דיון הלכתי בנושא פעילות משטרת ישראל בשבת יחד עם רב המשטרה | כל הפרטים

רב המשטרה מדבר במהלך הדיון

האם משטרת ישראל הופכת יותר ויותר למשטרה השומרת על ההלכה? הרב הראשי למשטרה: "לצערי עולם התורה הפקיר את השאלות ההלכתיות של מדינת ישראל. הסיבות העיקריות הם כי מדינת ישראל עסקה מאז קום המדינה בהקמת המדינה, ולכן הצבא תפס מקום רחב ביותר בספרות ההלכה ואילו בנושא הספרות הדתית בבטחון הפנים כמעט ולא היה עיסוק".

באנר דק אסותא

בדיון הלכתי שנערך בישיבת ההסדר בשעלבים העלה ראש הישיבה הרב מיכאל יימר את נושא פעילות משטרת ישראל בשבת ובעיקר את נושא נסיעת ניידות המשטרה בשבת במטרה למנוע אירועי פשיעה שונים.

לצורך כך כונסו תלמידי ישיבת ההסדר לשיעור כללי בו הרב יימר סקר את ההתייחסות ההלכתית לנושא ועל מנת לקבל התייחסות מכלי ראשון הוזמן לדיון הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו.

מדובר באחד הנושאים המאתגרים מאוד מבחינת שמירת ההלכה במדינת ישראל שכידוע משטרת ישראל פועלת 24 שעות ביממה.

הרב יימר פירט לתלמידי הישיבה את הלבטים ההלכתיים בנושא ובראשם פסק ההלכה של 'הנודע ביהודה' שחיבר בין ההיתר לחלל שבת רק במידה וישנו חולה לפנינו, ובהקשר של משטרה טען הרב הרצוג שאין זה בגדר "חולה לפנינו" ולכן אסור לניידת לנוע בשבת לסיור מניעתי.

רב המשטרה בדיון ההלכתי
צילום: דוברות משטרת ישראל

בעקבות פסיקת הרב שאול ישראלי אמר הרב יימר שההסתכלות ההלכתית היא על לא על ניידת אחת אלא על מכלול הסיורים של המשטרה כגורם הרתעתי.

במענה לדברי הרב יימר פרס הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו את המורכבות המבצעית של עבודת המשטרה בכל הנוגע לבטחון הפנים של מדינת ישראל ועמד על תפקידה החיוני של משטרת ישראל כעמוד התווך במציאות הרגישה בתוך מדינת ישראל.

הרב ברכיהו עמד על כך שבמשך מאות שנים לא הייתה התייחסות רחבת היקף לנושא הלכות מדינה ובוודאי להלכות הקשורות בביטחון הפנים. "לצערי עולם התורה הפקיר את השאלות ההלכתיות של מדינת ישראל. הסיבות העיקריות היא כי מדינת ישראל עסקה מקום המדינה בביטחון על חיי המדינה והצבא תפס מקום רחב ביותר. כולם עסקו בצבא, וכך גם בנושא הספרות הדתית בבטחון הפנים כמעט ולא היה עיסוק".

במענה ההלכתי הרחיב הרב בדיון במקורות הלכתיים מהם ניתן לבסס את ההיתר ההלכתי גם בעיסוק המשטרה במניעה של פשיעה.

בשנים האחרונות מוליך הרב הראשי של משטרת ישראל מהלך בו נעשה ליבון הלכתי מקיף עם גדולי הפוסקים בעולם הדתי חרדי לגבי מאות שאלות הלכתיות העולות מהשוטרים עצמם.

רב המשטרה מדבר במהלך הדיון
צילום: דוברות משטרת ישראל

 

חברת נמל אשדוד נכנסת לתחום שינוע כימיקלים: החברה חתמה על הסכמים להקמת שלוש חוות כימיקלים הצפויות להכניס מאות מיליוני שקלים במהלך תקופת ההסכם

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן