מח"ש הגישה כתב אישום נגד חוקר בתחנת אשדוד

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית משפט השלום בב"ש כתב אישום נגד יניב בן יוסף, חוקר מתחנת אשדוד, המייחס לו ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

באנר דק אסותא

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רונן יצחק, ביום 8.3.17, בתחנת אשדוד, חקר הנאשם באזהרה מתלונן, בין היתר, בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, בכך שעל פי החשד תקף אחר, באמצעות לבנה והכה באמצעותה בראשו, ועקב כך גרם לו לחבלה חמורה. המתלונן טען בחקירתו כי אמנם נטל מהרצפה לבנה, אך הכחיש בתוקף כי תקף באמצעותה את האחר. כמו כן טען, כי החבלה שנגרמה בראשו של האחר נגרמה, ככל הנראה, בעת שדחף את האחר אל מחוץ לבית.

סמוך לאחר מכן, נערך עימות בין האחר לבין המתלונן וגם במהלך העימות, שב והכחיש המתלונן כי הכה את האחר באמצעות הלבנה. בשלב מסוים הופסק העימות לזמן קצר והאחר הוצא על ידי הנאשם מחדר החקירות ואילו המתלונן נותר בחדר עם חוקר אחר מהתחנה. לאחר ההפסקה, שב והכחיש המתלונן כי הכה את האחר באמצעות הלבנה שהרים. בתיעוד העימות, כתב הנאשם בכזב הערת חוקר: "בשיחה… לפני מספר דקות החשוד אכן הודה ואמר… שהוא נתן את הבלטה לראשו של בן דוד בגלל שהוא פחד", וזאת אף על פי שהמתלונן מעולם לא אמר זאת, ואף לא החוקר הנוסף ששהה עם המתלונן.

זאת ועוד ; הנאשם הטיח טענה כוזבת זו בפני המתלונן ולאחר מכן כתב – גם הפעם בכזב, ובאופן שנחזה להיות כאילו נאמר מפי המתלונן – כי המתלונן מודה בהכאת האחר באמצעות הלבנה ואף הוסיף בכזב תיאור עובדתי מפורט של אירוע התקיפה, שלכאורה נמסר על ידי המתלונן.

בהמשך החקירה באותו היום, הציג הנאשם בפתח החקירה בפני המתלונן צילום של הלבנה והמתלונן אמר כי אכן זוהי הלבנה שהרים מהרצפה, אך שב וחזר על גרסתו כי לא תקף באמצעותה את האחר. בתגובה, הטיח הנאשם במתלונן את התיעוד הכוזב בעימות לפיו הודה בתקיפת האחר ואף הטיח בו כי גם החוקר האחר שמע את ההודאה מפיו.

למרות דבריו הברורים והעובדה שהמתלונן חזר על גרסתו, רשם הנאשם בכזב בחקירה הכתובה של המתלונן, באופן הנחזה להיות כאילו נאמר מפי המתלונן, כי המתלונן חזר על הודאתו לפיה תקף את האחר באמצעות הלבנה המתועדת בצילום שהוצג לו, וגרם לאחר חבלה בראשו. הנאשם אף הוסיף וציין בכזב, כי המתלונן מביע צער על תקיפת האחר ופציעתו.

מכתב האישום עולה, כי יום למחרת הוגשה לבית משפט השלום באשקלון בקשה להאריך את מעצרו של המתלונן לצורך ביצוע מספר פעולות חקירה. בתום הדיון ולאחר עיון, בין היתר, בתיעוד הכוזב בעימות ובתיעוד הכוזב בחקירה, הורה בית המשפט על מעצרו של המתלונן ביום נוסף. עם סיום החקירה, כתב הנאשם בכזב בסיכום חקירה, כי במהלך העימות המתלונן "קושר את עצמו לאירוע ומודה במיוחס לו. לדין!", כלשונו.

תיק החקירה הועבר לעיונו של תובע משטרתי, וביום 27.8.17, הוגש נגד המתלונן כתב אישום לבית משפט השלום בקרית גת, במסגרתו הואשם המתלונן בעבירת תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

רק ביום 9.8.20, לאחר למעלה מעשרה דיונים שהתקיימו בתיק הפלילי, ולאחר עיון מחדש בראיות, הודיעה התביעה המשטרתית על 'חזרה מאישום' נגד המתלונן וגניזת התיק נגדו בעילת 'חוסר אשמה'. בכתב האישום צוין, כי "במעשיו האמורים עשה הנאשם דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין וכן עשה במילוי תפקידו מעשה מרמה או הפרת הפוגע בציבור".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן