איך תדע איזו עמדת טעינה באמת מתאימה לרכב החשמלי שלך? מדריך פשוט לנהג

 

מעבר לרכב חשמלי הוא לא רק החלטה סביבתית או כלכלית, אלא גם צעד שדורש הסתגלות לצורת שימוש חדשה. אחת ההחלטות הראשונות שצריך לקבל אחרי רכישת רכב חשמלי, היא איזו עמדת טעינה מתאימה לבית שלי. השוק מציע שפע של פתרונות  – הספקים שונים, סוגי חיבורים מגוונים, תשתיות חשמל שונות – וזה יכול להיות מבלבל. במאמר הזה נעשה סדר: נסביר אילו שיקולים חשובים בבחירה, למה לא כל עמדה מתאימה לכל רכב, ומה חשוב לבדוק לפני שמתקינים.

מה זה בכלל עמדת טעינה – ולמה לא מספיק שקע חשמל רגיל?

עמדת טעינה היא יחידת קצה שמחברת בין הרכב החשמלי לרשת החשמל הביתית. בניגוד למה שחלק מהנהגים חושבים, חיבור לשקע רגיל אמנם אפשרי, אך לא יעיל ולא תמיד בטוח. טעינה איטית עלולה להימשך מעל 20 שעות, ואין בה הגנות מתאימות כמו ניהול עומס, זיהוי תקלות או הגנה מפני קצרים.

לעומת זאת, עמדת טעינה ייעודית כוללת מערכות ניהול חכמות, כבל ייעודי, תקע תקני Type 2 (לוב הדגמים בישראל) ותמיכה בטעינה מהירה יותר. ההבדל בזמן ובביצועים משמעותי – וזה מורגש במיוחד כשמטעינים בלילה ורוצים רכב טעון ומוכן לנסיעה בבוקר.

באנר אסותא עבה

איך מתבצעת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחייבת בדיקה מקצועית של תשתית החשמל בבית, התאמה להספק הנדרש, וביצוע התקנה על ידי חשמלאי מוסמך בלבד. אם מדובר בבית פרטי, לרוב יש גישה ישירה ללוח החשמל וקל יחסית להוסיף קו ייעודי לעמדה. בבניינים משותפים התהליך מעט מורכב יותר ודורש אישור מהוועד ולעיתים גם מהנדס חשמל.

העמדה מתחברת לקו חשמל ייעודי וכוללת מנגנוני הגנה מובנים – חשוב לוודא שהיא עומדת בתקן  IEC 61851  ושיש לה אישור של מכון התקנים הישראלי. כמו כן, כדאי לבחור עמדות שכוללות יכולת שליטה מרחוק, ניהול עומסים ואפשרות להגדרה לפי שעות שפל בחשמל – מה שמוזיל משמעותית את העלויות.

איך בוחרים את ההספק הנכון?

עמדות טעינה נמדדות לפי ההספק שלהן בקילוואט (kW) עמדות של 3.7kW  מספקות טעינה בסיסית, שמתאימה לרכב קטן או לשימוש חלקי. עמדות של 7.4 kW הן הנפוצות ביותר בבתים עם חיבור חד-פאזי, ועמדות של 11 או kW  22 מתאימות לבתים עם תשתית תלת-פאזית.

הבחירה תלויה בגודל הסוללה של הרכב שלך ובשעות הזמינות לטעינה. לדוגמה, טסלה מודל 3 עם סוללה של 60 קוט"ש תטען במשך כ־8 שעות בעמדה של 7.4kW,  או בכ־5 שעות בעמדה של 11kW. לא תמיד צריך את ההספק הגבוה ביותר – אבל אם יש לך חיבור תלת-פאזי, עדיף לנצל אותו.

קרדיט תמונה FREEPIK

עמדות הטעינה של תדיראן אנרגיה חדשה – פתרונות חכמים לכל סוגי הרכבים החשמליים

תדיראן מציעה מגוון רחב של עמדות טעינה, שמתאימות לכל סוגי הרכבים החשמליים בישראל. בין הדגמים הבולטים תמצאו את  – Tadiran Smart Charge עמדת טעינה תלת-פאזית עם הספק של 2KW, 22 כבל מובנה, מסך דיגיטלי וחיבור Wi-Fi.

לחובבי הפשטות קיימת גם Tadiran Easy Charge  – עמדת AC חכמה עם תמיכה בשליטה מרחוק, טעינה לפי שעות, ואפליקציה בעברית. כל המוצרים של תדיראן עומדים בתקני הבטיחות הבינלאומיים וכוללים שירות התקנה מקצועי, ליווי לאורך כל הדרך ושירות בסטנדרט תדיראן. מדובר בפתרונות שעונים בדיוק לצרכים של הנהג הישראלי – גם מבחינת תשתית, וגם מבחינת הרגלי טעינה.

מה עוד חשוב לבדוק לפני שקונים?

  • בדקו את סוג השקע ברכב – לרוב זה Type 2 אבל יש יוצאי דופן.
  • ודאו שהתשתית החשמלית בבית יכולה לתמוך בהספק העמדה.
  • שימו לב לפיצ’רים חכמים –  שליטה באפליקציה, הגבלת טעינה לפי זמן, נעילה מפני שימוש חיצוני.
  • בדקו שיש אחריות ושירות לקוחות מקומי – תקלות קורות, וחשוב שיהיה למי לפנות.

עמדת טעינה היא לא גאדג'ט – היא חלק מתשתית הרכב שלך. בחירה נכונה תספק שקט נפשי, חיסכון בזמן ובכסף, ובעיקר – תבטיח שהרכב שלך תמיד מוכן לצאת לדרך. עמדת טעינה רוכשים מהחברה הגדולה בישראל לאנרגיה מתחדשת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן