השירות השבועיים במטרה להגביר את השקיפות ולספק תמונת מצב מעודכנת בנוגע לתפקודו. פרסום נתונים אלה מסייע למשתמשי הנמל, ליבואנים וליצואנים להיערך בהתאם ולהבין את הדינמיקה התפעולית שמשפיעה על פעילותם.
המשטרה עצרה מנכ"ל מפלגה בחשד למרמה והפרת אמונים
