הדור הבא של מדעניות: תלמידות מאשדוד פיתחו פתרון לשיקום פצועי צה"ל

הדור הבא של המדעניות

תלמידות כיתות ח' מתיכון אמית י' באשדוד זכו במקום הראשון בהאקתון מיוחד לכבוד יום האישה הבינלאומי, עם מיזם חדשני לשיקום פצועי צה"ל באמצעות משקפי מציאות מדומה (VR)

המיזם, שפותח במסגרת תוכנית "נשים מובילות מדע" של רשת אמית, חברת אסטרהזניקה, כללית מחוז תל אביב יפו ומרכז פרס לשלום ולחדשנות, מבוסס על בניית אווטאר של הפצוע. בעולם הוירטואלי, האווטאר יוכל לבצע את משימת הטיפול שעומדת לפני הפצוע, דבר שיסייע באפקטיביות הטיפול ויחזק וישפיע על אמונתו ביכולתו להשתקם.

באנר דק אסותא

בנוסף, המיזם ינטר את כלל הפעולות השיקומיות של הפצוע ויסייעו לו להתקדם תוך שימוש במשקפי VR ביתיים.

120 תלמידות חטיבות ביניים מקרית שמונה, שדרות, אשדוד וצפת השתתפו בהאקתון, שם הן פיתחו מיזמים בתחומי הבריאות ותמיכה במפונים. הן איתרו צורך, ערכו סקר שוק ראשוני, בנו מצגת משקיעים והציגו את המיזם בפני צוות שיפוט שכלל מנהלים בכירים במשק.

בין השופטים היו נציגים ממשרד הבריאות, משרד החינוך, הרשות לחדשנות, חברת אסטרהזניקה, כללית מחוז תל אביב יפו ומרכז פרס לשלום ולחדשנות.

אוהד גולדברג, מנכ"ל חברת אסטרהזניקה, הודה לתלמידות, למורות ולמנטוריות עובדות החברה ואמר כי המנטורים ימשיכו לעבוד עם התלמידות ובתי הספר שירצו בכך עד לפיתוח הרעיונות ולקידום הוצאתם לפועל. "החלום שלנו הוא שישראל תהיה מעצמת פיתוח תרופות ולשם כך אנחנו זקוקים לכן. למדעניות המחר. ביום המיוחד הזה עשינו ביחד צעד ראשון שיהיה לו המשך".

המיזם של תלמידות תיכון אמית י' באשדוד מדגיש את הפוטנציאל  אנו גאים בהן על יצירתיותן, נחישותן ועל תרומתן החשובה לקידום תחום שיקום פצועי צה"ל.

הנה כמה מהיתרונות של המיזם:

שיפור יעילות הטיפול: האווטאר יאפשר לפצוע לחוות את משימת הטיפול באופן וירטואלי, דבר שיסייע לו להבין אותה טוב יותר ולשפר את ביצועיו.

חיזוק האמונה ביכולת ההחלמה: הצלחה בביצוע משימות הטיפול בעולם הוירטואלי תעלה את ביטחון הפצוע ביכולתו להשתקם.

ניטור התקדמות הטיפול: המערכת תוכל לנטר את התקדמות הפצוע לאורך זמן ולספק לו משוב אישי.

הנגשה: שימוש במשקפי VR ביתיים יאפשר לפצועים להשתמש במערכת בקלות ובנוחות, בביתם.

אנו מאמינים כי המיזם הזה יכול לחולל שינוי משמעותי בחייהם של פצועי צה"ל רבים. אנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים לתמוך בפיתוח המיזם ולקדם את הטמעתו במערכת הבריאות.

הדור הבא של המדעניות
קרדיט צילום תמונה: יואל נקש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן