בהתאם להחלטת הממשלה: המסגרות לגיל הרך גילאי לידה עד שלוש ישובו לפעילות מדורגת בהתאם למדד התחלואה

בהמשך להחלטת הממשלה על חזרה לפעילות של המסגרות לגיל הרך, בהתאם לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש להלן מתווה משרד הבריאות לפתיחה הדרגתית של מערכת החינוך. הפתיחה תעשה בצורה מדורגת ובהתאם להיערכות הארגונים החל מיום שישי הקרוב.

באנר דק אסותא

המתווה מאפשר הפעלת המסגרות לגיל הרך בהתאם לצבעי היישובים לפי מודל הרמזור כדלקמן:

1. רשויות ואזורים המסווגים בצבעים ירוק וצהוב – הפעלה בהתאם לתקנות.
2. רשויות ואזורים המסווגים בצבע כתום עם ציון 6.5 ומטה, בהם אחוז מחוסנים בקרב 50+ הוא למעלה מ-70% – הפעלה בהתאם לתקנות.

3. רשויות ואזורים המסווגים בצבעים אדום וכתום, שאינם כלולים בסעיפים 1-2 לעיל – הפעלה בהתאם לסעיף 26 לתקנות.
הערה: סיווג צבע היישוב ביישובים שהם חלק ממועצה אזורית יהיה לפי צבע היישוב.

רשימת היישובים בחלוקה לפי הקבוצות הנ"ל ניתן למצוא בתקנות, באתר משרד הבריאות ובלוח הבקרה של משרד הבריאות. הפעילות תהיה בהתאם להנחיות הקבועות בתקנות הנוגעות לשמירה על בריאות הצוותים והפעוטות.

להלן הנחיות נוספות למסגרות המוכרות, עם סמל של האגף למעונות יום ומשפחתונים בלבד: לרשות הארגונים המפעילים מסגרות לגיל הרך, עומדות 48 שעות התארגנות לפתיחת המסגרות בהתאם לרשימת ערי ישראל על פי הרמזור, כאמור לעיל.

הפעילות תהיה בהתאם להנחיות הקבועות בתקנות הנוגעות לשמירה על בריאות הצוותים והפעוטות, בימים ראשון עד שישי בהתאם לשעות הפעילות, ועם צוות המסגרת הקבוע.

ימי הסתגלות חזרה למסגרות, לאחר כחודש ימים, נקבע כי: באזור פתוח – ניתן לתחום ולאבזר אזור המיועד להסתגלות בחצר או בפתח המעון. באזור זה תתאפשר שהות של הורים, מחנכים – מטפלים ופעוטות בהתאם למספר הנפשות המאושר ע"י משרד הבריאות.

בתוך כיתת המעון / שטח סגור – בימי ההסתגלות, ניתן לאפשר כניסה של הורה אחד בלבד לכיתת המעון ובלבד שלא ימצא בשטח הסגור בכיתה, יותר מאחראי אחד על פעוט בכל זמן, וכל אחראי לא יותר מאשר 10 דקות.

במהלך ההסתגלות יש להקפיד על כללי בטיחות, שמירת מרחק של 2 מטר וכן עטית מסכה ושמירה על כללי היגיינה נדרשים.

תקופת הסתגלות – שבעת ימיו הראשונים של פעוט בכיתה במוסד. יודגש כי על המסגרות להיות פתוחות בכל שעות הפעילות כבר מהיום הראשון על מנת לאפשר שהות מלאה עבור ההורים שמעוניינים בכך ובהתאם להסתגלות של הפעוט.

בתום תקופת ההסתגלות וככל שעולה צורך לשם התפתחותו ושלומו של הפעוט, תתאפשר כניסת הורה לכיתת המעון על בסיס עקרון הורה יוצא-הורה נכנס, והכל תוך הקפדה על כללי הבטיחות שלעיל.

יש להקפיד על כלל נהלי האגף והנחיות משרד הבריאות ככתבן וכלשונן. יש להקפיד הקפדה יתרה על כללי ההיגיינה והעבודה בקבוצות קטנות ולהטמיע את ההנחיות בכל המסגרות לגיל הרך.

מפקד חדש למחוז דרום: ניצב פרץ עמר- נכנס היום לתפקידו כמפקד מחוז דרום

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן