שווה קריאה: התירוצים שעלו בעיר אשדוד במהלך ביקורת של רשות המיסים

בביקורת שנערכה בעיר אשדוד, התמקדו המבקרים בעסקים בשוק של אשדוד וכן בנסיעות במוניות ברחבי העיר. בדוכנים בשוק נתקלו המבקרים במגוון רחב של תירוצים על כך שאינם רושמים הכנסות כנדרש.

באנר דק אסותא

בין התירוצים שעלו במהלך המבצע היו: "לא עשיתי סיכום יומי מזה מספר ימים, "אני לא יודע למה הסיכום בקופה לא מראה את המכירות עד עכשיו",  וגם "אני רושם בסוף היום את כל ההכנסות בסכום כללי אחד ולא רושם כל עסקה בנפרד".

בעלי דוכנים אחרים מסרו: "אנחנו סופרים קופה בסוף היום ומעבירים להנהלת חשבונות את ההכנסות הללו", ואפילו "אבא שלי החליף אותי, אני אבדוק במצלמות אני בטוח שאבא שלי רשם" הגדיל לעשות בעל דוכן לממכר ירקות ופירות שלא מנהל ספרים כלל כשטען: "העניין בטיפול רואה החשבון שלי".

המקרים הללו ארעו, כאמור,  בעת מבצע ביקורת של מטה דרום של ניהול ספרים במס הכנסה  והתמקד בעיר אשדוד, אשר כלל 43 ביקורות, מהן עלה כי ב- 33% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. כמו כן נערכו במקביל 25 ביקורות של החוק לצמצום השימוש במזומן ונמצאו 4 הפרות.

במהלך המבצע ערכו המבקרים 5 נסיעות ביקורת במוניות ברחבי העיר אשדוד, מתוכן נמצא שנהגיהן של 4 מוניות, לא תיעדו כדין את הכנסותיהם מנסיעות אלו.

תגובותיהם היו: "עכשיו התעוררתי זו הנסיעה הראשונה שלי", רציתי להדפיס ולא הספקתי כי רציתי לקחת עוד נוסעים וגם "לא הספקתי לרשום".

בביקורת בחנות נעלים לא נרשמו 200 שקלים ששולמו בעבור מכירת זוג נעלים. תגובתו של העובד בחנות לא איחרה להגיע והוא הבטיח: "אמסור את העניין לבעל העסק".

בעסק להסרת שיער בלייזר נמצא שתשלום בסך 1,000 ₪ ששולמו באמצעות העברה בנקאית לא נרשמו בספרים. בעל המכון טען: "קיבלתי את ההעברה חד פעמית, אני לא מקבל העברות לכן אולי לא רשמתי".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור.

זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים

 

רוצים לדבר על זה? כנסו והגיבו – אשדודים:

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן