מאירים את אשדוד בירוק: יוזמה חדשה להעלאת המודעות לחולים במחלות נדירות

כיכר הגלשנים

לראשונה בישראל: 'הקואליציה למחלות נדירות' מציינת את יום המחלות הנדירות בהארת מבנים בצבעי ירוק, כחול וורוד. האירוע הינו חלק ממיזם בינלאומי של הארת בניינים בכל העולם. אשדוד מאירה את בניין העירייה בירוק.

באנר דק אסותא

הלילה, ה-28.02.21, תציין הקואליציה למחלות נדירות את היום הבינלאומי להעלאת המודעות לחולים במחלות נדירות, באמצעות הארת אתרים ובניינים ברחבי הארץ, באחד או בשלושת צבעי הלוגו של עמותת נדירים.

גם אשדוד, כמו ערים רבות בישראל, תאיר את בניין העירייה ובחרה באור ירוק – הן כהזדהות עם היום הבינלאומי והן כביטוי לשאיפה העירונית למגר את הקורונה ולצבוע את כל העיר בירוק.

הקואליציה למחלות נדירות בישראל הינו ארגון גג המונה 50 עמותות וארגוני חולים, אשר התאגדו במטרה לקדם את הטיפול בחולים במחלות הנדירות, להעלות את המודעות למחלות הללו ולהוביל נושאים משותפים כמו קידום חקיקה והקמת מרכזים רפואיים המתמחים בטיפול במחלות נדירות.

רוב החולים במחלות נדירות עוברים בין 6-8 רופאים ושנים רבות עד שמחלתם מאובחנת בעיקר בגלל נדירות המחלה וחוסר ההיכרות של הרופאים עם מחלות אלו. היקף החולים במחלות נדירות עומד על כחצי מיליון איש בישראל המהווים כ-5% מהאוכלוסייה.

כיום קיימות בעולם כ-8,000 מחלות נדירות או בשמן השני מחלות יתום, אשר פוגעות ב- 6%-8% מהאוכלוסייה. מחלות נדירות הן קבוצת מחלות קשות, פרוגרסיביות, מסכנות חיים, כרוניות ובעלות שכיחות נמוכה, ומוגדרות ככאלה שפוגעות באדם אחד מתוך 2000 איש.

רשויות מקומיות אשר נענו לבקשת הקואליציה ולפנייה של עמותת נדירים, שפועלת לקידום המודעות למחלות עם תסמונות נדירות, תורמות את חלקן להעלאת המודעות הן בקרב הציבור הכללי והן לעידוד המחקר וקידום חקיקה רלוונטית.

מנהלת "קואליציית המחלות הנדירות בישראל", הגב' אורלי דרור-אזוריאל אומרת כי: "רוב החולים בישראל מוצאים עצמם מתמודדים עם אתגרים שונים, הכוללים אבחון מאוחר מאוד, שנמשך במקרים רבים 6-10 שנים, אבחון לקוי, חוסר במטפלים, מרכזי טיפול מרוחקים והוצאות גבוהות לטיפולים מחוץ לסל. נוסף על כך, בישראל אין למחלות הללו הסדר חקיקתי, או אסדרה של מעמד החולים, ויש חשיבות להתייחסות לחולים ולמחלות עמן הם מתמודדים, הדורשות מענה ייחודי בשלל היבטים."

לדברי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "לצערנו ישנם לא מעט חולים בישראל המתמודדים עם מחלות נדירות, ובהם הרבה מאוד ילדים, כך שהקושי והמאבק היומיומי הוא לא רק על החולים אלא גם על ההורים ובני המשפחה. הון רב מושקע בתחום המחקר ופיתוח תרופות שנועדו להביא מזור והקלה, וככל שתיגבר המודעות כך יגדל המאמץ גם בשדה המחקר. אני שולח איחולי בריאות לכל החולים ובימים אלה של מאבק בנגיף הקורונה כולנו מביאים את ערכה של הבריאות".

הקואליציה למחלות נדירות מסרה כי היא מודה לגופים שלקחו חלק בהעלאת המודעות למחלות אלו באמצעות הארת המבנים, ובטוחה שזו תהפוך למסורת שעוד ועוד גופים ייקחו בה חלק. הקואליציה הוקמה במטרה להוביל שינוי בחיי החולים ושמה לה למטרה להיות בית לחולים הרבים שזקוקים לייצוג. אז אם תזהו היום מבנים ואלמנטים בישראל אשר יוארו בצבעים ירוק ורוד או כחול, תדעו במה מדובר ותאחלו בריאות והצלחה לחולים במחלות הנדירות.

כיכר הגלשנים
כיכר הגלשנים. צילום: דוברות עיריית אשדוד
בפעילות של המשטרה הלילה נעצרו ועוכבו 27 חשודים במשחקי הימורים בלתי חוקיים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן