ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: שעה לאחר פתיחת יום החיסונים השלישי – 55% מהעובדים מחוסנים

ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: שעה לאחר פתיחת יום החיסונים השלישי – 55% מהעובדים מחוסנים.
רחלי מיזן ראש אגף סיעוד: "בדרך להפוך לבית החולים המחוסן ביותר".

באנר דק אסותא

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ממשיך במבצע החיסונים בהתאם לקריטריונים שהוגדרו ע"י משרד הבריאות. בשלב הראשון מחוסנים עובדי בית החולים כולם, לרבות מיקור חוץ ומכונים. לאחר מכן אוכלוסיות בסיכון וייתר האוכלוסייה. כל זאת כאמור, בהתאם לדרישות משרד הבריאות. בית החולים פתח היום את יום החיסונים השלישי למבצע, ושעה לאחר מכן נמצא כי כבר מעל 55% מהעובדים חוסנו.

רחלי מיזן אחות ראשית וראש אגף סיעוד אמרה: "העובדה שתוך פרק זמן קצר ביותר חוסנה מרבית אוכלוסיית עובדי בית החולים, היא משמחת ומעודדת. הדבר מעביר מסר של אחריות וערבות הדדית. אני צופה כי תוך פרק זמן קצר נגיע למקסימום עובדים מחוסנים ונתחיל בחיסון האוכלוסייה הכללית. אני מאמינה שתוך ימים ספורים נהפוך לאחד מבתי החולים המחוסנים בישראל ולכן גם מהבטוחים במדינה".

בתוך כך ד"ר אסף פרץ מנהל מחלקת הקורונה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד אמר: "צו השעה הוא חיסון אוכלוסיית בני ה60 ומעלה בלבד גם לא עובדי מערכת החינוך והביטחון".

"זה נדרש אפידמיולוגית ועומד ביחס לכמות החיסונים בישראל. צעדים אחרים עלולים לסכן את הצלחת המבצע כולו".

"משרד הבריאות הגדיר קריטריונים ברורים לקבוצות המתחסנים הראשונות: עובדי בתי החולים והאוכלוסייה המבוגרת, שחשופים יותר ופגיעים יותר לנגיף, על כך יעידו מחלקות הקורונה בשנה האחרונה.
לצערי, אנו נחשפים למוסדות שעושים דין לעצמם ומחסנים אוכלוסיות נוספות, הדבר עומד בניגוד לדרישות משרד הבריאות ועלול גם לסכן את המשך מתן החיסונים מפאת מחסור במנות בסבב השני הנדרש להשלמת תהליך החיסון עבור האוכלוסיות שהוגדרו מראש.

הדרישה לחסן כבר עכשיו אוכלוסיות נוספות, לרבות עובדי מערכת החינוך והביטחון היא מובנת אך פחות נדרשת בשלב זה. על בתי החולים, כולם, לגלות אחריות ולא לסכן את המהלך כולו".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן