הותר לפרסום: חקירה משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל הובילה לאיתורם של 48 נשקים שנכנסו בחודש מרץ ממטווח באשדוד

תפיסת נשקים גנובים
הותר לפרסום – פרשיית 'מטווח אפס', חקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הובילה לאיתורם והשבתם של 48 נשקים שנגנבו בחודש מרץ ממטווח בעיר אשדוד והוסתרו בשטחי יו"ש – 3 חשודים נעצרו. מפכ"ל המשטרה: "ריכזנו מאמץ מודיעיני ומבצעי של היחידות המובחרות במשטרה בכדי להתחקות אחר הנשקים שעלולים היו לשמש את ארגוני הטרור והפשיעה."

ראשיתה של הפרשייה שכונתה במשטרה 'מטווח אפס', בתאריך 3.3.21, עת שהוזעקו כוחות המשטרה בשעת בוקר למטווח נשקים בעיר אשדוד, שנפרץ במהלך שעות הלילה ונגנבו ממנו 51 נשקים מסוגים שונים, וכן מערכת מצלמות האבטחה שפעלה במקום.

באנר דק אסותא

כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת ההתפרצות, החלו באיסוף ראיות וממצאים, ופתחו בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי ונערכה בשיתוף עם יחידות מחוזיות, יחידת הימ"מ של המשטרה ושירות הביטחון הכללי.

במהלך החקירה, עלה כי חוליית פורצים שנערכה עפ"י החשד לפריצה המתוחכמת, פרצה את חדר הכספות וכן את הדלת המשוריינת הניצבת בפתחו באמצעות כלי חיתוך ייעודיים, וגנבו מתוכו 51 נשקים, בין השאר רובים ואקדחים, שהועברו לשטחי יו"ש, ועלה החשש כי הנשקים בתוך זמן קצר ימצאו דרכם לידיהם של ארגוני טרור וישמשו לפגיעה באזרחים וכוחות הביטחון.

הגניבה של מערכת מצלמות האבטחה מהמטווח, הקשתה מאוד על התקדמות החקירה, ועל כן חוקרי המשטרה הפעילו את כלל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים במשטרת ישראל, ובדרך זו הצליחו לאתר את זהותם של 3 חברי החולייה, תושבי השטחים כולם בשנות ה – 30, שנעצרו בפעילות מבצעית בגזרת רמאללה, אותה הובילו כוחות משטרת ישראל ובהם ימ"ר לכיש, יחידת הימ"מ, יחידת הכלבנים של מחוז דרום, יס"מ לכיש ויחידת מתפ"א יחד עם כוחות צבא מחטמ"ר בנימין.

החשודים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי, שבמהלכה נחשף מיקומם של הנשקים שהוסתרו בכפר ג'יב צפונית לעיר ירושלים.

בשלב זה, רקמו במשטרת ישראל בשיתוף עם חטמ"ר בנימין, פעילות מבצעית, שמטרתה איתור כלי הנשק, ובפעילות שנערכה במהלך חודש אפריל, איתרו כוחות המשטרה 48 מהנשקים, 21 אקדחים, 19 רובי 'תבור', 7 רובי 'גלבוע' ורובה 'גליל', כשחלקם מוטמנים באדמה בשטח פתוח, וחלקם הוסלקו בתוך בלוני חמצן שאותרו באחד המוסכים השייכים לאחד החשודים.

לפני זמן קצר, הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד שלושת החשודים שנעצרו.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר על הפרשה: "מאבקה של המשטרה בהחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים זהו אינטרס ציבורי ראשון במעלה שהגיע לשיא עם מציאת עשרות הנשקים שעלולים היו להגיע לידיהם של גורמי טרור או עבריינים ולשמש לפגיעה באזרחים וכוחות הביטחון.

ידענו שלא נרפה עד שנגיע לעבריינים ולנשקים ולכן הפעלנו את מירב האמצעים והיחידות המובחרות של המשטרה יחד עם שאר ארגוני הביטחון בהתחקות אחר הנשקים. תוצאות הפעילות התאפשרו הודות לצוות החקירה המיוחד שהוקם על ידי מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר שעמד מקרוב על הנעשה.

בתקופה הקרובה ועל פי תכנית המאבק בפשיעה בחברה הערבית אנו נרכז מאמץ ארגוני הכולל את יחידות המודיעין, יחידות האכיפה הכלכלית לצד היחידות המבצעיות המובחרות ביותר ונפעל בכל זמן ובכל מקום, בארץ ובשטחים במטרה להאבק בתופעת הירי והחזקת האמל"ח".

"מדובר במקרה חריג של גניבת כלי נשק ממקום מאובטח, ככל הנראה תוך כוונה להעבירם לגורמים פליליים או לידיהם של פעילי טרור, כאשר מטרת העל כפי שהוגדרה במשטרה מהרגע בו נפתחה החקירה, הנה איתור הנשקים בכל מחיר, תוך הפעלת כלל האמצעים והיחידות המיוחדות של המשטרה יחד עם שירות הביטחון הכללי, סיכול מכירתם, והשבתם למקום מבטחים.

חשיפת זהותם של חברי החוליה, והמיקום בו הוסתרו הנשקים בשטחי יו"ש, הנם תוצר של שיתוף פעולה מוצלח ומקצועי בין ארגוני הביטחון, משטרה, שב"כ וצה"ל."

תפיסת נשקים גנובים
צילום: משטרת ישראל
הפרוייקט ממשיך להתקדם: הגינה ה-16 נחנכה באשדוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן