ירידה חדה במספר האניות הממתינות, קיצור זמני ההמתנה ונתוני שירות יעילים במיוחד – כך נראה השבוע החזק של נמל אשדוד מול המתחרה מצפון. בחברה מבטיחים: נמשיך לפרסם את הנתונים מדי שבוע
חברת נמל אשדוד פרסמה את דו"ח "מדד השירות" לשבוע שבין 23-27 במרץ 2025, ובו מוצג שיפור משמעותי בתפקוד הנמל – גם ביחס לשבוע הקודם וגם ביחס לנתוני נמל חיפה. הדו"ח, שמפורסם לציבור מדי שבוע, כולל פילוח מדויק של זמני ההמתנה, כמות האניות הפעילות ונתוני שירות נוספים.

מהנתונים עולה כי ממוצע מספר האניות הממתינות במרחב הנמל עמד על 8 בלבד – ירידה לעומת 13.2 אניות בשבוע שקדם. בנמל חיפה, לשם השוואה, נמדדו 22 אניות ממתינות ביום בממוצע. מדובר בפער משמעותי שמעיד על יעילות תפעולית.
זמן ההמתנה התקצר דרמטית
ממוצע זמן ההמתנה לאניות בנמל אשדוד עמד על 9.6 ימים – לעומת 20.6 ימים בחיפה באותו שבוע. גם כאן מדובר בנתון שמעיד על רמת שירות גבוהה יחסית, לצד ירידה מהותית לעומת השבוע הקודם.

במהלך השבוע, נכנסו לנמל אשדוד 10.6 אניות ביום בממוצע – נתון יציב המשקף פעילות תפעולית שוטפת. מתוך כלל האניות, 4.4 היו אניות רכב ביום.
נתוני משאיות: זמני שירות מהקצרים בענף
בגזרת המטענים היבשתיים, נכנסו לנמל 2,788 משאיות ביום בממוצע. זמן ההמתנה שלהן לפריקה עמד על 4.0 דקות בלבד – שיפור קל לעומת 3.7 דקות בשבוע שלפני. זמן השירות הכולל למשאית (מהכניסה ועד סיום הטיפול) עמד על 59.2 דקות בלבד – מדד שמעיד על זרימה תפעולית מסודרת ונטולת עומסים.
שקיפות ואחריות: מדד קבוע מדי שבוע
חברת נמל אשדוד הודיעה כי בכוונתה לפרסם את דו"ח השירות מדי שבוע, כחלק ממדיניות של שקיפות מול ציבור הלקוחות והמשתמשים. הדו"ח כולל גם השוואות לנמל חיפה, פירוט מגמות שבועיות ומעקב שוטף אחרי כלל נתוני השירות של הנמל.
לדברי הנהלת הנמל, המדד נועד לאפשר בקרה ציבורית ולספק תמונת מצב עדכנית על תפקודו של אחד מהנכסים האסטרטגיים המרכזיים של מדינת ישראל.
הים לשב"כ: האיש שלא בא מהמערכת – ומקבל את התפקיד הרגיש במדינה

תגובה אחת