איך מערערים על דו"ח תנועה

מהו דו"ח תנועה?

באנר דק אסותא

כדי להבין איך מערערים על דו"ח תנועה, חשוב להבין קודם את מהותו, ולבצע אבחנה בינו לבין שאר הדוח"ות. מדובר בהודעה על תשלום קנס בגין עבירת תנועה בדרכים באמעות קנס זה משטרת ישראל מבצעת אכיפה לפורעי חוק ואנשים הנוהגים בצורה שמסכנת את הולכי הרגל והנהגים סביבם. הסכום שבגינו ניתן הדו"ח נובע ישירות מחומרת העבירה. כמו כן, לכל עבירת תנועה מקנה השוטר נקודות בהתאם לחומרה שלה. נהג שנזקפות לחובתו מספר גבוה של נקודות מצטברות בתוך תקופה כלשהי, מופעלת נגדו סנקציה, כגון שלילה קורס רענון נהיגה או קנס מוגדל. ישנם דוחות בגין עבירות חמורות שכוללים עימם זימון לבית משפט.

freepik

בקטגורית עבירות התנועה החמורות (ניקוד גבוה) נכללות: אי ציות לרמזור אדום, מהירות מופרזת, נהיגה בשכרות ועוד.

בקטגוריה העבירות הקלות (ניקוד נמוך) נכללות: עיכוב והפרעה לתנועה, עקיפה מימין, אי מתן זכות קדימה ועוד.

מה חשוב לדעת?

קיימת התיישנות בעבירות תעבורה. לכן, על דו"ח עבור עבירות קלות להינתן בתוך שנה אחת. עבור עבירות עוון כדוגמת, תאונה עם פצועים חלה תקופת התיישנות של 5 שנים ועבור עבירות פשע כדוגמת הפקרת פצוע תקופת ההתיישנות היא 10 שנים.

בפני כל אזרח שקיבל דו"ח תנועה קיימות האפשרויות הבאות:

  1. לשלם את הדו"ח בתוך 90 ימים מיום קבלתו, התשלום במזומן, ויכלול את מלוא סכום הקנס שנקבע לעבירה על פי החוק.
  2. להגיש בקשה להישפט תוך 90 ימים מיום קבלת דו"ח התנועה.
  3. להגיש בקשה לביטול תשלום הקנס תוך 30 יום מיום קבלתו, באמצעות ערעור על פי העילות הקבועות בחוק.

ערעור על דו"ח תנועה.

יש אפשרות לערער על הדוח שניתן גם אם הוא כולל בתוכו בקשה להישפט. ישנם סיבות רבות ומוצדקות בהן מבקש מקבל הדו"ח לערער:

מבקש הערעור על דוח תנועה טוען שהדו"ח שגוי מדובר בטעות בזיהוי או שהוא אינו הורם לעבירה. עליו לצרף את בקשתו בכתב תוך 30 יום מיום קבלת הדו"ח, לפרט את טענותיו בנוסף לצרף הוכחות התומכות בהן.

מבקש הערעור בעל עבר נקי, נוהג בזהירות יתרה ומדובר בעבירה קלה שאינה מעידה על התנהלותו. באפשרותו להגיש בקשה להמיר את הדוח לאזהרה. גם בקשה זו יש להגיש תוך 30 יום ממועד קבלת הדו"ח.

התיישנות, לדוגמא נהג שלא ציית לתמרור ונרשם לו דו"ח בגין עבירה זו. הדו"ח אמור להשלח לכתובתו בתוך 12 חודשים מיום ביצוע העבירה בדואר רשום. במקרים בהם נשלח הדו"ח לאחר 12 החודשים הוא מתיישן ודינו ביטול.

מקבל הדו"ח אינו הנהג, כאן יש אפשרות לבצע הסבה של הדו"ח כולל הנקודות בתוך 90 יום לאדם שנהג ברכב.

המערער קיבל דו"ח על אי ציות לתמרור אך תמרור זה הוצב באופן לא חוקי. נניח תמרור עצור שהוצב רק בצד השמאלי ולא מחייב לעצור, או תמרור שאינו גלוי מאחורי עץ או דהוי וקשה להבחין בו. במקרים כדוגמת אלו– דינו של הדו"ח להתבטל.

המערער חושש שהשוטר רשם את הדו"ח מטעמים לא ענייניים. מקבל הדו"ח סבור שהוא ניתן ממניעים אישיים של השוטר ולא מטעמי החוק היבש בלבד.

בנוסף, לנסיבות אלו קיימות נסיבות רבות נוספות המאפשרות לערער על דו"ח עורך דין מוסמך לענייני תעבורה יוכל לבצע הערכה מדוייקת על כדאיות הערעור וסיכויי הצלחתו. אילו טפסים יש להגיש באיזה ניסוח ואל מול איזו ערכאה הכי כדאי לפעול.

כאשר מדובר בערעור על דו"ח בייחוד במקרים מורכבים, לעורך דין תעבורה  יש אפשרות לסייע במילוי טפסים בצורה מדוייקת. הוא ידע לנסח את לשון החוק ואת תיאור הנסיבות, תוך התייחסות לההיסטוריה התעבורתית של המערער במידה וזה רלוונטי. כשמדובר בערכאות גבוהות, יש לתת את הדעת במיוחד לניסוח נכון ולציון התקנות עליהם המערער מבקש לקבול. לגורם מוסמך יש סיכוי גבוה יותר לבטל את הדו"ח ולחסוך טרטור ועוגמת נפש.

לקבל ייעוץ מקצועי ואמין ניתן לפנות לשירות עורך דין תעבורה  

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן