אסון הזפת האקולוגי: ראש הממשלה, השרה להגנת הסביבה, מזכיר הממשלה וראשי ערי חוף ערכו סיור בחופי העיר אשדוד

ראש הממשלה, השרה להגנת הסביבה, חוף הים

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל סיירו היום בחוף הים באשדוד לאור מפגע הזפת האקולוגי.

באנר דק אסותא

בסיור השתתפו גם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר בת ים צביקה ברוט, ראש העיר אשקלון תומר גלאם, מנכ״ל משרד רה״מ בפועל צחי ברוורמן, מנכ״ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי ויועצת רה"מ לזכויות בע"ח טל גלבוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הסיור: "מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים, זו דוגמה ומופת. אנחנו חייבים לשמור על החופים שלנו, על המדינה שלנו, על הגנת הסביבה.

השרה גמליאל תביא מחר לממשלה תכנית עם תקציב כדי לנקות את החופים. דיברתי עכשיו עם שר האנרגיה המצרי שבא אלינו, והצענו שכל האוניות שאתם רואים פה יופעלו על גז טבעי במקום הדלק שמזהם, כפי שקורה כאן. אני חושב שאם יהיה איגוד של כמה מדינות, אנחנו יכולים להביא תוך כמה שנים לשינוי עצום, כדי שיהיה ים נקי, מדינה נקייה וחופים נקיים.

אני מאוד מתרשם מעבודת המשרד להגנת הסביבה, מהרשות להגנת הטבע והאזרחים. האזרחים זה הדבר הכי מלבב, מאוד מרשים ונוגע ללב. יש כאן עוד הרבה עבודה".

לדברי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: ״כדי להתגבר על המערכה אנחנו צריכים לגייס עשרות מיליוני שקלים שיושקעו בניקיון החופים. יש לנו אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הספינה האחראית לזיהום, ונעשה הכל כדי לאתר אותה. חובתנו המוסרית כלפי הציבור והסביבה היא לאתר את האחראיים לאירוע.

המטרה שלנו היא לפתוח את עונת הרחצה בזמן. אנחנו צריכים להסתכל לעבר העתיד – האירוע הזה ואירועים נוספים בעולם מלמדים אותנו עד כמה נחוץ להיגמל מהדלקים המזהמים ולעבור לאנרגיות מתחדשות״.

ראש הממשלה, השרה להגנת הסביבה, חוף הים
ראש הממשלה והשרה להגנת הסביבה. צילום: קובי גדעון/לע"מ
ראש הממשלה,השרה להגנת הסביבה
ראש הממשלה והשרה להגנת הסביבה בסיור היום. צילום: קובי גדעון/לע"מ
ראש הממשלה, השרה להגנת הסביבה
ראש הממשלה והשרה להגנת הסביבה. צילום: קובי גדעון/לע"מ
ד"ר אורטל נאמן מנהלת היחידה לרפואת האם והעובר ויולדות קורונה ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "נשים – תפסיקו להסתכן ולכו להתחסן"

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן