מה זה דירה לבין הזמנים וכמה היא עולה?

 

בשנים האחרונות נכנס יותר ויותר המושג של השכרת דירה לבין הזמנים, במאמר הזה ננסה לעשות סדר ולהסביר מה זה דירות לבין הזמנים למי זה מיועד ומה העלות שלהם.

אסותא קמפיין קל יותר

דירות לבין הזמנים – האפיק הכלכלי בהשכרה קצרה

ימי בין הזמנים הם ימי חופש בבתי הספר ומוסדות החינוך. בעולם החרדי יש חשיבות גבוהה מאוד לימי לימודים והקפדה על חוסר של ימי לימוד. בהתאם לכך המועד הכי מתאים לצאת לחופשה משפחתית הוא דווקא בימי בין הזמנים. העונה של החופש הקרויה בין הזמנים, היא העונה המבוקשת ביותר לצאת לחופשות שונות אולם דירות הנופש והצימרים הרגילים לא מספקים לכמות כה גדולה של נופשים בפרק זמן כל כך קצר. אם פעם ניסיתם להזמין חופשה בחופש בטח ראיתם שהמחירים לא משהו, וישראלים רבים מעדיפים לנפוש בחו"ל במחירים טובים הרבה יותר. אלא שבעוד ישראלים רגילים יעדיפו בגלל המחיר לטייל בחו"ל, אצל מטיילים חרדים האפיק של חו"ל פחות מתאים בגלל צורך בכשרות וחיבת הארץ. לוואקום הזה נכנס מודל הקרוי  דירות לבין הזמנים , המודל בעצם בנוי על דירות מגורים שהופכים למשך מספר שבועות בלבד בשנה לדירות לנופשים, מה שמגדיל את המלאי של אפשרויות הנופש ומספק מענה לשוק. הדיירים מרוויחים משבועות אלו הכנסה יפה שעבור חלקם מכלכל אותם מספר חודשים בשנה.

דירות להחלפה או בתשלום מוזל

לצד דירות לבין הזמנים שדיברנו עליהם, קיים שוק נוסף של דירות להחלפה. דירות להחלפה מיועד בעיקר לבני המעמד הנמוך יותר שאין להם תקציב לשלם עבור שכירת דירת נופש ולכן הם מציעים את דירת המגורים שלהם תמורת דירת מגורים אחרת למשך מספר ימים. באמצעות שיטה זו שני הדיירים נהנים מחופשה בסביבה שאינה סביבת המגורים ויוצאים לחופשה מוזלת מאוד באופן יחסי. לעתים דירות להחלפה יהיו בתשלום מוזל, כאשר אחד הצדדים מציע דירה ששוויה גבוה יותר, בין אם בגלל גודל הדירה או המיקום המיוחד שלה באזור מבוקש בארץ.

דירות נופש לציבור החרדי

דירות נופש לציבור החרדי הם בדרך כלל דירות שהם לא מאוכלסים למגורים כל השנה מצד אחד, מצד שני הם לא בהכרח חייבים להיות דירות ברמה מאוד יוקרתית. דירות נופש לציבור החרדי בדרך כלל יהיה עם דגשים על כמות המיטות שיאפשר נופש למשפחות גדולות ומצד שני דגש על מתקני חצר ומשחקים לילדים. אלמנטים אלו יתנו מענה למשפחות גדולות עם ילדים שמגיעים לנופש. יש ענף של דירות יוקרתיות יותר הכוללות בריכות ועוד, אולם הם לא בהכרח אותו קהל יעד עם ילדים קטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן