'אהודך' פיוט מרגש המתאר את חייו של הבאבא חאקי זיע"א צפו בקליפ המושקע ?

׳אהודך׳
נמצא פיוט גנוז של גדול פייטני ומשוררי יהדות מרוקו רבי דוד בוזגלו שחיבר על האדמור רבי יצחק אבוחצירא הבבא חאקי זצ׳ל עוד בחייו.

באנר דק אסותא

ערב ראש חודש אדר, חודש ההילולה של הבבא חאקי, כה׳ אדר. לרגל סוף שנת החמישים להסתלקותו באופן טרגי ולכבודו וזיכרו של האדמור רבי יצחק אבוחצירא הפיוט מבוצע ומוגש לכם כאן על ידי הרכב ייחודי, רב דורי ויוצא דופן של מיטב הפייטנים והזמרים בני העדה המרוקאית שכוללת את ליאור אלמליח, מיכאל פרץ, אמיל זריהן, קובי פרץ, קובי אפללו, מאור אדרי וישי סודרי.

על ההפקה המרגשת, הקליפ המושקע שמביא הצצה על דמותו של הבבא חאקי בתמונות וסרטוני ארכיון נדירים ניצחו הפייטנים ליאור אלמליח ומיכאל פרץ מהפרוייקט ׳פיוט ישראלי׳ ובהתגייסות של כל בני משפחת אבוחצירא בניו ובנותיו, נכדיו ונכדותיו של הבבא חאקי.

אהודך
רוצים לדעת כל מה שקורה באשדוד? להצטרפות לרשת עדכוני אשדוד לחצו כאן ותדעו כל מה שקורה בעיר בזמן שזה קורה

רבי יצחק אבוחצירא המכונה הבבא חאקי ואחיו של הבבא סאלי כיהן כרבה הראשי של רמלה לוד, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורבה הראשי של יהדות צפון אפריקה והיה אחד המנהיגים הבולטים והמשפיעים בקרב הציבור הישראלי בכלל ובקרב הציבור עולי צפון אפריקה בפרט בתקופתו.

לפני כ-50 שנים נהרג הבבא חאקי בתאונת דרכים שעה שחזר מביקור אצל אחיו הבבא סאלי אסון שהותיר אחריו המומים וכואבים עשרות רבות של אלפים שגם ליוו את מיטתו בהלוויה הגדולה ביותר שידעה מדינת ישראל אז ביום שישי ברחובות העיר רמלה.

שירו של רבי דוד בוזגלו שנכתב עוד בחייו של הבבא חאקי מייחס לו באופן מדהים ומשווה אותו לאורך כל מילות השיר והפזמון לעקדת יצחק ׳את בנך יחידך אשר אהבת את יצחק׳

תהנו:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן