ד"ר אמיר רבהון: "איני רואה כל סיבה למנוע מנשים הרות או כאלה הנמצאות בטיפולי פוריות לקבל חיסון נגד נגיף הקורונה"

עם הגעת החיסונים לישראל, נבחנה התאמתם לכלל האוכלוסיות. בעדכון שהועבר על ידי משרד הבריאות צוין כי אין מניעה לחסן אשה הרה בתרכיב נגד קורונה אם היא מעוניינת בכך, במיוחד אם קיימים גורמי סיכון לחשיפה לנגיף או לתחלואה קשה. כמו כן, אין המלצה על פרק זמן של המתנה עד הכניסה להריון אחרי קבלת התרכיב, אין להמליץ על הפסקת הריון לאשה הרה שחוסנה בהיותה בהריון או בכל פרק זמן לפניו וכי אין כל מניעה לחסן נשים מניקות.

באנר דק אסותא

ד"ר אמיר רבהון, רופא הנשים המחוזי במאוחדת מחוז דרום, מומחה במיילדות, גניקולוגיה ופוריות התייחס לדברים ואמר: "איני רואה כל סיבה למנוע מנשים הרות או כאלה הנמצאות בטיפולי פוריות לקבל חיסון נגד נגיף הקורונה. ההנחיות הראשונות של משרד הבריאות אסרו חיסון לנשים הרות ומניקות ולנשים המנסות להרות כעת. בהערכת מצב עדכנית אשר בוצעה בעקבות הנחיות מקלות בהרבה של איגודים מקצועיים בעולם הוחלט לאפשר לנשים המתכננות הריון, בהריון ומניקות להתחסן".

"שיטת החיסון על ידי חלקיקי mRNA אינה מכילה את הוירוס עצמו – ולא צפויה לסכן את העובר", הוסיף ד"ר רבהון. "לכן אין לדעתי הצדקה למנוע חיסון מאוכלוסיות אלו ובכך לסכן אותן שלא לצורך בהידבקות בקורונה".

כידוע קופת החולים מאוחדת החלה במבצע החיסון הלאומי נגד קורונה. לדברי דני מושיוב, מנהל מחוז דרום, "חיסון זה נושא איתו תקווה ממשית להשתלטות על המגיפה, הגנה על האוכלוסייה הרגישה וחזרה לשגרת החיים אליה אנו כה מייחלים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן