אליפות המתמטיקה של ישראל בחדר בריחה חווית מתמטיקה ייחודית ומקורית

קרדיט תמונה יח"צ

מרכז השלטון המקומי וקרן טראמפ לחינוך בשיתוף משרד החינוך ומטח משיקים שיתוף פעולה חדש: THE MATH ESCAPE אליפות מתמטיקה בחדר בריחה וירטואלי, חווית מתמטיקה ייחודית וחדשנית לתלמידי כיתות ט'.

באנר דק אסותא

ביוזמה מקורית פיתחו הגופים חווית מתמטיקה אחרת – פעילות ייחודית בחדר בריחה וירטואלי הראשון בישראל המשלב פיצוחי חדר בריחה ואתגרים מתמטיים. הפעילות המיועדת לתלמידי כיתות ט' מכל הארץ, תתקיים במהלך החודשים מאי-יוני, ותעניק למשתתפים את האפשרות להתאמן ולהתנסות באתגרים מתמטיים באופן חוויתי, אינטראקטיבי חדשני ומרתק.

הפרויקט משלב היבטים שונים של חדשנות טכנולוגית בחינוך, למידה חוויתית מרחוק ושילוב אלמנטים מעולם הגיימינג לתוך לימודי המתמטיקה.

הפרויקט נולד מתוך צורך לצמצום פערים וקידום מצוינות בקרב תלמידי חטיבות הביניים אשר שילמו את המחיר היקר ביותר בקורונה, ולנוכח ההגבלות והאילוצים, לימודי המתמטיקה נפגעו באופן קשה.

בפני תלמידי כיתות ט' עומד מעבר משמעותי מסיום חטיבה לתיכון. הפרויקט נוצר כדי לאפשר לכמה שיותר תלמידים במסגרת חווייתית לתרגל ולהצליח במתמטיקה ולצמצם את הפערים. מסקרים שבוצעו לבחינת הפערים שנוצרו ניתן לעמוד על הצורך הרב בקידום פרויקטים מסוג זה.

תרגול המתמטיקה במסגרת חדר הבריחה מפגיש את התלמידים עם משימות של חשיבה מתמטית בינלאומית, מתמטיקה בתוך הקשרים, המותאמת לדרישות ה OECD ומדינות העולם ומכין אותם להתמודדות עם מבחני פיזה.

לצורך הכנת הפרויקט גויסו מומחים למתמטיקה שימושית, הבקיאים במסגרת המושגית של מבחן פיז"ה במתמטיקה ומומחים מעולמות חדרי הבריחה, שיחד יצרו אתגרים משחקיים חוויתיים שמשלבים חשיבה יצירתית ופתירת בעיות ואתגרים שונים במרחב הוירטואלי

דרך המחשב האישי התלמידים יתנסו בשלב הראשון במחנה אימונים שיכלול התנסות בפיצוחי חדר בריחה המשלבים אתגרים מתמטיים בדרך לפתרון.

מחנה האימונים יכין אותם לאתגר הגדול – חדר בריחה וירטואלי, שטרם נוצר כמוהו בארץ, שיקח את התלמידים למסע ועלילה בטירה עתיקה שעוצבה בסביבה משחקית של  360 ובדרכם ישולבו אתגרים, בעיות, חידות ו'פיצוחים' שהם יצטרכו לפתור כדי לצאת מחדר הבריחה.

לגמר יעלו 100 תלמידים שיתמודדו עם אתגרים נוספים ברמת קושי גבוהה,  בחדר סודי בטירה. המדורגים הראשונים בסיום יזכו בפרסים.

בשנת הלימודים הנוכחית, התלמידים בילו פרקי זמן ממושכים בבתיהם. בזמן שלא התקיימה שגרת לימודים מוסדרת בבתי הספר, הוטל עליהם לארגן בעצמם את לוח-הזמנים שלהם. לימודיהם היו תלויים במוטיבציה ובוויסות העצמי שכל אחד מהם מסוגל להפעיל.

בנסיבות אלו לימודי המתמטיקה הפכו למאתגרים במיוחד כי הם דורשים השקעת מאמץ מתמשך, תרגול והתמדה. מסקר שהזמינה קרן טראמפ לחינוך באוקטובר השנה בקרב תלמידי חטיבות הביניים עולה שאפילו תלמידים מכיתות המצוינות מדווחים כי הם משקיעים פחות בלימודי המתמטיקה וכי פערי הידע שלהם הולכים וגדלים.

התלמידים דיווחו גם כי הם מודעים לחשיבות של לימודי מתמטיקה, בייחוד לקראת העתיד המצפה להם לאחר מגפת הקורונה. הם הדגישו שכאשר נושאי הלימוד רלוונטיים ומעניינים ודורשים התמודדות עם אתגרים אינטלקטואליים, בין שהם לומדים לחוד או יחד עם חברים, המוטיבציה שלהם גוברת. ואכן, בחודשים האחרונים, הבחנו שתלמידים רבים מחפשים מסגרות חלופיות ללמידה עצמאית, בעיקר באמצעות קורסים מקוונים.

לפרטים והרשמה www.mathescape.co.il

קרדיט תמונה יח"צ

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן