תקציב עם תקווה למרות הקורונה

‏‏ביום רביעי האחרון, בישיבת מועצה מיוחדת, אישרה מועצת העיר את תקציב העירייה לשנת 2021, הגדול ביותר בעשור האחרון, בסך  1,862,130,400 ₪. מתוכם, כ-77 מש"ח הינו תקציב מותנה. ראש העיר: "למרות משבר הקורונה וההוצאות הבלתי צפויות, אנו נשמור על רמת השירותים לתושב".

באנר דק אסותא

מועצת עיריית אשדוד אישרה את תקציב 2021 ויוצאת לשנת פעילות חדשה בתנאי פתיחה לא פשוטים. קדמו לכך לא מעט מאמצים שנועדו לבנות תקציב אופטימלי, בתנאי אי ודאות ומשק מעורפל. המאמץ המרוכז של אנשי הכספים וגזברות העירייה, נועד להתמודד עם משבר קורונה נדיר בעוצמתו ועם פגיעה כלכלית קשה שלא פסחה על שום מסגרת וארגון – הן במדינה והן ברשות המקומית.

בסקירה מקדימה שהשמיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בישיבת המועצה, הוא עמד על נתוני המשק ועל האתגרים הכלכליים שמשבר הקורונה הביא איתו. המדינה עצמה נקלעה לגירעון של 136 מיליארד שקלים, בשל הוצאות מיוחדות למאבק בקורונה, ואין ספק, שגירעון זה משפיע על הרשויות המקומיות, באמצעות קיצוצים בתקציבי המשרדים הממשלתיים, תמיכות ותקציבים ייעודיים לרשויות המקומיות.

כמו כן, שנת 2020 רשמה פיחות בהכנסות העירייה בהיקף של 38 מיליון שקלים. מצב זה חייב אומנם העלאת ארנונה, אך העירייה לא רק שלא העלתה את הארנונה, אלא אף העניקה סיוע לעסקים ולבתי אב שההכנסה שלהם נפגעה. "חרף העובדות הללו העירייה מסיימת את השנה ללא גירעון, וזהו הישג עצום שנזקף לזכות כל המערכת הארגונית ובראשם גזבר העירייה", אמר ראש העיר.

ואכן, מינהל הכספים יכול להתהדר בתוצאות המאמץ שהשקיע בהכנת התקציב, ובעיקר ביכולת המקצועית של אנשיו לתמרן בין התחזית האופטימית ביותר למיגור המגפה והתאוששות כלכלית, ובין התחזית הפסימית שהמגפה תמשיך ללוות אותנו גם בשנה הנוכחית.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי לאחר אישור התקציב: "דבר אחד אנחנו יכולים להבטיח. למרות משבר הקורונה, לא תהיה פגיעה ברמת השירות לתושבים. אנחנו נתנהל נכון כך שגם שנת 2021 תסתיים באיזון תקציבי ובהמשך השקעות בתושב". ראש העיר התייחס גם לתקציב הפיתוח ואמר: "למרות הקורונה – לא עצרנו. כל הפרויקטים ממשיכים להתקדם ואנחנו רואים את השינויים בשטח".

תקציב העירייה מתייחס למכלול השירותים שהעירייה מעניקה לתושבים ובראשם נושאים מרכזיים כדוגמת: חינוך, שבו העירייה מקדמת בנייה של 18 בתי ספר, 77 גני ילדים ושיפור בתי הספר והגנים הקיימים, בהיקף חסר תקדים של כ-345 מיליון שקלים.

תשתיות- שכוללות שדרוג תשתיות קיימות והשקעה בחדשות כך שיאפשרו השמה של מיזמים בתכניות הסכם הגג כדוגמת פיתוח אזור התעשייה הצפוני ואזור התעשייה הכבדה, חיזוק תשתיות הרובע המיוחד, הוספת שבילי אופנים ועוד, בעלות כוללת של 170 מיליון שקלים.

צעירים – המשך השקעות פיתוח של תכניות לצעירים כדוגמת תחום הבניה ופתרונות דיור בעלות של 118 מיליון ₪, הכוללים את מתחם הצעירים ברובע ט"ו, מגרשי האימונים ופיתוח קריית פארק לכיש.

ספורט- המשך ההשקעות ובנייה של קריית ספורט חדשה, מהמפוארות והמודרניות במדינת ישראל, בהיקף של  75 מיליון שקלים.

תיירות – השקעה של כ-65 מיליון שקלים בהקמת מרכז מבקרים חדש, המשך בניית טיילת החוף ועוד שלל פרויקטים שימקמו את אשדוד כריביירה של ישראל.

רווחה – הרחבת השירותים והתקציבים לטיפול בגורם האנושי בהיקף של כ-36 מיליון שקלים, כמו בניית מרכז יום לקשיש.

תרבות ופנאי – שימשיכו להיות אבן שואבת לפעילות עבור בני נוער וצעירים, בניית מבני תרבות חדשים, ספרייה עירונית ותמיכה במתנ"סים בסכום של 46 מיליון שקלים.

בעיריית אשדוד אומרים שמדובר בתקציב מעורר תקווה אשר מלמד על חוסנה של העיר ושל הארגון, ועל אף משבר הקורונה שטרם הגיע לסיומו, אשדוד תמשיך להתפתח ולשגשג כאחת הערים המובילות במדינת ישראל.

צילום: דוברות עיריית אשדוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן