הורים, שימו לב: ילדכם זקוק לבדיקת ראייה? אשדוד מציעה בדיקות חינמיות

ילדי אשדוד נהנים מבדיקות ראייה חינמיות לגילוי מוקדם של "עין עצלה"

עיריית אשדוד ומועדון 'ליונס אשדוד' משתפים פעולה לאיתור מוקדם של ליקויי ראייה בקרב ילדי הגנים בעיר.

באנר דק אסותא

במסגרת המבצע המשותף, בוצעו בדיקות ראייה חינמיות ל-18,240 ילדים, וגילו 1,620 ילדים עם חשד לליקויי ראייה. "עין עצלה" פוגעת בכ-3%-5% מהאוכלוסייה והיא הסיבה השכיחה ביותר ללקות ראייה בילדות. גילוי מוקדם וטיפול יעיל עד גיל 7 חיוניים למניעת עיוורון עתידי.

הפרויקט "עיניים שלנו"

הפרויקט "עיניים שלנו" מופעל על ידי מועדון 'ליונס אשדוד', בסיוע אגף גני ילדים בעיריית אשדוד. מתנדבים מוסמכים מבקרים בגני הילדים בעיר ומבצעים בדיקות ראייה קלות ומהירות באמצעות מכשיר מיוחד. ילדים שמאובחנים עם חשד לעין עצלה מופנים לבדיקה מקיפה אצל רופא עיניים ילדים.

במסגרת הפרויקט, ביקרו בגני הילדים בעיר מתנדבים מוסמכים שביצעו בדיקה מהירה וקלה באמצעות המכשיר המיוחד. המכשיר, ללא צורך בטיפות או כל התערבות ואינו דורש שיתוף פעולה מילולי מהילד, מתאים גם לילדים פרה-וורבליים. הוא מזהה גורמי סיכון לעין עצלה ומפיק דו"ח תוצאות אבחון במקום.

הגב' רבקה שמיאן:

"אני נרגשת לראות את הצלחת הפרויקט 'עיניים שלנו'. אנו גאים שזכינו להציל את ראייתם של עשרות ילדים, ואנו נמשיך לפעול למען בריאות הילדים. תודה רבה למנהל החינוך מר אריה מימון ולצוות אגף גני הילדים על שיתוף הפעולה הפורה. תודה רבה לחברי מועדון 'ליונס אשדוד' על תרומותיהם הנדיבות ועל התנדבותם. תודה גדולה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שראה את חשיבות הפרויקט והעניק את תמיכתו, בבחינת 'כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו' והרי עינו של האדם נמשלה לנפשו, כנאמר שהעין היא ראי לנפש האדם".

הגב' אפרת עזריה:

"אשדוד ידועה במתנדביה הרבים ובפעילותם האיכותית. ערך ההתנדבות הינו ערך חשוב ומשמעותי, המלמד עלינו כבני אדם וכחברה. אתם, מתנדבי ליונס, מהווים השראה, דוגמא ומופת לכל הצעירים הנמצאים בתחילת דרכם ההתנדבותית. ילדי הגן נבדקו על ידכם ובזאת אני מעידה, כמנהלת גן לשעבר, כי תוצאות בדיקתכם מסייעת במניעת כבדות הראיה ומתן יכולת לראיה טובה לאורך חייהם של הילדים. על כך אני אומרת – תודה. "

גילוי מוקדם של "עין עצלה" חיוני למניעת עיוורון עתידי. הודות לפרויקט "עיניים שלנו", ילדי אשדוד זוכים להזדמנות שווה ליהנות מראייה טובה לאורך חייהם.

הפרויקט "עיניים שלנו" הוא יוזמה חשובה המאפשרת גילוי מוקדם של "עין עצלה" אצל ילדי אשדוד. בזכות שיתוף הפעולה בין עיריית אשדוד ומועדון 'ליונס אשדוד', ילדים רבים זוכים לטיפול יעיל שמונע מהם עיוורון עתידי.

קרדיט: דוברות עיריית אשדוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן