חברת נמל אשדוד נכנסת לתחום שינוע כימיקלים: החברה חתמה על הסכמים להקמת שלוש חוות כימיקלים הצפויות להכניס מאות מיליוני שקלים במהלך תקופת ההסכם

נמל אשדוד

חברת נמל אשדוד חתמה על הסכמים להקמת שלוש חוות כימיקלים הצפויות להכניס מחזור של מאות מליוני שקלים במהלך תקופת ההסכם. במשך שנים רבות, שינוע הכימיקלים בישראל היה נעשה דרך מסוף הכימיקלים שבנמל חיפה.

באנר דק אסותא

כל התעשייה הכימית בדרום המדינה ובמרכזה, נאלצה לקיים את הפעילות של יבוא ויצוא כימיקלים דרך הנמל הצפוני, תוך נסועה מיותרת של אלפי מכליות בשנה לאורכה של המדינה. בחלק מהמקרים השינוע כולל חומרים מסוכנים תוך קרבה לריכוזי אוכלוסייה.

היוזמה להקמת חוות כימיקלים בנמל אשדוד עלתה לראשונה לפני כעשור. בשנה האחרונה, עם כניסתו לתפקיד של מנכ"ל הנמל משה (שיקו) זאנה, הנושא קודם מחדש, באמצעות צוות ייעודי שכלל נציגים מחטיבת לקוחות, פיתוח עסקי, כספים והייעוץ המשפטי. הקמת חוות הכימיקלים היא אחת התשובות שהכינה חברת הנמל להתמודדות עם התחרות הצפויה בשנה הבאה במגזר המכולות, פעילות נמלית חדשה אשר תביא להכנסה חדשה לנמל.

שלוש החברות עימם נחתמו ההסכמים להקמת החוות הינם: גדות כימיקלים, כימוטל וערבה מיינס.

לכל אחת מהחברות הוקצה שטח ייעודי המאפשר להם להקים מכלים לכימיקלים וצנרת שתעבור מהחווה לרציף בנמל לטעינה ולפריקה. תקופת הפעילות נקצבה לכ-25 שנה, פרק זמן המאפשר לכל אחת מהזוכות להקים מערך מכלים חדשני הכולל שמירה על בטיחות וסביבה בסטנדרטים הגבוהים יותר, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

שיקו זאנה מנכ"ל נמל אשדוד, הוסיף: "הקמת חוות הכימיקלים בנמל אשדוד היא בשורה משמעותית לתעשייה הישראלית שכעת תוכל לבחור בין אופציות שונות לשינוע כימיקלים בנמל אשדוד. החברות יתחרו זה בזה על השירות ללקוח ובכך יביאו לחסכון בעלויות ולשיפור השירות לתעשייה. מדובר בצעד אסטרטגי נוסף כחלק מהיערכות הנמל לתחרות הקרבה, ואנו צופים כי פעילות זו תניב הכנסות משמעותיות."

חברת הנמל צופה כי תהליך הקמת שלוש החוות יארך לכל היותר 36 חודשים, אשר בשיאה ייבנה מערך המסוגל לתת מענה לפעילות בהיקף של מאות אלפי טונות בשנה.

נמל אשדוד
צילום: אבישג שאר ישוב
עיתונאים צעירים: קורס העיתונות למסלול המחוננים בכיתות ד' הגיע לסיומו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן