בתי הכנסת שומרים על ההנחיות: בתי הכנסת נפתחים ואלו ההנחיות | כל הפרטים

בעקבות החלטת הממשלה על פתיחה הדרגתית של המשק תוך שמירה על בריאות הציבור, יצאה העירייה בהודעה לגבאי בתי הכנסת לפיה הם מתבקשים לפעול להנפקת 'תו ירוק', בהתאם לקריטריונים שמבטיחים כי התפילות בבתי הכנסת תעשנה בהתאם לקיבולת המותרת ובכפוף לכללי ההגנה הנדרשים: עטיית מסכה, שמירת מרחק וחובת רישום למתפללים מחוסנים או מחלימים. פרטים והנפקת תו ירוק אפשרית גם דרך מוקד 106 או מינהלות הרובעים.

באנר דק אסותא

עיריית אשדוד יצאה בקריאה לכל גבאי בתי הכנסת לפיה עליהם לבצע הליך רישום להנפקת תו ירוק והכנת המתפללים לחזרה הדרגתית של התפילות במסגרת הכללים שקבעה הממשלה. כחלק מההודעה נשלח גם טופס רישום לתו ירוק וטופס רישום של מתפללי בית הכנסת שהותרו להתפלל במסגרת המכסה המותרת. את הטפסים יש למלא ולהשיב בהקדם לכתובת מייל מצורפת, קודם שהעירייה תחל באכיפה.

להלן נוסח הודעת העירייה:

גבאי בתי כנסת יקרים,

בהתאם להחלטות הממשלה ועל מנת להשיב את המשק לפעילות בטוחה ובריאה, רשאים בתי הכנסת לשוב ולפעול בהתאם לכללי התו הירוק, כפי שפורסמו בפורטל החירום הלאומי. על מנת להקל עליכם את התהליך להוצאת התו הירוק, מצ"ב טופס רישום לתו הירוק ורשימת מתפללי בית הכנסת, אותם עליכם למלא ולהשיב עד יום שלישי, י"ח אדר – 2/3/21, בשעה 18:00, באמצעות מייל: Tefila@ashdod.muni.il או לפקס: 08 9568030.

שימו לב, בתי הכנסת יוכלו לפעול תחת המגבלות הללו בלבד:

•. עד 50% מהתפוסה המירבית של בית הכנסת הן באולם התפילה והן בעזרת הנשים.

• המתפללים יישאו תעודת מתחסן או מחלים של משרד הבריאות.

• ישיבה מופרדת עם מרווח של כסא אחד לפחות בין אדם לאדם.

• עטיית מסכה ושמירת מרחק 2 מ' לכל אורך התפילה.

• בכל מניין ישובץ ממונה קורונה שיהיה אחראי על ביצוע התקנות.

גופי האכיפה, שכוללים את אגף הביטחון, השיטור העירוני והפיקוח העירוני, יבצעו אכיפה על פי חוק ובית הכנסת שיעבור על הנחיות התו הירוק ו/או מתפלל שאינו נושא תעודת תו ירוק, צפוי לקנס.

עם קבלת אישור תו ירוק הקפידו לתלותו בכניסה לבית הכנסת בצירוף כללי ההנחיות שקבעה הממשלה.

זכרו, רק ביחד ננצח את הקורונה.

כמו כן, בעירייה מבקשים מהתושבים: "המשיכו לעקוב אחר ההנחיות בתקשורת. ככל שיהיו שינויים יש לפעול בהתאם, לכל שאלה ניתן לפנות למוקד 106."

בעירייה הפיקו כבר גיליונות הסברה אשר ייתלו בבתי הכנסת שהשיבו את הטפסים המלאים. כמו כן, לכל בית כנסת אשר מילא את חובתו, יונפק תו ירוק שיודבק בצמוד לגיליון ההסברה, אות לכך שבית הכנסת עומד בכללים שקבעה הממשלה. עוד מציינים בעירייה כי בקרוב תחל האכיפה ומי שלא יעמוד בדרישות מסתכן בקנסות. רק ביחד ננצח את הקורונה!

בשעות הלילה בוצעה פריצה למטווח ירי באשדוד; נגנבו נשקים מסוגים שונים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן