סיקור מלא: ההפגנה, הפצועים, עמדת המשטרה ודבריו של פעיל הציבור החרדי: " הם באים להרוס את הדת, מותר ללכת לבלפור, מותר ללכת לים? גם מחר ילמדו בתלמודי תורה"

בעקבות הניסיון לסגור את תלמוד התורה בישיבת 'גרודנא' החלה הפגנה שמשכה כותרות רבות בשעות האחרונות ואת התקשורת הארצית לתיעוד נרחב מהנעשה ברובע ג' בעיר.

באנר דק אסותא

למרות שלצופים מהצד והילדים הרבים שנמצאים בסגר היה כיף לראות את השוטרים והסוסים בזירה ניכר שלא כולם שמחו מהסיטואציה הלא נעימה שמפגישה שוב שוטרים ואזרחים בלב שכונת מגורים שנשחשבת לשלווה בדרך כלל.

פעיל הציבור אליעזר הנפליג שניסה בשטח להרגיע את הרוחות אמר למערכת 'אשדודים': " ניגשתי למפקד התחנה ואמרתי לו שאני אהיה אחראי על העצורים שיגיעו לתחנה, אבל הוא לא הסכים גם כשהצעתי ערבות. אמרתי שיבקשו אישור גם ממפקד המחוז אבל הוא לא היה מוכן.

התלמוד תורה כבר היה סגור, המשטרה באה עם כוחות אדירים, היו מינימום 20 ניידות, ומכתזית הביאו כוחות מכל האזור. הם רצו לסגור את התלמוד תורה. המפגינים היו שומעים לי אבל אף אחד לא שיתף פעולה. דיברתי עם הקצינים במקום אבל הם לא היו מוכנים לשמוע.

בבוקר כשבאו פקחים לישיבה, הרב נתן הוראה שלא להשתולל ולא לעשות אלימות אבל בכל זאת הגיעו אחר כך סוסים ופרשים ומכת"זית, הם לא מבינים שהפלג לא מפחד ממכתזית, הורידו את המיגון של המכתזית על ראש של מפגין, אחד אחר קיבל בעיטה מסוס. "

עוד הוסיף: " לגבי הפצועים, אחד מחכה לצילום, עוד אחד בהמתנה לרופא ושלושה נוספים בדרך לפה. מחר ב"ה גם יתקיימו לימודים אנחנו לא ניכנע תלמוד תורה כנגד כולם, אם בבלפור מותר לעשות הפגנות, בחוף הים מותר להסתובב ורק תלמוד תורה מפריע להם? הבריסקר רב אמר לפני הקמת המדינה: " כל המטרה היא להרוס את הדת, ואתה רואה שהם באים להרוס תלמודי תורה".

עם זאת, התיעודים בשטח מראים שהמפגינים פעלו בצורה תקיפה נגד המשטרה, כתב עיתון הארץ בדרום אלמוג בן זיכרי העלה ציוץ מוקדם יותר ובו כתב:

כמו כן, איש התקשורת החרדי, אריאל אלחרר צייץ ואמר:

גם תאגיד השידור הציבורי 'כאן' נכח בזירה, והביא את דבריו של הכתב אסף פוזיילוב יחד עם תיעוד מהשטח:

ממשטרת ישראל נמסר: " כוחות המשטרה ממשיכים לפעול אל מול מפרי סדר, שחוסמים כבישים ולא נשמעים להוראות השוטרים.

עד כה נעצרו / עוכבו 6 מפרי סדר. במשטרה מדגישים כי לא יאפשרו לאף אדם להצר את פעולות השוטרים והפקחים לאכיפת התקנות והנחיות הסגר".

תנועת בני תורה החלה בשעות האחרונות לדון אם להביא תגבורת לעיר ממקומות נוספים ברחבי הארץ ובהודעת התנועה נכתב: " הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד – לסגור את הישיבה הגדולה – גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באהלה של תורה.

בשעה זו מתגודדים מחוץ לשערי הישיבה כוחות גדולים של משטרה, ובחורי הישיבה עוצרים את הסגירה בגופם ממש. לא מדובר בניסיון לסגור תלמוד תורה, מדובר בניסיון הזוי לסגור ישיבה בישראל, מבלי כל סיבה חוקית. יוזכר כי גם בתקנות הסגר לא נאסר להפעיל ישיבה המחזיקה מסגרות עם פנימייה.

במעונם של גדולי התורה מתנהל דיון בשעה זו, ונשקלת האפשרות לקרוא לציבור מכל רחבי הארץ להגיע בהמוניו לאשדוד ולמנוע פיזית את העוול המחריד והנורא של סגירת ישיבה בישראל.

דעו נא זאת, ישיבה בישראל לא תיסגר, נקודה".

ההפגנה ברובע ג', צילום: דוברות משטרת ישראל

מעיריית אשדוד נמסר: " עיריית אשדוד תמשיך לאכוף בנחישות את תקנות שעת חירום כפי שנקבעו עלידי ממשלת ישראל, מתוך מטרה לשמור על בריאות ציבור.

בנוסף, אנו נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק, ויתרה מכך, לא נוכל לסבול אלימות כלפי עובדי ציבור, סיירי הביטחון העירוני, השיטור העירוני ושוטרי משטרת ישראל.
הנחייה היא להמשיך ולאכוף ביתר שאת כל הפרה, ככל שתהיה, בכל חלקי העיר.

אנו רוצים לחזק את שוטרות ושוטרי משטרת ישראל ואת עובדי עיריית אשדוד אשר מהבוקר ולאורך כל השנה פועלים למען ביטחון ובריאות הציבור".

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן