שירות המיחזור החדש שנכנס לאשדוד – מדהים

המשווקים מחויבים לפנות את מוצרי החשמל הישנים ללא תשלום – גם במכירה מקוונת

לרגל חודש המכירות תאגיד המחזור מ.א.י מזכיר לרוכשים כי המשווקים מחויבים לפנות את המוצר הישן ללא עלות, ולהעבירו למחזור מסודר. באשדוד באפשרות התושבים להעביר את מוצרי החשמל והאלקטרוניקה גם למוקדי ומרכזי האיסוף והמחזור או בימים המיועדים לאיסוף המדרכות. אמנון שחרור ודן הלמן מנכ"לים משותפים בתאגיד מ.א.י "הבטיחו שהמוצר הישן יגיע למחזור מוסדר ולא יזהם ויפגע בסביבה ובריאות הציבור."

באנר דק אסותא

אתרי הקניות מדווחים על עליות חדות במכירות לרגל חודש נובמבר – 'חודש המכירות' שעוד בעיצומו, ובימים הקרובים יחלו ימי מכירות הבלאק פריידי ומכירות סוף השנה. בתאגיד המחזור לאלקטרוניקה בישראל – מ.א.י, מזכירים לציבור את זכותם לדרוש כי המשווק יפנה את מוצרי החשמל מביתם, בעת אספקת המוצר החדש ללא עלות, גם ברכישה מקוונת ברשת.

נוהל פינוי פסולת אלקטרונית, מאפשר לאזרחים לדרוש מהמשווקים פינוי מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתיהם כאשר הם רוכשים מוצרים חדשים דומים. ע"פ החוק לטיפול סביבתי במוצרי חשמל, שנחקק בשנת 2012, על המשווקים ליידע בעת המכירה את הלקוחות על אפשרויות הפינוי.

צילום: תאגיד המיחזור מ.א.י

איסוף מוצרי החשמל הישנים יתבצע מבית הלקוח ללא דרישת תשלום או תמורה אחרת במועד אספקת המוצר החדש, ובמקרים חריגים בלבד, יותר למשווקים לגבות תשלום עבר הפינוי, כגון במקרה של מגורים בקומות גבוהות ובפינוי הדורש שימוש במנוף.

את המוצרים הישנים מחויבים המשווקים לפנות למרכזי מחזור מוסדרים ומפוקחים בידי תאגיד מחזור מוכר מטעם המשרד להגנת הסביבה. במקרה והמשווק סרב לפנות את הצור הישן, או במקרה והמשווק לא עדכן את הלקוח על אפשרות הפינוי, ניתן לפנות בתלונה אל גוף היישום המוכר הקשור עם המשווק או אל מרכז פניות הציבור של המשרד להגנת הסביבה.

אמנון שחרור ודן הלמן מנכ"לים משותפים בתאגיד המחזור מ.א.י "הדאגה לסביבה מתחילה עוד בטרם הקניה: כדאי לראות האם אכן אנחנו צריכים את המוצר החדש, ולא פחות חשוב, האם אנחנו רוכשים מוצר איכותי שלא ימצא את דרכו לפח תוך תקופה קצרה. לאחר הקניה ניתן להעביר למחזור את המוצר הישן במספר אפשרויות – עם השליח כנגד המוצר החדש, דרך מוקדי האיסוף בחנויות המשווקים וברשתות או דרך האיסוף של הרשויות המקומית.

צילום: תאגיד המיחזור מ.א.י

שירות האיסוף של המוצר הישן באמצעות השליח, הוא רווח כפול – גם חוסך לרוכש זמן וגם מבטיח שהמוצר הישן יגיע למחזור מוסדר ולא יזהם ויפגע בסביבה. הצטרפו לאזרחי ישראל הרבים ששומרים על בריאות התושבים ועל הסביבה ודואגים שהפסולת האלקטרונית אשר יוצאת מביתם תטופל בצורה מוסדרת ולא מזהמת".

בעיר אשדוד, באפשרות התושבים להעביר את מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הישנים, לאחד ממרכזי האיסוף והמחזור או מוקדי האיסוף הפזורים בעשרות נקודות ברחבי העיר. למוקדי האיסוף ניתן להשליך סוללות ופסולת אלקטרונית קלה עד 50 ס"מ כגון מחשבים, שואבי אבק, טלפונים, מצלמות, מדפסות וכד'. למרכזי האיסוף, המכונים 'חשמליות' ניתן להעביר מוצרי חשמל גדולים יותר כגון טלוויזיות, תנורי חימום, מאווררים וכד'. ממרכזי המחזור תפונה הפסולת החשמלית והאלקטרונית ע"י תאגיד המחזור מ.א.י בשיתוף העירייה.

בנוסף פועל  בעיריית אשדוד שירות ימי האיסוף מהמדרכות – "היום החשמלי". ע"פ חלוקה של ימים ואזורים, המתפרסמים ע"י העירייה ובאתר מ.א.י, ניתן להוציא איסוף פסולת אלקטרונית וחשמלית למחזור למדרכות הבתים. את הפסולת האלקטרונית והחשמלית יש להוציא, באופן מסודר ומרוכז, בימים המיועדים למדרכות, משם תיאסף הפסולת בצורה מסודרת למחזור. איסוף המדרכות מתאים למוצרי חשמל ואלקטרוניקה גדולים כגון – טלוויזיות, תנורי חימום, מקררים, מכונות כביסה וכד'.

צילום: תאגיד המיחזור מ.א.י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן