הלמ"ס מפרסמת: מצאי הדירות באשדוד – כ-68 אלף יח"ד בלבד, פחות מ-5,000 דירות נוספו בעשור האחרון

על פי נתוני הלמ"ס: מצאי הדירות באשדוד עלה ב-8% בלבד מאז 2012, רק 618 דירות בממוצע נוספו בכל שנה.

באנר דק אסותא

לראשונה מאז 1995 מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מספר הדירות בכל היישובים בישראל והתוספת שלהן בכל שנה בעשור האחרון – והנתונים עשויים לשפוך אור על מצוקת הדיור האמיתית והמחסור בדירות שקיים בערים רבות בישראל.

לפי הנתונים, בעיר אשדוד מצאי הדירות מסתכם נכון לסוף 2020 בכ-68 אלף דירות בלבד, לעומת כ-63 אלף נכון ל-2012 – מדובר בתוספת של פחות מ-5,000 דירות בלבד למצאי הדירות בעיר בכל התקופה – עלייה של 8% בכמעט עשור. בכל שנה התווספו בממוצע רק 618 דירות לעיר, הרבה פחות מהגידול הדמוגרפי.

לדברי ורד צרפתי-זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, "הנתונים מאשררים את מה שאנו טוענים כבר שנים רבות – אין מספיק דירות בעיר אשדוד, אין מספיק בנייה, והמחסור לצערי רק יילך ויחריף בשנים הקרובות, במיוחד ברקע משבר הקורונה.

הביקוש למגורים בעיר אשדוד גבוה, בכל שנה מתווספים לעיר אלפי תושבים חדשים ומלאי הדירות בעיר איננו מספיק כדי לענות על הביקוש שלהם. אני קוראת לממשלה החדשה שתיבחר בקרוב לדאוג לתושבי אשדוד, לעודד את הבנייה בעיר כדי שניתן יהיה לספק לתושבים קורת גג. יש להגביר משמעותית את קצב מתן היתרי הבנייה ולשחרר חסמים נוספים שמעכבים משמעותית את הבנייה בישראל".

חברת פרשקובסקי רכשה לאחרונה קרקע ברובע המיוחד באשדוד עליה תקים 4 מגדלים בני 29 קומות הכוללים 384 יח"ד. שרון פרשקובסקי, מנכ"ל פרשקובסקי: "חברת פרשקובסקי נכנסת בפעם הראשונה לבנות בעיר אשדוד אשר הינה עיר מרכזית ומשמעותית על חופה הדרומי של מדינת ישראל, אנו מקווים שזוהי הסנונית הראשונה בדרך לעוד פרויקטים בעיר".

ברמה ארצית, בשנים 2012-2020 חל גידול של כ-16% במספר הדירות בעיריות ובמועצות מקומיות – תוספת של כ-354 אלף דירות. נכון לסוף השנה החולפת, היו בישראל כ-2.736 מיליון דירות למגורים. האחוז הגדול ביותר של הדירות נכון לשנת 2020 היה במחוז המרכז – 25% מכלל הדירות, ובמחוז ת"א – 20%. המספר הגבוה ביותר של הדירות היה בירושלים – 235 אלף דירות, ואחריה ת"א עם 211 אלף דירות.

על מנת לעודד להתחסן: נמל אשדוד הזמין את העובדים להרצאה בזום של רופאה מומחית למחלות זיהומיות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן