איך מונעים פצעים על הפנים בעור שמן?

קרדיט תמונה FREEPIK

סובלים מעור שמן? לפניכם כמה דרכים להתמודדות יעילה הכוללות טיפולי פילינג, שימוש בקרם לחות, תכשירי ניקוי, קרם הגנה ועוד.

באנר דק אסותא

מאפייני עור שמן

עור שמן מאופיין בנקבוביות חלב נראות לעין, בייחוד באזור הסנטר, האף, לחיים ומצח. הסיבה לנראות של נקבוביות אלו נובעת מייצור מוגבר של שומן, החוסם את הנקבוביות וגורם להן להמשיך ולגדול. לא אחת עור שמן גם נוטה לייצר קומודונים או פצעוני אקנה. ומעבר לכך העור עצמו מרגיש שומני ובגלל השומן הוא גם נוטה להיות מבריק ויש לו פחות נטייה לירידה במוצקות או לקמטוטים.

הסיבות לעור שמן

במקרים רבים עור שמן הינו תוצר של גנטיקה ונטייה משפחתית, עם בלוטות חלב שלרוב יותר גדולות ויותר פעילות. כמו כן, בדרך כלל לסובלים מעור שמן יש נטייה לעור פחות רגיש ויותר עבה. עור שמן גם יכול לנבוע משינויים הורמונליים כמו בגיל ההתבגרות, מתזונה לקויה ועוד.

פתרונות יעילים לבעיה של עור שמן

מי שסובל מעור שמן יכול למצוא בשוק מגוון פתרונות יעילים, הכוללים:

  • תכשירי ניקוי- חשוב להקפיד לנקות עור שמן מידי בוקר וערב עם תכשיר ייעודי, המועשר במינרלים המנקים את העור ומאזנים אותו ושאין בו חומרי ריח וצבע מלאכותיים.
  • קרם לחות- רבים טועים לחשוב שעור שמן צריך לייבש לאחר שמנקים, ללא שימוש בקרם לחות. למעשה גישה זו רק מעוררת פעילות יתר של בלוטות החלב עם ייצור מוגבר של שומן. לכן גם עור שמן נדרש לקרם לחות ללא שומן, המסייע לשמור על איזון ומטפח ברמה היומיומית.
  • קרם הגנה- יש לדעת כי חשיפת עור שמן לשמש מובילה לייצור מוגבר של שומן. כדי להגן על עור שמן בפני קרינת השמש כדאי לעשות שימוש בקרם מקדם הגנה ייעודי לסוג זה של עור, המבוסס על טכנולוגיית מיקרוספונג' שסופגת עודפים של שומן.
  • מגבוני ניקוי- בייחוד בעור שמן יש חשיבות רבה לשמירה על ניקיון. לכן, מלבד ניקוי בבוקר עם חומרים ייעודיים רצוי במהלך היום להסתובב עם מגבוני ניקוי מיוחדים ללא אלכוהול ועל בסיס של חומצה סליצילית, המסייעים בהסרה של עודפי שומן מהעור ובמניעת פצעונים.
  • פילינג – טיפולי פילינג מאוד יעילים לבעיית עור שמן, בהיותם תורמים להחלקת העור, סילוק תאים מתים, שמירה על גוון בהיר ושיפור הטון שלו, וכן ספיגה יעילה של חומרים פעילים המטפלים בבעיית העור השמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן