כתיבת תוכן שיווקי – איך תעשו זאת נכון?

כתיבת תוכן שיווקי – איך תעשו זאת נכון?

הלקוחות שלכם נחשפים למסרים שיווקיים מכל הכיוונים האפשריים, משלטי חוצות דרך באנרים באתרי אינטרנט ועד פוסטים ברשתות החברתיות.
תוכן איכותי הוא בעל אפקטיביות רבה בקידום מוצרים ושירותים. המידע שיימסר ללקוח הפוטנציאלי, גם אם הוא מידע באוריינטציה שיווקית, יכול להעלות את הסיכוי שהם יבחרו לצרוך את השירות ולרכוש את המוצר. לכן, חשוב לייצר תוכן שיהיה בעל ערך, יתאים לפלטפורמה בה הוא עולה ויניע לפעולה על מנת שתוכלו גם למדוד את היעילות שלו.
הפיתוח מבוסס על מחקר מעמיק ויסודי של עולם התוכן, התאמה לאסטרטגיה השיווקית והזירה העסקית התחרותית בה פועלים.
כמו כן, יש לקחת בחשבון שצריכת התוכן בזירה הווירטואלית הפכה לפופולארית עם השנים והיא נעשית היום בשתי דרכים מרכזיות: מצד אחד – תוכן מחופש שעולה בעקבות חיפוש יזום במנועי חיפוש ומצד שני, תוכן מתפרץ המתגלה בעת גלישה ברשת.
כדי לקדם מוצר או שירות, חשוב לקדם את התוכן משני הסוגים, כי אף פעם אי אפשר לדעת איך ומהיכן יגיע הלקוח הבא שלכם…
לפניכם מספר כללי זהב לכתיבה שיווקית משכנעת ויעילה לקידום באינטרנט:

לסמן מטרה ולצאת לדרך
בכתיבה שיווקית חשוב להבין מה ברצונכם לקדם במסגרת המאמר או הפוסט שאתם כותבים – העלאת החשיפה והמודעות, איסוף לידים, מכירות ולכוון את הטקסט, כך שהוא יתמקד בתועלות וביתרונות של המוצר או השירות שאתם מקדמים.
בנוסף, כדאי לאפיין פרסונה צרכנית – לשרטט את קווי המתאר של קהל היעד האולטימטיבי ולהבין מי הלקוח האידיאלי שלכם, זאת על מנת לייצר אליו פנייה ממוקדת בכתיבה עצמה.
למשל, פנייה יזומה להורים או פנייה ייעודית למתבגרים.
חשבו גם על האסטרטגיה שעומדת מאחורי תהליך הכתיבה ואיך היא מתחברת לעולם התוכן, למותג עצמו, לקמפיין מסוים.

בחירת תמה ותבנית
יהיה לכם קל לכתוב אם תתמקדו בקונספט אחד ואחיד באותו מאמר או פוסט שאתם כותבים. לדוגמא: מאמר שמספר על אתגר או בעיה כלשהי והפתרון האפשרי או דרכי התמודדות, כך שהלקוח ירגיש שאתם אכן מציעים לו עזרה משמעותית.
ניתן להתמקד גם בתבניות שונות כדי לסדר ולארגן את המידע. כמו שאלות ותשובות אפשריות, ניפוץ מיתוסים והאמת מאחוריהם, מדריכים מעניינים, שגיאות נפוצות ואיך אפשר להימנע מהן.
חשבו כיצד דרך הכתיבה ליצור אמינות ושכנוע כמו למשל, ציטוטים של מומחים, התבססות על מחקרים ורפרנסים ממשיים, אירועים אקטואליים.

עוגנים חשובים בכתיבה שיווקית
עוגני התוכן קריטיים לתהליך הכתיבה והם יכולים להיות רפרנסים עליהם אתם מסתמכים, ציטוט של מומחים או מחקרים שונים. בעת כתיבת תוכן לקידום אתרים יש לשלב ביטויי מפתח שיעזרו לתוכן להעלות בחיפושים הרלבנטיים.
ארגון המסר אף הוא קריטי ותמיד החלו בכותרת מסקרנת ובמסר המרכזי והחשוב להבלטה ואותו הרחיבו במהלך המאמר או הפוסט, כדי למקד את הגולש במה שחשוב.
זכרו שאתם רוצים להעביר אותו מעין "מסע" קצר כדי שבסיום הקריאה הוא יבצע את הפעולה הנדרשת – הקלקה לאתר, מילוי פרטים וכדומה.
השתמשו בביטויים חיוביים ואקטיביים כמו המלצות ופעלים כדי להניע את הגולש לבצע את האקט המבוקש. בסיום התוכן כדאי לשזור משפט שמניע לפעולה ומעודד ללחיצה.

התאמת התוכן לפלטפורמה
בעת כתיבה שיווקית אפקטיבית חשוב לייצר תוכן שיתאים לפלטפורמה בה הוא עתיד לעלות – אתר חדשות, מגזין אופנה, קהילה בפייסבוק.
זכרו שאתם כותבים לקהל ספציפי וחשבו גם על המוצר או השירות שאתם מקדמים ואם בחרתם בשפה הנכונה לתאר אותם. לסיום, ערכו הגהה כדי להימנע משגיאות כתיב ובדקו שאכן המסר עובר בין השורות.

צילום: Firmbee.com on Unsplash

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן