דוארת קדימה: אודט חדד מנהלת אשכול גלים

אודט חדד

הדואר הוא אחד הגופים המרכזיים כיום בחיי היומיום של כולנו בין אם בקבלת חבילות, תשלום חשבונות, העברת בעלות רכב ועוד אודט חדד – מנהלת אשכול גלים בדואר ישראל החולש על אזור אשדוד ויישובי הסביבה. מספרת על השינויים בדואר בשנים האחרונות. הדואר לא מה שהכרתם.

באנר דק אסותא

אודט חדד, נשואה + 2, גרה באשקלון ועובדת בחברת דואר ישראל מזה 16 שנה ומונתה לאחרונה לתפקיד מנהלת אשכול גלים בחטיבת הקמעונאות. במסגרת תפקידה אחראית על כל יחידות הדואר סניפים וסוכנויות באשדוד, גדרה, קדרון ,בצרון, עשרת, בני עייש, עשרת יד בנימין והאזור.

אודט מספרת: "הגעתי לדואר ישראל לפני 16 שנה אחרי שעבדתי כמנהלת חשבונות ומנהלת חברת יבוא לשיווק ציוד לרפתות. בדואר התחלתי כנציגת שירות ולאחר מכן עברתי לנהל את סניף הדואר המרכזי באשקלון וכאמור כעת אני מנהלת את אשכול גלים בדואר.

ספרי על אתגרים בתפקידך, כיצד הדואר השתנה מאז שהתחלת לעבוד: "הדואר הינו הרשת הקמעונאית הגדולה ביותר במדינה עם כ-1300 יחידות בכל רחבי הארץ, מתוכן כ-600 יחידות דואר ועוד מאות מרכזי מסירת חבילות שפתחנו בשיתוף עסקים קטנים ובינוניים ברחבי המדינה."

לדברי אודט, הדואר  מהווה שחקן ראשי ומשמעותי בתחום הסחר המקוון והחבילות. "אם בעבר הדואר שימש כאשנב שירות למשלוח דואר וביצוע תשלומים ובעיקר להעברת מכתבים, בעשור האחרון תפקידנו השתנה משמעותית בעקבות הגידול בהזמנת חבילות מחו"ל.

כולנו כארגון רתומים למען שירות הלקוחות כדי שדברי הדואר יגיעו ללקוחות במהירות וביעילות. בשנת 2020 חילקנו בדואר בכל הארץ 50 מיליון חבילות מחו"ל וכ-360 מיליון מכתבים.

בשנים האחרונות ביצענו התאמות רבות על מנת להיערך להיקפי החבילות הגדולים מחו"ל, כמו הקמת מרכז מיון ארצי בעיר מודיעין, הממיין כ-200 אלף חבילות בממוצע מדי יום! וכן פתיחת עשרות מרכזי מסירת חבילות בשנה מחוץ לדואר בשיתוף בתי עסק קטנים.

"בתפקידי אני אחראית בין היתר על שיפור השירות והרווחיות ביחידות הדואר אומרת אודט. "אם בעבר עבודת האשנבאי  היתה בעיקר מכירת בולים, כיום אנו מציעים ללקוחות ומוכרים מגוון רחב של שירותים ומוצרים, מט"ח, כרטיסים  נטענים, העברות כספים בארץ ולחו"ל וכן מטענים לניידים, רמקולים, סוללות, אוזניות לניידים  ועוד".

"האתגר המרכזי שלי ביומיום הוא להוביל ולהצליח ברתימת העובדים לשינוים ולחידושים בדואר ישראל, לקחת עובדים שנמצאים בתפקידים  שנים רבות ולהמשיך לגרום להם להגיע לעבודה עם ברק בעיניים ושמחת חיים. "אני יכולה לציין בסיפוק שהצלחתי  לגרום לעובדים  להגביר את תחושת המחויבות וכולם מתייחסים לעבודה כ"בית שני" וכמקור פרנסתנו גם בתקופת הקורונה והסגרים עבדנו בדואר כרגיל".

איך את רואה את תפקידך: "בתקופת הקורונה התפקיד של כולנו השתנה. יש לזכור שהדואר היה אחד הגופים היחידים שהיה פתוח ברציפות גם בתקופת הקורונה ובכל הסגרים והעובדים המסורים עבדו תוך סיכון חיים של ממש ולא פעם יחידות נפתחו ונסגרו בגלל חשיפה לחולים מאומתים".

"השנה הזו הבהירה לנו את משמעות הדואר וחשיבותו בחיי היומיום של הציבור ואני רואה את תפקידי כשליחות חשובה משקיעה מעצמי רבות ומתייחסת לעבודתי כעסק פרטי שלי"

מה דעתך על השינויים שחלו בדואר בשנים  האחרונות: "בחודשים האחרונים התחלנו בתהליך של זימון תור מראש במאות מסניפי הדואר. זה מהלך מורכב שבסופו של דבר יוריד משמעות את זמני ההמתנה לנוחות הלקוחות.

אנו עושים הכל על מנת ליידע את הציבור כדי שיזמינו תור מראש באתר החברה, בנייד או טלפונית ב171 ומסייעים לקשישים ומבוגרים שמגיעים ללא הזמנת תור ברגישות רבה".

"מהלך זה שינה משמעות את זמני ההמתנה, הוריד אותם ב50% לדקות ספורות והעלה את שביעות רצון הלקוחות. כיום יש כ-200 יחידות בארץ מתוך כ-600 בהן יש זימון תור מראש מלא וכמחצית מהלקוחות כבר מזמינים תור מראש לפני ההגעה".

אודט מציינת בסיפוק רב שזימון תור מראש מוכיח את עצמו ועובד מצוין במספר יחידות דואר באשדוד, ולדבריה: "בחודשים הקרובים השירות יורחב לכל יחידות הדואר בעיר".

האם יש לך טיפים והמלצות לנשים אשר שואפות להתקדם: אודט משיבה לשאלה זו בהחלטיות רבה " ללמוד, לא לוותר על ההתפתחות האישית והמקצועית, לחשוב תמיד מחוץ לקופסא, להעז ולא להפסיק לחלום, להציב מטרות ולפעול בנחישות להגשים אותם זה סוד ההצלחה כמו שנאמר והעיקר לא לפחד כלל".

מה האני המאמין שלך וטיפים לנשים אחרות: "התמדה והשקעה בהון האנושי, הגברת  שיתוף הפעולה בין  הצוות, עבודה בשקיפות, טיפוח העובדים  וראיה למרחוק".

לדברי אודט: "אני מאמינה במשפט המנצח, המאפיין את עבודתי: "אם יש רצון יש יכולת". זה המוטו המלווה אותי מאז ומתמיד, כאישה השואפת למצוינות בכל תחומי החיים.

"סוד ההצלחה", אומרת אודט, "האמיני בעצמך, עשי את המיטב בכל תפקיד, אל תוותרי על הגשמת חלומות ועל יציאה ללימודים, על ההתפתחות האישית והמקצועית, תחשבי תמיד מחוץ לקופסא, חשיבה חיובית ויצירתית, אל תחששי להעז וזכרי תמיד שהשמים הם הגבול, אם יש רצון, רצינות, השקעה ונכונות – הכל אפשרי".

אודט חדד
צילום: דוברות דואר ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן