הכתבה נכתבה בחסות קוזמיד ביוטי.

עיצוב או שיפוץ מספרה הוא הזדמנות יצירתית מרגשת – אך גם אתגר אסטרטגי. מעבר לאסתטיקה, עיצוב מספרה מעולה חייב לתמוך בזרימת עבודה יעילה, לשקף את זהות המותג שלכם וליצור אווירה בלתי נשכחת שמושכת לקוחות חדשים ותגרום ללקוחות קבועים לחזור.
כדי לחקור מה מביא חלל באמת לעבוד עבור מעצבי שיער ולקוחותיהם, שוחחנו עם שחר קידר, מעצבת פנים הידועה במומחיותה במיצוב חללים ואלגנטיות פונקציונלית. שחר משתפת תובנות מקצועיות וטיפים שנבדקו בשטח כדי לעזור לבעלי מספרות ועסקים ליצור חללים שהם גם יפים וגם חכמים.


מתחילים עם קונספט ברור – תנו למותג שלכם להוביל את עיצוב המספרה שלכם
לפני בחירת צבעים או רהיטים, הצעד הראשון החשוב ביותר הוא זיהוי ה- DNA של המספרה. המותג שלכם הוא יותר מלוגו – מדובר באווירה כולה, ועיצוב המספרה חייב לשקף אותה בצורה הוליסטית.
שחר: "סטייליסטים רבים נופלים למלכודת הפינטרסט – שואבים השראה מכל מקום מבלי לעצור ולשאול מהו באמת המותג שלהם. אני תמיד מתחילה בעזרה לבעלי עסקים להגדיר את החזון שלהם: האם הוא משקף מינימליזם ומודרניות? האם הוא משדר חום ואקלקטיות? הבהירות הזו מאפשרת לי לעצב חלל שמתאים לקהל היעד של הלקוח, לשירותים שהוא מציע ולמחירים שלו."
ההמלצה של שחר: צרו לוח מצב רוח שישקף את אווירת המספרה והצהרת מותג לפני קבלת החלטות עיצוביות.
מיקום וזרימה של החלל – הארכיטקטורה שמאחורי ההצלחה
מספרה מסוגננת אינה מספיקה אם הפריסה משבשת את זרימת העבודה. עיצוב מספרה ברמה גבוהה מקדיש תשומת לב רבה לאופן שבו אנשים נעים בחלל כמו לאופן שבו החלל נראה.
שחר: "זרימת עבודה היא הכל. אזור הקבלה, עמדות העיצוב, אזור החפיפה ויתר חלקי המספרה צריכים 'לדבר אחד עם השני' בצורה חלקה. מעצב שיער לא צריך לחצות את המספרה כדי לקחת מגבת, ולקוחות לא צריכים להידחק בצורה מגושמת ליד עמדות העבודה. כאשר הפריסה תומכת בצוות של המספרה ובאופי העבודה, מרגישים את זה לאורך כל שעות פעילות המספרה – גם בשעות העומס."
ההמלצה של שחר: אזור הקבלה צריך לבלוט לעין ולהזמין לקוחות פנימה. במקביל, הוא חייב להתחבר לאזורי העבודה וההמתנה כדי להבטיח זרימה נכונה וחלקה בחלל.

משחקים עם התאורה לטובת עיצוב המספרה
רבים נוטים להתעלם מהתאורה, לפחות בשלבי תכנון מוקדמים, אך יש לה השפעה ניכרת על חוויית הסלון של הלקוחות והעובדים כאחד.
שחר: "התאורה משפיעה על האופן שבו הצבעים נתפסים בעין, כיצד הלקוחות מרגישים, ויעילות צוות המספרה. אור טבעי שווה זהב, לכן אני תמיד נותנת עדיפות למראות ליד חלונות במידת האפשר. לאחר מכן, אני משלבת שלושה סוגי תאורה: תאורת סביבה (לאווירה כללית), תאורת משימות (לעבודה מדויקת) ותאורת הדגשה (לדרמה ולמיתוג)."
ההמלצה של שחר: להשתמש בתאורת LED מתכווננת בכל עמדה ותאורה רכה וחמה באזור החפיפה כדי לעזור ללקוחות להירגע וליהנות מהטיפול.
עיצוב מספרה בעזרת חומרים ומרקם – הסוד למספרה שמשדרת יוקרה
מספרה יוקרתית לא חייבת להיות תמיד היקרה ביותר – היא זו שמרגישה מעוצבת בקפידה. בחירת חומרים, מרקם ופרטי גימור תורמים לכך.
שחר: "במספרות וסלוני יופי נחוצים חומרים שמשקפים את הסגנון האישי של הסטייליסט או מעצב השיער, אך גם תומכים בעמידות ובהיגיינה. לכן, חשוב ללכת על ריצוף שיכול לעמוד בחומרים כימיים כמו צבעים לדוגמה, בתנועת רהיטים כמו עגלות מספרה וכיסאות ותנועת לקוחות וצוות המספרה – מבלי להתפשר על האסתטיקה. אני מרבה לערבב אריחים במראה עץ עם אבן טבעית, או לשלב מתכות מוברשות וקטיפה כדי להוסיף חמימות וניגודיות."
ההמלצה של שחר: גם טקסטיל חשוב: מקומות ישיבה מפנקים באזור ההמתנה, גימורי אחסון אלגנטיים ווילונות סופגי קול יכולים לשדרג את החוויה החושית הכוללת.
תצוגות מוצרים – הזדמנות עיצובית לטובת קידום מכירות
מכירת מוצרים מהווה חלק משמעותי בהכנסות העסקיות של סלוני יופי ומספרות. עם עיצוב מספרה חכם, ניתן להפוך את המכירה לחלק מובנה מהחוויה. הצגת מוצרים בצורה אמנותית מגדילה את המכירות ומוסיפה למראה החזותי של החלל.
שחר: "מכירת מוצרי טיפוח ומוצרים משלימים במספרה צריכה להרגיש כמו בוטיק – לא מדף בבית המרקחת. אני אוהבת לשלב מדפים צפים עם תאורה, או לבנות תצוגות בהתאמה אישית בעמדות העיצוב. הצבת מוצרים בגובה העיניים ליד הקבלה או פינת הסלפי מעוררת בעדינות את סקרנות הלקוח ומקדמת מכירות."
ההמלצה של שחר: ריח ומגע הם גם חלק מחוויית הלקוח – כדאי לאפשר ללקוחות להריח ולהרגיש את המוצרים, ולא רק להסתכל עליהם. ניתן להשתמש בטסטרים לצורך העניין.

ההבדל נמצא בפרטים הקטנים
כשמדובר בעיצוב מספרה, הנגיעות הקטנות הן מה שהופכות חלל למיוחד ומשאירות רושם שנשאר עם הלקוח לאורך זמן. זה כולל הכל, החל ממוזיקה וריח ועד לאיכות הקפה.
שחר: "לקוחות לא תמיד זוכרים את הרהיטים, אבל הם זוכרים איך הם הרגישו. קפה איכותי בכוסות קרמיקה, שימוש בניחוח ייחודי או בחירת שכמיות יפות ללקוחות – אלו הדברים שמאותתים ללקוח על אכפתיות ומשדרגים את החוויה כולה."
ההמלצה של שחר: תחנת אפטר" ראויה לאינסטגרם שבה לקוחות יכולים להתפעל מהמראה שלהם ולצלם תמונות או סרטונים גם מגבירה את החוויה וגם תורמת לשיווק אותנטי וטבעי ברשתות החברתיות.
שילוב של טכנולוגיה וכלים מודרניים ליעילות וחוויית לקוח משודרגת
מספרה מודרנית אינה מוגדרת רק על ידי המראה שלה. מערכות וכלים חכמים משפרים הן את חוויית הלקוח והן את פרודוקטיביות הצוות.
שחר: "מכשירי עיצוב אלחוטיים, צגי הזמנות דיגיטליים ועמדות תשלום אלגנטיות, כולם ניתנים לשילוב בעיצוב. טכנולוגיה לא חייבת להיות רועשת או נראית לעין – היא רק צריכה לעבוד ולהיראות טוב. אחד הטריקים האהובים עליי הוא להסתיר טכנולוגיה מאחורי ארונות נקיים, כך שהאסתטיקה תישאר נקייה."
ההמלצה של שחר: אף על פי שזה לא נוגע לעיצוב העסק, בעידן טכנולוגי שבו אנו שואפים לחסוך זמן ולהתייעל, כדאי לשקול מערכת ניהול תורים דיגיטלית. זה חוסך הרבה זמן בשיחות טלפון ומאפשר לצוות המספרה להקדיש זמן ללקוחות שבבית העסק.
עיצוב מספרה הוא יותר מאמירה אופנתית – זוהי אסטרטגיה
עיצוב המספרה הטוב ביותר משיג איזון בין יופי לתועלת. הוא צריך לשקף את המותג, לתמוך בזרימה של הצוות וליצור חלל שבו הלקוחות מרגישים מפונקים ומטופחים. בעזרת תכנון חכם, חומרים איכותיים, תאורה מחמיאה ועיצוב מתחשב, המספרה הופכת ליותר מסתם מקום עבודה – היא הופכת ליעד שכיף להגיע אליו.
כפי שהמעצבת שחר קידר מזכירה לנו: "עיצוב מספרה חכם לא עוסק במעקב אחרי טרנדים – הוא עוסק ביצירת הרמוניה בין מה שהלקוח צריך למה שהלקוחות שלו יאהבו."
מוכנים להתחיל לעצב את העסק? עיצוב המספרה שלכם מתחיל כאן!