ראש מינהלת הסכם הגג אשדוד מזהיר שוב: "רובע הנחל" הוא לא רובע פארק לכיש

"המשולש החקלאי, המכונה 'רובע הנחל', הוא אינו חלק מהסכם הגג אשדוד, עליו חתם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי עם משרד השיכון. נכון להיום, העירייה גם איננה מקדמת את הבניה בשטח זה בשום דרך ולכן, כל מי שמשקיע את כספו לבנייה עתידית בשטח זה – עושה זאת על דעתו בלבד". כך אמר השבוע ראש מנהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ', בעקבות פניות שנעשו אל המינהלת לאחרונה.

באנר דק אסותא

אשדוד ניצבת בפני התרחבות משמעותית והוספת אלפי יחדות דיור במסגרת הסכם הגג, אשר עליו חתם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, לפני כשלוש שנים מול משרד השיכון ומשרד האוצר. הדירות יתנו מענה לצעירי העיר במסגרת "דיור מופחת", כאשר יוקמו כ-15 מתחמי מגורים גם בתוך הרבעים הקיימים בעיר וגם באזורים חדשים.

פרויקט הדגל של הסכם הגג באשדוד הוא רובע פארק לכיש, אשר בו יוקמו כ-2,700 יחידות דיור. מדובר בשכונה שתוקם במקביל לפארק לכיש ולנחל לכיש. בשכונה מתוכננים להיבנות מבני ציבור וחינוך לצד קריית ספורט עם אצטדיון כדורגל ובו 20 אלף מקומות ישיבה והיכל כדורסל עם כ-5000 מקומות ישיבה. במהלך השנה הקרובה הליך שיווק הקרקעות ייצא לפועל ויחלו העבודות להכנת התשתיות לשכונה החדשה.

בשנים האחרונות וגם לאחרונה גורמים פרטיים ממשיכים לשווק את קרקעות לבנייה במשולש החקלאי, שטח המכונה "רובע הנחל" ונמצא ממזרח לרובע ז'. אלא שלשטח זה, ממהר להסביר ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אין כל קשר למינהלת הסכם הגג באשדוד וגם עיריית אשדוד, נכון להיום, אינה מקדמת את הבניה שם.

"להסכם הגג אין כל קשר לשטח זה ואף יחידת דיור אחת לא אמורה להיבנות שם במסגרת הסכם הגג. צירוף המילים 'רובע הנחל' מטעה, לכאורה, את הציבור וחשוב להעמיד דברים על דיוקם מאחר ולאחרונה היו פניות אל מינהלת הסכם הגג אשדוד בנושא".

כיצד הציבור יידע להבחין בין רובע הנחל לרובע פארק לכיש? "רובע פארק לכיש אשדוד יוקם בחלקה הצפוני של העיר, לאורך נחל לכיש ומדובר בפרויקט שעבר את שלב התכנון ויתממש כבר בשנים הקרובות במסגרת הסכם הגג. לעומת זאת, רובע הנחל/ המשולש החקלאי הוא תכנון רחוק מועד, שבשלב זה העירייה איננה מקדמת כאמור. כל מי שמשקיע את כספו לבנייה עתידית בשטח זה- עושה זאת על דעתו בלבד".

ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ'
צילום: תום כתום
חדש בכותל המערבי: מרכז שרשרת הדורות | כל הפרטים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן