ראש העיר אשדוד בהתייחסות לפרויקט מחיר למשתכן בעיר

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "נילחם על כך שכל הדירות בהסכם-הגג ישווקו כדיור בר השגה לצעירי אשדוד במסלול מחיר למשתכן, בדיוק כפי שהתחייבה המדינה".

באנר דק אסותא
צילום: דוברות עיריית אשדוד

בשל הקורונה והמשבר הכלכלי, הודיע משרד השיכון כי אין ביכולתו לעמוד בהסכם הגג המקורי עם אשדוד, ורק 50% מיחידות הדיור בהסכם-גג ייועד לזכאי מחיר למשתכן, והיתר-ייועד לשוק החופשי.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "עירית אשדוד תבחן את האמצעים העומדים לרשותה על מנת לשנות החלטה זו. אולם, על מנת שלא לעכב את בניית יחידות הדיור שכבר פורסמו במכרזים, אנו נקדם את שיווקן במתכונת זו"

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי חתם לפני שלוש שנים עם המדינה על תכנית הסכם הגג באשדוד, במסגרתה יוקמו כ-30 אלף יחידות דיור ב- 16 מתחמי דיור, כאשר עפ״י ההסכם לפחות 80% ישווקו במסלול הגרלה לזכאי תכנית מחיר למשתכן. מנהלת הסכם הגג, בראשות אייל דוידוביץ', הוקמה במטרה לקדם את הפרויקטים הרבים, החל משלב התכנון, דרך ליווי המכרזים לשיווק הקרקעות ועד לשלב הביצוע.

במטרה להגדיל את מספר הזוגות הצעירים שיוכלו לזכות בדיור בר-השגה, העביר ד״ר לסרי במועצת העיר, עוד בקדנציה הקודמת, החלטה תקדימית הקובעת, שכל יחידות הדיור ולא רק 80% מיחידות הדיור, במסגרת הסכם הגג באשדוד, יוצעו בהגרלת מחיר למשתכן. משרד השיכון ברך על כך, והמכרז הראשון של פרויקט פארק לכיש, שבוטל ע״י בית המשפט בזמנו, אכן הציע את שיווק כלל יחידות הדיור במכרז במסלול מחיר למשתכן, כפי שדרש ראש העיר אשדוד.

אלא שהשבוע התברר כי המדינה החליטה לסגת מהבטחתה המקורית, שקבעה כי לפחות 80% מהדירות ישווקו במחיר מופחת בהגרלה במסלול מחיר למשכן. בעקבות החלטות שהתקבלו במועצה הארצית של רשות מקרקעי ישראל, ושאושרו על ידי שר האוצר, נקבע כי מנות השיווק הקרובות באשדוד ישווקו כאשר רק 50% מיח"ד תהיינה במחיר מופחת במסלול מחיר למשתכן, ו- 50% ישווקו בשוק חופשי. בשל כך, החליט ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, לקיים פגישה בהולה לדיון בנושא, עם מנהל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון, וזו התקיימה ביום רביעי (אתמול).

עיריית אשדוד מחתה בפני משרד השיכון על אי עמידה של המשרד בהסכם. נציגי המשרד הסבירו כי לאור המצב הנוכחי-משבר הקורונה והמצב הכלכלי, צומצם משמעותית סבסוד ההנחות לזכאים במדינה בכלל, ועל כן, אין ברירה אלא לצמצם את יחידות הדיור שייבנו לזכאים.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר לאחר הפגישה: "לאור החלטת משרד השיכון, עירית אשדוד תבחן את האמצעים העומדים לרשותה על מנת לשנות החלטה זו. אולם על מנת שלא לעכב את יחידות הדיור שכבר פורסמו, אנו נקדם את שיווקן במתכונת זו, ונמשיך להיאבק על דיור בר השגה לצעירי אשדוד בדיוק כפי שהתחייבה המדינה".

ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ', אמר: "אנו נעשה כל מה שניתן על מנת לקדם את הפרויקטים שאושרו ע"י ראש העיר בלוח הזמנים המהיר ביותר לטובת צעירי אשדוד".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן